007.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (13 – 20 грудня 2021 року).

Бюджет

Станом на 16 грудня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 2,2 млрд грн, що становить 97,5% до плану на рік. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 498,5 млн грн (або на 27,9%).                  

Із загальної суми надходжень 67,7% (1 547,6 млн грн) – податок на доходи фізичних осіб; 21,9% (501,3 млн грн) – місцеві податки та збори, зокрема 304,9 млн грн – єдиний податок; 176,6 млн грн – земельний податок та орендна плата; 163,8 млн грн – акцизний податок; 28,5 млн грн – плата за оренду комунального майна.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 73 млн грн, що становить 103,2% до плану на рік.

Надходження до бюджету розвитку становили 10,2 млн грн (кошти від відчуження майна – 8,6 млн грн, кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,5 млн грн, кошти від продажу землі – 0,1 млн грн).

Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 551,6 млн грн, що становить 98,7% до плану на рік; до Спеціального фонду – 16,5 млн грн, що становить 99,7% до плану рік.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом грудня надійшло: від оренди комунального майна – 1,9 млн грн, що складає 105,2% від плану на місяць; плати за землю – 2,8 млн грн, що складає 18% від планового завдання на місяць (земельного податку – 896,3 тис. грн, або 13,4% від плану на грудень; орендної плати – 1,9 млн грн, або 21,3% від плану на грудень); коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 50,4 тис. грн.

З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 28,5 млн грн, що складає 105,6% від уточненого планового завдання на 12 місяців; плати за землю – 176,6 млн грн, що складає 93% від планового завдання на 12 місяців; (земельного податку – 68 млн грн, або 86,5% від плану на 11 місяців; орендної плати – 105,3 млн грн, або 102,2% від плану на 11 місяців; від продажу земельних ділянок – 49,5 тис. грн, що складає 24,8% від планового завдання на рік; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 1,1 млн грн, що складає 134,1% від уточненого планового завдання на рік.

Крім того, з початку року надійшло 11,5 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що складає 121,1% від планового завдання на 2021 рік.

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією, протягом попереднього тижня двома підприємствами-боржниками було виплачено 1641,0 тис. грн заборгованої заробітної плати.

Заборгованість виплачували ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» – 1631,0 тис. грн; ТОВ «Газтех» – 10 тис. грн.

Протягом тижня працівники управління брали участь у роботі мобільної групи з контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України щодо запровадження карантинних заходів. Заходами контролю охопили 20 об’єктів.

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилось на світ 39 дітей: хлопчиків – 18, дівчаток – 21.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, збільшилася: 463 особи проти 365.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 206, вуличних травм – 189, спортивних – 13, дорожньо-транспортних – дві, інших – 53.

З початку приписної компанії у комунальних медичних закладах міста Суми укладено 211217 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД №1» – 111188, КНП «ЦПМСД № 2» – 100029), що становить 82,6% постійного населення міста.

Освіта

У ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики взяли участь 108 учнів 6-11 класів із 19 закладів загальної середньої освіти. Учасниками ІІ етапу олімпіади з екології стали п'ять учнів 10-11 класів із двох закладів загальної середньої освіти, з хімії – 84 учні 8-11 класів із 23 закладів освіти.

В онлайн-режимі організовано проведення ІІ (міського) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з інформаційних технологій, астрономії та ІІІ етап ХХІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика.

Продовжувалась організаційно-просвітницька робота щодо вакцинації працівників закладів освіти від коронавірусної хвороби COVID-19. У 36 школах вакциновано 100% працівників двома дозами.

У школах вакциновано 3508 працівників (100%), у садочках – 1927 осіб (99,9%), 99 осіб має протипоказання, 11 осіб у закладах освіти відсторонено.

У закладах дошкільної освіти Сумської громади функціонувало 447 груп, відвідувало заклади 5725 вихованців.

