006.jpg

Директор департаменту комунікацій та інформаційної політики Антоніна КОХАН під час щопонеділкової апаратної наради доповіла про підсумки роботи зі зверненнями громадян за І півріччя 2021 року.

Всього у І півріччі 2021 року до міської ради надійшло 1915 звернень, що майже на рівні минулого року (1941 звернення).

Із загальної кількості звернень у І півріччі 2021 року: 12 (1%) – отримані на особистих прийомах керівництва, 305 (16%) – за допомогою засобів телефонного зв’язку, 377 (19%) – за допомогою мережі Інтернет («електронне» звернення), решта 1221 (63%) – письмові звернення.

Крім цього, посадовець відзначила, що високим є показник вирішених порушених питань громадян – 50,4%. За результативністю розгляду Суми посіли другу сходинку серед інших міст обласного значення, випереджаючи, наприклад, Полтаву, Чернівці, Кропивницький, Рівне, Миколаїв, Луцьк.

Усі звернення громадян, що надійшли до міської ради в І півріччі 2021 року вмістили 1951 питання різної тематики.

Показник зведеної кількості звернень громадян в розрахунку на 10 тис. населення склав 72 звернення на 10 тис. населення, що є одним з найменших показників серед задіяних у моніторингу міст.

Що ж до тематики питань, порушених громадянами, переважали питання житлово-комунального господарства та поліпшення житлових умов, земельні відносини, транспорт та перевезення пасажирів, соціальний захист.

Найбільшу частку в структурі питань, з якими звертались громадяни продовжують займати питання комунального господарства – їх надійшло 658, що становить 33,7% від загальної кількості. Зокрема, проведення ремонту житлового фонду, питання благоустрою прибудинкових територій, ремонту та утримання доріг і тротуарів.

Разом із тим, спостерігається зменшення питомої ваги звернень громадян з питань комунального та дорожнього господарства в загальній структурі звернень на 7,5%, з питань поліпшення житлових умов – на 2,3%, соціального захисту – на 1,9%.

У той час йде приріст питань, що стосуються земельних відносин – у загальній структурі звернень їх кількість збільшилась на 7% та питань транспорту та перевезення пасажирів на 3,6%. У звітному періоді перших надійшло 229 таких звернень, других – 186, відповідно.

Окремо Антоніна Кохан зупинилась на роботі з електронними петиціями, що здійснюється з використанням Єдиної системи місцевих петицій. За її словами, протягом першого півріччя 2021 року таких надійшло 86. По 70 петиціях тривав збір підписів, необхідну ж кількість голосів, а це 250, набрали 20 петицій, на які були надані відповіді, що містили як роз’яснення стосовно порушених у петиціях питань, так і конкретні кроки влади щодо їх вирішення.

По чотирьох петиціях були підготовлені проєкти рішень, що розглядалися на засіданні виконавчого комітету (підтримано – дві: «Стосовно виплати заборгованості із заробітної плати колишнім працівникам АТ «Сумське машинобудівне виробниче об’єднання» та «Заборона на видачу дозволу на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою: м. Суми, вул. Г. Кондратьєва, 217»).

На розгляд міської ради виносилися проєкти по трьох петиціях, з яких всі підтримали: «Шкільний громадський бюджет», «Капітальний ремонт покриття шкільного подвір’я гімназії № 7 та пришкільної території», «Розпуск всього складу виконавчого комітету Сумської міської ради».

Тематика електронних петицій різноманітна, проте переважали питання комунального та дорожнього господарства, благоустрою міста, громадського транспорту, будівництва, реклами. Менше було електронних петицій щодо соціальних проблем, питань розбудови інфраструктури міста, загальнодержавного спрямування тощо.

Колективних звернень за аналізований період надійшло 260 (14% від загальної кількості), що в порівнянні з аналогічним періодом минулого року більше на 45 (17%). Кількість підписів громадян під колективними зверненнями становить 9120. Здебільшого, у колективних зверненнях громадяни порушували питання відновлення благоустрою прибудинкових територій, ремонту покрівель та інженерних мереж.

Особлива увага приділялась вирішенню проблем, з якими зверталися найменш захищені категорії населення, зокрема особи з інвалідністю, ветерани війни та праці, багатодітні сім’ї, одинокі матері, пенсіонери. Так, від даної категорії громадян надійшло 265 звернень (14% від загальної кількості). Мова йшла про надання допомоги в поліпшенні житлових умов, проведення лікування, надання матеріальної допомоги, відновлення роботи ліфтів, ремонту покрівель, комунальних мереж, тощо.

Міським головою, секретарем міської ради, першим заступником міського голови, заступниками міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючим справами виконавчого комітету проведено 12 прийомів громадян з особистих питань.

Та, зважаючи на карантинні обмеження, пов’язані з поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 особисті прийоми відбувались з використанням сучасних засобів комунікацій, або при посилених засобах безпеки в умовах карантину.

До того ж працівниками відділу звернень громадян постійно надавалися консультації мешканцям міста в телефонному режимі та поштою, через електронні сервіси та спеціальні скриньки, встановлені на вході до адміністративної будівлі, таким чином забезпечуючи конституційне право громадян на звернення.

Принагідно Антоніна Кохан наголосила, що стан виконавської дисципліни у виконавчому комітеті знаходиться на належному рівні. Систематично проводиться аналіз роботи зі зверненнями громадян та вживаються відповідні заходи щодо підвищення результативності вирішення питань, порушених у зверненнях мешканців міста, налагодження ефективної роботи з розгляду звернень громадян.

Звернення, що потребують додаткового опрацювання або виділення додаткових коштів з місцевого бюджету для вирішення порушених у них питань, залишаються на контролі до остаточного їх вирішення.

Міський голова Олександр ЛИСЕНКО подякував колективу департаменту за плідну роботу та надав ряд доручень на подальший період.

«Інформаційна діяльність – це зв’язок з нашими громадянами, які повинні нам надавати дороговкази і накази. Бачили, що були петиції про розпуск виконавчого комітету, парципаторний бюджет тощо – питання опрацьовані. Працюємо в тому ж напрямку – не тільки надаємо оперативні відповідні, а вирішуємо проблеми громадян!» – підкреслив керівник обласного центру.