002.jpg

Звернення громадян мають важливе значення у забезпеченні постійного зв'язку між органами влади та громадянами, у вирішенні проблем мешканців і реалізації конституційних прав і свобод.

         Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

      За 9 місяців 2023 року до Сумської міської ради надійшло 2303 звернення, що залишається майже на рівні минулого року (2248 звернень).

Із загальної кількості звернень: 48 (2%) - отримані на особистих прийомах керівництва, 420 (18%) - за допомогою засобів телефонного зв’язку, 454 (20 %) - за допомогою мережі Інтернет («електронне» звернення), решта 1381 (60%) - письмові звернення.

Усі звернення громадян, що надійшли до Сумської міської ради за 9 місяців 2023 року, нараховують 2320 питань різної тематики. У звітному періоді позитивно вирішено 43 % порушених питань.

         Найбільшу частку в структурі питань, з якими звертались громадяни у звітному періоді займають питання комунального господарства. За 9 місяців 2022 року їх надійшло 1057, що становить 54% від загальної кількості. Це питання, пов’язані з відновленням майна, що було пошкоджено внаслідок воєнних дій, проведення ремонту доріг і тротуарів, благоустрій прибудинкової території тощо.

Актуальними для мешканців міста є питання соціального захисту населення. За 9 місяців 2023 року надійшло 272 звернення даної тематики (12% від загальної кількості). Це питання стосовно надання допомоги для відновлення майна, пошкодженого внаслідок збройної агресії рф, надання матеріальної допомоги для лікування та реабілітації.

Крім того, мешканці міста у своїх зверненнях порушують питання транспорту та перевезення пасажирів (3,8%), архітектури та будівництва (3,7%), поліпшення житлових умов (2,7%) та інше.

Важливу роль у посиленні довіри до міської влади відіграє особисте спілкування керівництва міської ради з громадянами.

         Для забезпечення організованого, доступного та ефективного прийому громадян у виконавчому комітеті Сумської міської ради розроблено та затверджено графік прийому громадян з особистих питань.

         Зважаючи на введення в Україні воєнного стану (Указ Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні») організація та проведення особистих прийомів громадян мали певні особливості (приділялась особлива увага забезпеченню безпеки під час проведення прийомів, здійснювались виїздні прийоми за місцем проживання громадян). У звітному періоді проведено 15 прийомів громадян з особистих питань, на яких розглянуто 48 проблемних питання. Позитивно вирішено 27 питань (53%).

         З метою поліпшення умов реалізації конституційного права громадян на звернення постійно забезпечується кваліфікований та своєчасний розгляд письмових звернень, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян, надання відповідей у встановлені  чинним  законодавством терміни.

Питання роботи зі зверненнями громадян залишається одним із пріоритетних напрямків діяльності Сумської міської ради.