У садочках зафіксовано захворювання на COVID-19 двох працівників та п'ять дітей, у закладах загальної середньої освіти хворіли 70 учнів та дев'ять працівників.

Спеціалістами управління освіти і науки проведено внутрішній аудит системи енергетичного менеджменту у ПДЮ, Піщанській ЗОШ і ЗДО №35.

До Департаменту фінансів, економіки та інвестицій було надано консолідовану звітність про дебіторську та кредиторську заборгованість за бюджетними коштами по загальному та спеціальному фондах.

Проводилось фінансування закладів відповідно до укладених договорів на придбання матеріалів, обладнання, інвентарю, оплату послуг (крім комунальних), отримані продукти харчування.

За грудень виплатили стипендію міського голови 14 обдарованим учням – переможцям олімпіад, турнірів, конкурсів, по 450 грн кожному.

Здійснювалась виплата одноразової допомоги вісімнадцятирічним дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, на карткові рахунки дітей у сумі 1810 грн на дитину.

Оголошено відкриті торги на закупівлю продуктів харчування на 2022 рік, оголошено спрощені закупівлі продуктів харчування та послуг на 2022 рік.

Соціальний захист

Департамент продовжував роботу з урахуванням карантинних обмежень: особисті прийоми громадян проводилися за попереднім записом (при нагальній потребі та за наявності вільних місць – у день звернення); документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси; керівники департаменту надавали роз’яснення та консультації щосереди на «прямій телефонній лінії».

У Громадській приймальні департаменту, на додаткових робочих місцях, які організовані для прийому громадян із питань оформлення житлової субсидії в приміщенні Міського єдиного інформаційно-розрахункового центру, КУ «Центр учасників бойових дій» та на віддаленому робочому місці департаменту за адресою: вул. Охтирська, 11.

Також мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35). Забезпечувався прийом жителів громади спеціалістами департаменту в старостинських округах.

У загальному підсумку за звітний період департаментом надано 3442 послуги соціального характеру.

Опрацьовувалась інформація АТ «Укрпошти» щодо 187 субсидіантів, які вчасно не отримали кошти субсидії за жовтень на відділеннях зв’язку. АТ «Укрпошта» повернула суму невиплаченої субсидії на 139,9 тис. грн.

1661 громадянину, який постраждав внаслідок Чорнобильської АЕС І та ІІ категорії, перераховано щомісячну компенсацію за пільгове забезпечення продуктами харчування за листопад на 444,7 тис. грн.

Виконувались програми Сумської міської територіальної громади соціального спрямування «Милосердя» та «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей».

КП «Електроавтотранс» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян (2 761,9 тис. грн); 45 сім’ям, які опинилися в складних життєвих обставинах, надано матеріальну допомогу (211,8 тис. грн), з них за рахунок коштів депутатів – шести сім’ям (48,2 тис. грн).

