003.jpg

Відбулося засідання міської комісії з питань забезпечення погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат, реалізації державної політики щодо легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення.

У ході засідання члени комісії розглянули найболючіші питання щодо стану і перспектив погашення суб’єктами господарювання міста заборгованості
із заробітної плати, заборгованості зі сплати єдиного соціального внеску, а також щодо суттєвого зменшення окремими підприємствами міста штатної чисельності працівників протягом 2018 року.

Як повідомив начальник управління з питань праці Сумської міської ради Анатолій ЗАНЧЕНКО, станом на 1 березня прострочену заборгованість із заробітної плати на загальну суму 254,5 млн грн. мали 15 суб’єктів господарювання міста. При цьому було відмічено, що 225,1 млн грн. або 88,5% заборгованості належало шести економічно активним підприємствам (з них 218 млн грн. або 85,7% загальної суми по місту заборгувало своїм працівникам ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання»); 29,4 млн грн. або 11,5% – восьми підприємствам- банкрутам, найбільшу питому вагу серед яких (26,4 млн грн. або 90%) мало ВАТ «Selmi»; 16,7 тис. грн. – одному підприємству, яке фактично не веде діяльність і є економічно неактивним. При цьому Анатолій Занченко зазначив, що у порівнянні з 1 лютого 2019 року сума заборгованості із заробітної плати по місту збільшилась на 460,3 тис. грн. або на 0,2%, кількість підприємств-боржників – на одне або на 7,1%.

Посадовець пояснив, що зростання заборгованості відбулося внаслідок збільшення такої заборгованості на суму 1,5 млн грн. чотирма економічно активними підприємствами (ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – на 1,1 млн грн., ТОВ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об'єднання» – на 244,8 тис. грн., ТОВ «Маш-Сервіс» – на 148,2 тис. грн., ТОВ «Сумиспортінвест» – на 18 тис. грн. та виникненням нового боржника – Філії «Сумська дорожньо-експлуатаційна дільниця» із сумою боргу 679,5 тис. гривень. Також він поінформував, що протягом лютого 2019 року частково розрахувалося зі своїми працівниками, виплативши 1,8 млн грн., два підприємства, а саме: ТОВ «Суми-Цукор» – 971,5 тис. грн. та Представництво ЗАТ «Объединенные газопромышленные технологии «Искра-Авигаз» – 784,9 тис. гривень. По шести підприємствах (у тому числі по п’яти підприємствах-банкрутах та по одному економічно неактивному підприємству) сума заборгованості із заробітної плати протягом 2018–2019 років залишалася незмінною і становить 2,8 млн грн. або 1,1% загальної суми заборгованості, яка склалася станом на 1 березня поточного року.  При цьому Анатолій Занченко повідомив, що згідно з оперативною інформацією протягом лютого 2019 року підприємствами-боржниками усього було виплачено 15,3 млн грн. заборгованої заробітної плати.DSC09022

У ході розгляду питання щодо заборгованості по сплаті єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування начальник управління у м. Сумах Головного управління ДФС у Сумській області Роман КУРІЦЬКИЙ зазначив, що станом на 1 березня цього року заборгованість по сплаті ЄСВ на загальну суму 75,9 млн грн. мають 6085 суб’єктів господарювання, з них 17,1 млн грн. належить 371 юридичній особі, а 58,8 млн. грн. – 5714 фізичним особам-підприємцям. При цьому поінформував, що в результаті вжитих управлінням в м. Сумах Головного управління ДФС у Сумській області заходів з початку цього року ФОП було сплачено 5,5 млн грн. заборгованості з ЄСВ.

Комісія заслухала звіти окремих суб’єктів господарювання про стан і перспективи погашення заборгованості зі сплати ЄСВ та інформацію керівників 14 підприємств, які допустили значне зменшення штатної чисельності працівників протягом минулого року. Переважна більшість з них запевнила, що скорочення штатної чисельності відбулося внаслідок реорганізацій і працівники працевлаштовані на інші підприємства. Решта керівників повідомили, що скорочення штатної чисельності пов’язано з відсутністю необхідних обсягів роботи і, відповідно, фінансовими труднощами.