0012.jpg

Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Всього у І кварталі 2023 року до Сумської міської ради надійшло 535 звернень громадян, що залишається майже на рівні минулого року (545 звернень).
Із загальної кількості звернень: 97 (18%) – отримано за допомогою засобів телефонного зв’язку, 179 (33 %) - за допомогою мережі Інтернет («електронне» звернення), решта 259 (48%) - письмові звернення.

Усі звернення громадян, що надійшли до Сумської міської ради у І кварталі 2023 року, нараховують 541 питання різноманітної тематики. У звітному періоді позитивно вирішено 49 % порушених питань.

Найбільшу частку в структурі питань, з якими звертались громадяни у звітному періоді займають питання комунального господарства. У І кварталі 2023 року їх надійшло 251, що становить 46% від загальної кількості. Це питання, пов’язані з відновленням майна, що було пошкоджено внаслідок воєнних дій, відновлення належної якості водопостачання, ремонт покрівлі, благоустрій прибудинкової території, ремонт доріг тощо.

Актуальними для мешканців міста є питання соціального захисту населення. У І кварталі 2023 року надійшло 94 звернення даної тематики (17% від загальної кількості). Переважно це питання щодо видачі гуманітарної допомоги мешканцям міста та надання матеріальної допомоги на лікування.

Крім того, мешканці міста у своїх зверненнях порушують питання поліпшення житлових умов (5%), архітектури та будівництва (5%) транспорту та перевезення пасажирів (4%) та інше.

Приділяється особлива увага вирішенню проблем, з якими звертаються найменш захищені категорії населення, зокрема інваліди, ветерани війни та праці, багатодітні сім’ї, одинокі матері, пенсіонери.

У І кварталі 2023 року від даної категорії громадян надійшло 71 звернення (13% від загальної кількості). Ця категорія громадян найчастіше звертається з питаннями надання допомоги в проведенні лікування, надання матеріальної допомоги, відновлення роботи ліфтів, ремонту покрівель, комунальних мереж, тощо.

З метою поліпшення умов реалізації конституційного права громадян на звернення постійно забезпечується кваліфікований та своєчасний розгляд письмових звернень, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян, надання відповідей у встановлені чинним законодавством терміни.

Питання роботи зі зверненнями громадян залишається одним із пріоритетних напрямків діяльності Сумської міської ради.