Матеріальну допомогу отримали сім сімей захисників України (25,3 тис. грн); 13 сім’ям, в яких виховуються діти, хворі на онкологічні та онкогемоталогічні захворювання, виплатили матеріальну допомогу для придбання лікарських засобів, виробів медичного призначення та проведення обстеження (293 тис. грн); 100 мешканцям виплатили щомісячні соціальні гарантії за грудень на 217,9 тис. грн; особі з інвалідністю І групи з дитинства, майстру спорту України з пауерліфтингу та армспорту, Чемпіону України та Європи з пауерліфтингу, двом ветеранам підпільно-партизанського руху та учаснику бойових дій, який захищав та визволяв місто Суми у період Другої світової війни виплатили по 1934 тис. грн; 17 дітям з інвалідністю, хворим на рідкісні (орфанні) захворювання, які потребують спеціального дієтичного харчування та постійного прийому медичних препаратів виплатили по 3 тис. грн; 13 членам сімей загиблих в Афганістані воїнів-інтернаціоналістів виплатили по 1 тис. грн, а також дев'яти особам з інвалідністю внаслідок війни І групи виплатили по 1200 грн (з числа учасників бойових дій в Афганістані (п'ять осіб) та захисників України (чотири особи); п'яти багатодітним сім’ям, діти з яких в 2021 році вступили до закладів вищої освіти, перерахували допомогу в розмірі прожиткового мінімуму на дитину відповідного віку (11,7 тис. грн); 54 особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю відшкодовано за ІV квартал 2021 року витрати на оплату послуг з доступу до інформаційної мережі Інтернет (10,2 тис. грн); надали по 300 грн матеріальної допомоги 795 ліквідаторам катастрофи на Чорнобильській АЕС; 39 учасникам ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС у 1986 році, віднесених до категорії 1, які не мають статусу особи з інвалідністю внаслідок війни, виплатили матеріальну допомогу в розмірі по 500 грн кожному; вперше чотирьом особам пенсійного віку, які є слухачами Університету третього віку ТЦ «Берегиня» та переможцями трьох і більше міських, регіональних, міжнародних творчих конкурсів та змагань, надали матеріальну допомогу для компенсації вартості оздоровлення (8,7 тис. грн); семи захисникам України, які отримали захворювання під час участі в АТО, надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 8 тис. грн; 10 військовослужбовцям, які проходять військову службу за контрактом у ЗСУ, надали одноразову матеріальну допомогу в розмірі 3 тис. грн; до Дня Святого Миколая 23 дітям загиблих (померлих) захисників України надано матеріальну допомогу по 1 тис. грн.

Організовано та проведено в онлайн режимах засідання дорадчих органів: комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам і консультативної ради з питань соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Працівниками ТЦ «Берегиня» забезпечено надання 2545 соціальних послуг 1367 громадянам, які перебували у складних життєвих обставинах і потребували сторонньої допомоги.

61 соціальний робітник терцентру на дому обслуговував 788 осіб із числа одинокопроживаючих мешканців громади, в тому числі 23 особи з приєднаних до міста громад.

Проводилась робота по виявленню потребуючих у наданні соціальних послуг, на обслуговування взято ще сім осіб.

Заняття з відвідувачами відділень терцентру організовано в онлайн та офлайн режимах: продовжувалась інформаційна, освітня та культурно-розвивальна робота з відвідувачами відділень, їх батьками та слухачами «Університету третього віку», проводились онлайн конкурси, марафони та вікторини.

Щовівторка та щочетверга у спортзалі МЦФЗН «Спорт для всіх» 17 осіб приймали участь в заняттях «Групи здоров’я». Для 54 осіб організовано пішохідні прогулянки до парку імені І.М. Кожедуба та дитячого парку «Казка».

24 особам, які проходять гемодіаліз, надали послугу «Соціального таксі», ще 12 мешканців громади отримали послуги з підвезення до лікувальних закладів.

Двічі на тиждень 53 особи отримували безкоштовні обіди у закладі громадського харчування та 47 отримувачам соціальної послуги догляду вдома обіди доставляли соціальні робітники.

Продовжувалась реалізація спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб», завдяки якому 300 одиноких громадян забезпечили хлібобулочними виробами.

Послуга притулку в Будинку нічного перебування терцентру «Берегиня» щодня надавалась 36 особам.

КУ «Центр учасників бойових дій» протягом звітного періоду надав 682 послуги 378 особам, у тому числі п'ять учасників бойових дій та три члени сімей захисників України вперше звернулися до установи.

Ринок праці

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 17 грудня перебували на обліку, становила 2050 осіб, з яких 1767 (86%) отримували допомогу по безробіттю.

З початку року за сприяння служби зайнятості працевлаштовані 3244 особи, із них зареєстрованих безробітних – 2553 особи. Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 149 осіб.

Станом на 17 грудня розірвано 176 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 812 одиниць: для робітників – 549, службовців – 191, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки – 72, навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило три особи.