001.jpg

Найбільш поширеною та найдоступнішою для громадян формою діалогу з владою та зворотного зв’язку є звернення. Розгляд звернень громадян та їх вирішення - один із пріоритетних напрямків діяльності Сумської міської ради.

У 2023 році до Сумської міської ради надійшло 3152 звернення громадян, що на 3% більше порівняно з аналогічним періодом 2022 року (3059).

Із загальної кількості звернень у 2023 році: 72 (2%) - отримані на особистих прийомах керівництва, 641 (20%) - за допомогою засобів телефонного зв’язку, 784 (25%) - за допомогою мережі Інтернет («електронне» звернення), решта 1655 (53%) - письмові звернення.

Усі звернення громадян, що надійшли до Сумської міської ради у 2023 році, нараховують 3185 питань різної тематики. За звітний період позитивно вирішено 45 % порушених питань.

Головними серед порушених питань є:

Зміст питання

2022 рік

2023 рік

+, -

%

Комунальне господарство

1446 (47,0%)

1660 (52,1%)

+5,1

Соціального захисту населення

606 (19,7%)

481 (15,1%)

-4,6

Економічна політика та будівництво

103 (3,3%)

171 (5,4%)

+2,1

Транспорту і зв’язку

151 (4,9%)

115 (3,6%)

-1,3

Найбільшу частку в структурі питань, з якими звертались громадяни у 2023 році, займають питання комунального господарства. За звітний період їх надійшло 1660, що становить 52,1% від загальної кількості. Найчастіше громадяни порушували питання, пов’язані з відновленням майна, пошкодженого внаслідок воєнних дій, відновлення належної якості тепло- та водопостачання, ремонту та утримання доріг і тротуарів.

Важливими для мешканців громади є питання соціального захисту населення. У 2023 році надійшло 481 звернення з даної тематики (15,1% від загальної кількості). Переважно це питання надання матеріальної або гуманітарної допомоги.

Крім того, мешканці міста у своїх зверненнях порушують питання економічної політики та будівництва (5,4%), транспорту та перевезення пасажирів (3,6%) та інше.

Робота з електронними петиціями в Сумській міській раді здійснюється з використанням Єдиної системи місцевих петицій – порталу https://petition.e-dem.ua/sumy у рамках співпраці з Фондом Східна Європа. Дана система інтегрована в сайт Сумської міської ради.

У 2023 році через ЄСМП до міської ради надійшло 96 таких електронних звернень. Збір підписів здійснювався по 40 петиціях. Необхідну кількість підписів (250) набрали 14 петицій, на які були надані відповіді, що містили як роз’яснення щодо порушених питань, так і конкретні кроки влади щодо їх вирішення. Було відхилено 51 петицію. Частина з них була відхилена через те, що питання, порушенні в них, не відповідали повноваженням Сумської міської ради та її виконавчих органів, інші відхилені через те, що дублювали вже розміщені на сайті. По 5 електронним петиціям триває збір підписів.

Тематика електронних петицій різноманітна, проте найбільше у звітному періоді надійшло петицій стосовно оптимізації мережі закладів загальної середньої освіти. Разом з тим, є питання щодо благоустрою міста, роботи транспорту, діяльності релігійних організацій тощо.

Електронні петиції, які в установлений строк не набрали необхідної кількості голосів, розглянуті як звичайні звернення. Таких у 2023 році було 26.

За суб’єктом звернення в 2023 році надійшло 2979 індивідуальних та 173 колективних звернень.

Здебільшого колективно громадяни звертаються з питань благоустрою прибудинкових територій, ремонту житлового фонду.

Кількість підписів громадян під колективними зверненнями становить 3633.

Приділяється особлива увага вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім'ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

В 2023 році від даної категорії громадян надійшло 579 звернень. Ця категорія громадян найчастіше звертається з питаннями надання матеріальної допомоги, вирішення житлових питань, надання допомоги в проведенні лікування, придбання ліків, тощо.

Важливу роль у посиленні довіри до міської влади відіграє особисте спілкування керівництва міської ради з громадянами.

         Зважаючи на введення в Україні воєнного стану (Указ Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні») організація та проведення особистих прийомів громадян у 2023 році мали певні особливості (приділялась особлива увага забезпеченню безпеки під час проведення прийомів, здійснювались виїздні прийоми за місцем проживання громадян). У звітному періоді проведено 24 прийоми громадян з особистих питань, на яких розглянуто 78 проблемних питання. Позитивно вирішено 40 питань (51%).

         Працівниками відділу звернень громадян здійснюється щоденний консультативний прийом громадян. Мешканцям надаються консультації, як при безпосередньому зверненні до відділу, так і в телефонному режимі.

До кожного громадянина забезпечується уважне та шанобливе ставлення, використовується індивідуальний підхід. Під час прийому звернень від мешканців працівниками відділу не допускається створення черги.

         З метою поліпшення умов реалізації конституційного права громадян на звернення постійно забезпечується кваліфікований та своєчасний розгляд письмових звернень, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян, надання відповідей у встановлені  чинним  законодавством терміни.

         У Сумській міській раді та її виконавчих органах і надалі буде здійснюватися робота із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, об’єктивної, неупередженої та вчасної перевірки фактів, викладених у зверненнях, а також посилення персональної відповідальності керівників виконавчих органів за вирішення питань, що порушуються у зверненнях мешканців міста, особливо найменш соціально-захищених категорій громадян.