007.jpg

В управлінні соціального захисту населення проаналізували стан роботи зі зверненнями громадян у 2015 році.

Одним з основних завдань в управлінні залишається своєчасне реагування на проблемні питання, порушені у зверненнях громадян. З цією метою систематично здійснюється аналіз та узагальнення звернень, що допомагає виявляти причини, що породжують їх появу, усувати наявні порушення та недоліки.

Загальна кількість звернень, отриманих управлінням торік, складає 2 038 (це на 1 044 більше ніж у 2014 році, що пов`язано у тому числі зі змінами у порядку надання житлових субсидій та порядку реалізації права на отримання пільг). Із них 458 – це письмові звернення та 1 580 – усні (звернення на «Урядовий контактний центр», до обласного контактного центру, на особистому прийомі у керівників області та міста, а також у керівників управління). Кількість письмових звернень збільшилась у порівнянні з 2014 роком на 236 або на 94 %. Серед авторів переважали найменш захищені категорії населення, зокрема інваліди, ветерани війни та праці, пенсіонери. Громадян турбували питання надання матеріальної допомоги (132 звернення) та оформлення субсидії на оплату житлово-комунальних послуг (123 звернення).

Кількість усних звернень у порівнянні з попереднім роком збільшилась на 772 або на 96 %. Найбільшу частку серед таких складали питання оформлення субсидій – 818 (52 %), призначення й виплати державної соціальної допомоги – 267 (17 %), надання матеріальної допомоги – 142 (9 %). Більшість звернень, що надійшли до обласного контактного центру та на «Урядовий контактний центр», стосувались роз`яснень із тих чи інших питань.

Всі звернення, що надходили до управління, розглядались його керівництвом особисто чи з послідуючим наданням відповідних доручень виконавцям Авторів звернень обов’язково сповіщали про результати розгляду. Із загальної кількості звернень вирішено позитивно 310, роз’яснено – 1645, відмовлено у задоволенні (у зв'язку з необґрунтованістю вимог) – 28, направлено для виконання за належністю – 19, звернень, що не підлягали розгляду, – 36.

Торік надійшло 35 повторних звернень, які стосувались питання призначення субсидії, надання матеріальної допомоги, призначення та виплати державної допомоги, надання пільг на житлово-комунальні послуги та забезпечення засобами реабілітації (частково прохання заявників задоволено), а також 11 – неодноразових. Основною причиною надходження повторних звернень є відсутність законних підстав для позитивного вирішення поставлених питань.

Задля зняття соціальної напруги серед населення постійно проводилась роз’яснювальна робота з актуальних питань праці та соціального захисту. Зокрема, відбулось 305 зустрічей (більше на 158 ніж у минулому році) в установах, організаціях, підприємствах міста та за місцем проживання громадян. Із вересні у зв’язку зі змінами у чинному законодавстві та наближенням опалювального сезону проведення зустрічей з питань житлових субсидій було активізовано. Під час проведення таких зустрічей здійснювався і прийом документів.

З метою досягнення відкритості та прозорості у роботі відбувались прийоми сумчан керівним складом управління за місцем проживання та роботи громадян (проведено 50 виїзних прийомів).

Упродовж року працював і «мобільний соціальний офіс», до складу якого входять представники управління соціального захисту населення, управління Пенсійного фонду України в м. Сумах, міського центру зайнятості, територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) «Берегиня», а також представники інших установ у консультації яких виникає потреба у населення. У 2015 році відбулося 12 виїздів, під час яких прийнято 391 громадянина.

Питання роботи зі зверненнями громадян постійно перебуває на контролі та залишається одним із пріоритетних напрямків у діяльності управління.

З метою посилення персональної відповідальності посадових осіб управління та підпорядкованих установ щодо додержання вимог Закону України «Про звернення громадян», встановлено жорсткий контроль за дотриманням термінів розгляду звернень. Постійно проводиться робота щодо вчасного виявлення найбільш гострих суспільно значущих проблем, що породжують звернення громадян і потребують негайного вирішення, щотижня підсумки роботи розглядаються на апаратних нарадах при начальнику управління та на нарадах у структурних підрозділах.