0010.jpg

У виконавчих органах міської ради робота з розгляду звернень громадян, організація особистого прийому проводиться відповідно до Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпоряджень голови облдержадміністрації та рішень виконавчого комітету міської ради з даного питання.

За 9 місяців 2015 року до виконавчого комітету Сумської міської ради надійшло 2857 звернень, що на 1039 звернень або 57% більше, ніж в аналогічному періоді минулого року.

Збільшення кількості звернень пов’язане з тим, що міська влада нині ініціює низку програм, на ділі реалізовує свої ідеї і знаходить підтримку та розуміння з боку жителів міста, які пропонують спільно реалізовувати програми.

Усі звернення громадян вміщують 3011 питань різної тематики.

За спектром і характером основних питань, з якими звертались мешканці міста, традиційно на першому місті - питання житлово-комунального господарства. В звітному періоді їх кількість склала 1738, що становить 58% від загальної кількості. Найчастіше громадяни порушували питання, що стосувалися проведення ремонтів покрівель, мереж водопостачання, водовідведення та теплопостачання, ремонту та утримання доріг і тротуарів, благоустрою прибудинкових територій, встановлення лічильників обліку теплової енергії. У звітному періоді позитивно вирішено 31 % питань житлово-комунального господарства.

Значимими для мешканців міста є також питання аграрної політики.

За 9 місяців 2015 року таких звернень надійшло 270 (9 % від загальної кількості звернень). Здебільшого це питання виділення земельних ділянок, надання дозволу на розробку проекту землеустрою. На даний час позитивно вирішено 12 % даної категорії питань.

Крім того, мешканці міста у своїх зверненнях порушують питання поліпшення житлових умов (6%), соціального захисту (6%), архітектури та містобудування (5%), торгівлі (3%) та інше.

Загальна кількість колективних звернень за 9 місяців 2015 року склала 543, що більше ніж в аналогічному періоді минулого року майже в два рази (на 323 звернення). Кількість підписів громадян під колективними зверненнями становить 3354.

Здебільшого, у колективних зверненнях громадяни вносять свої пропозиції щодо встановлення лічильників обліку тепла, будівництва євродворів. Тобто, збільшення кількості колективних звернень також пов’язано з впровадженням нових прогресивних програм.

Аналіз роботи зі зверненнями громадян свідчить, що повторних звернень за звітний період не надходило.

Виконавчими органами Сумської міської ради за 9 місяців 2015 року розглянуто 233 звернення (8% від загальної кількості), що надійшли на розгляд з обласної державної адміністрації, це на 90 звернень або 62% більше, ніж за аналогічний період минулого року.

На особливому контролі знаходяться звернення, що надійшли з Верховної Ради України, Адміністрації Президента та Кабінету Міністрів України, проводиться моніторинг результативності розгляду цих звернень.

Так, в звітному періоді таких звернень надійшло 70, з них 22 (39%) вирішено позитивно, на інші надані роз’яснення згідно з вимогами чинного законодавства.

Звертається особлива увага на звернення від найменш захищених категорій населення, зокрема інвалідів, ветеранів війни та праці, осіб, які постраждали від аварії на ЧАЕС.

За 9 місяців 2015 року від даної категорії громадян надійшло 177 звернення. Ця категорія громадян найчастіше звертається з питаннями надання допомоги в проведенні лікування, придбання ліків, забезпечення житлом тощо.

З метою поглибленого вивчення та вирішення існуючих проблем мешканців міста керівництвом міської ради ведеться прийом громадян з особистих питань. Прийом мешканців проводиться відповідно до затвердженого графіку, який розміщений на «Муніципальному інформаційному порталі» та інформаційних стендах.

Під час проведення прийомів забезпечений першочерговий прийом пільгових категорій громадян. За пропозиціями керівників виконавчого комітету Сумської міської ради до проведення прийомів залучаються керівники управлінь та відділів, а також комунальних підприємств міста.

За 9 місяців 2015 року керівництвом міської ради проведено 86 прийомів громадян з особистих питань, на які звернулось 857 мешканців міста. На даний час позитивно вирішено 33% питань, порушених громадянами на особистому прийомі у керівництва міської ради.

Працівники відділу звернень громадян щоденно ведуть консультативний прийом.

Департамент комунікацій та інформаційної політики постійно інформує територіальну громаду міста про порядок прийому громадян керівниками органів влади.

Стан виконавської дисципліни у виконавчому комітеті Сумської міської ради знаходиться на належному рівні. Порушень термінів розгляду звернень громадян за звітний період структурні підрозділи не допустили. Проте потребує покращення якість розгляду звернень громадян та відповідей на них. Спостерігаються випадки відсутності вичерпної, аргументованої відповіді. Такі відповіді, як правило, повертаються міським головою та його заступниками на доопрацювання.

У разі, коли звернення потребують додаткового опрацювання або виділення додаткових коштів із місцевого бюджету для вирішення питань, порушених в них, строки розгляду подовжуються. У цьому випадку заявникам надаються додаткові відповіді. У більшості випадків це стосується заяв, в яких порушуються питання житлово-комунального господарства (встановлення дитячих майданчиків, ремонт під’їздів у будинках, капітальні ремонти покрівель та ін.). Такі заяви залишаються на контролі до остаточного їх вирішення.

З метою підвищення персональної відповідальності посадових осіб за результати розгляду звернень громадян у лютому 2015 року на засіданні виконавчого комітету було заслухано питання по розгляду звернень громадян за 2014 рік та ухвалено відповідне рішення, затверджені заходи щодо покращення цієї роботи.

Питання роботи зі зверненнями громадян залишається одним із пріоритетних напрямків у діяльності виконавчих органів Сумської міської ради.