0012.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (25 жовтня – 1 листопада 2021 року).

Бюджет

Станом на 28 жовтня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,9 млрд грн, що становить 81,8% до плану на рік. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 426,6 млн грн (або на 28,4%).

Із загальної суми надходжень 67,6% (1,3 млн грн) – податок на доходи фізичних осіб; 22% (421,4 млн грн) – місцеві податки та збори (зокрема, 13% (249,5 млн грн) – єдиний податок; 8,1% (154,4 млн грн) – земельний податок та орендна плата); 7,2% (138,9 млн грн) – акцизний податок; 1,2% (23,9 млн грн) – плата за оренду комунального майна.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 59,4 млн грн, що становить 83,9% до плану на рік.

Надходження до бюджету розвитку склали 9,7 млн грн (кошти від відчуження майна – 8,3 млн грн, кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,4 млн грн).

Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 445 млн грн, що становить 99,8% до плану на січень–жовтень за розписом, до Спеціального фонду – 11,3 млн грн, що становить 93,8% до плану на січень-жовтень за розписом.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом жовтня надійшло: від оренди комунального майна – 2,5 млн грн, що становить 132,8% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 1,7 млн грн, що в 18,8 раза перевищує планове завдання на місяць; плати за землю – 9,8 млн грн, що становить 62,3% від планового завдання на місяць (земельного податку – 3,4 млн грн або 55,6% від плану на жовтень; орендної плати – 6,3 млн грн або 66,6% від плану на жовтень); коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 94,8 тис. грн.

З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 23,9 млн грн, що становить 110,9% від планового завдання на 10 місяців; від відчуження комунального майна – 8,2 млн грн, що становить 139,5% від планового завдання на 10 місяців; плати за землю – 154,4 млн грн, що складає 93,1% від планового завдання на 10 місяців (земельного податку – 59 млн грн або 82,2% від плану на 10 місяців; орендної плати – 95,4 млн грн або 101,4 % від плану на 10 місяців); від продажу земельних ділянок – 39,5 тис. грн, що становить 19,8% від планового завдання на 2021 рік; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 984,7 тис. грн, що складає 193,1% від планового завдання на 2021 рік.
Крім того, з початку року надійшло 8,9 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що складає 93,7% від планового завдання на 2021 рік.

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня два підприємства-боржники виплатили 5,1 млн грн заборгованої заробітної плати: АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 1,5 млн грн, ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» – 3,6 млн грн.

Усього з початку жовтня чотирма підприємствами-боржниками виплачено 9,5 млн грн заборгованої заробітної плати: ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» – 7 млн грн; АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 1,5 млн грн; ТОВ «Газтех» – 949 тис. грн (прострочену заборгованість із заробітної плати погашено в повному обсязі), ТОВ Кінотеатр «Дружба» – 9,8 тис. грн.

Протягом тижня працівники управління з питань праці перевірили два комунальних підприємства на додержання законодавства про працю, зайнятість населення та охорону праці.

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилось на світ 33 дитини: хлопчиків – 23, дівчаток – 10.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо збільшилася: 325 осіб проти 276.

З початку приписної компанії у комунальних медичних закладах міста Суми укладено 215276 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 112048, КНП «ЦПМСД № 2» – 103228), що становить 81,5% постійного населення міста.

Освіта

Відбулися колегія управління освіти і науки, на якій розглянули питання стану реалізації заходів з енергозбереження в закладах освіти Сумської міської територіальної громади, створення в закладах загальної середньої освіти належних умов для безпечного та якісного харчування дітей, прийнято виважені рішення; онлайн-нарада з заступниками директорів шкіл, відповідальними за проведення ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад щодо особливостей проведення олімпіад у 2021–2022 навчальному році.

Вихованці гуртка «Профі з української» Палацу дітей та юнацтва зустрілися з письменниками Сумщини Сергієм П’ЯТАЧЕНКО, Юлією ЛЕСІНОЮ, Ольгою БРАЖНИК та Анною КИРИЛЕНКО.

Тривала організаційно-просвітницька робота щодо вакцинації працівників закладів освіти від коронавірусної хвороби COVID-19. Щеплено ще 44 працівники освітньої галузі. Загалом у школах вакциновано 3388 працівників (98%), в садочках – 2210 осіб (98%), 146 осіб мають протипоказання. У 25 закладах дошкільної освіти та школах № 7, № 14, № 19, Піщанська ЗОШ щепилися 100% працівників.

У закладах дошкільної освіти функціонували 442 групи. Всього садочки відвідували 5222 вихованці. Зафіксували захворювання на COVID-19 шести працівників та 12 дітей, на самоізоляції перебували дев’ять груп (119 дітей).

У закладах загальної середньої освіти зафіксували захворювання семи учнів та 35 працівників.

Завершено капітальний ремонт даху ІІ корпус ССШ № 30 (частково, у межах виділених коштів), капітальний ремонт сходинок на центральному вході в будівлю ДНЗ № 6 (частково, у межах виділених коштів), капітальний ремонт вимощення навколо будівлі ЗОШ № 22.

Тривали капітальні ремонтні роботи: монтаж системи автоматичної пожежної сигналізації ССШ № 1, ЗОШ № 5; ремонт стадіону ССШ № 2; ремонт харчоблоку ЗОШ № 4, ССШ № 17, СПШ № 32, Стецьківського ЗЗСО, Великочернеччинського ЗЗСО; ремонт туалетних кімнат ЗЗСО № 19; ремонт покрівлі з утепленням ССШ № 7, № 29, ДНЗ № 21, БНРЦ № 1; ремонт даху 5 блоку ЗОШ № 24; ремонт спортивного майданчика ЗОШ № 27; ремонт господарського блоку ДНЗ № 38.

Спеціалісти управління освіти і науки провели внутрішній аудит системи енергетичного менеджменту у СПШ № 32 та СПШ № 14.

Соціальний захист

Департамент продовжував роботу з урахуванням карантинних обмежень: особисті прийоми громадян проводилися за попереднім записом (при нагальній потребі та за наявності вільних місць – у день звернення); документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси; керівники департаменту надавали роз’яснення та консультації щосереди на «прямій телефонній лінії».

У Громадській приймальні департаменту, на додаткових робочих місцях, які організовані для прийому громадян із питань оформлення житлової субсидії в приміщенні Міського єдиного інформаційно-розрахункового центру, КУ «Центр учасників бойових дій» та на віддаленому робочому місці департаменту за адресою: вул. Охтирська, 11. Також мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35). Забезпечувався прийом жителів громади спеціалістами департаменту в старостинських округах.
У загальному підсумку за звітний період департаментом надано 4621 послугу соціального характеру щодо оформлення документів для призначення та виплати державної соціальної допомоги, матеріальної допомоги, надання пільг, компенсацій та житлової субсидії.

Проведено автоматичний розрахунок розміру житлової субсидії та нарахування пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги за жовтень поточного року. Отже, за жовтень отримають субсидію готівкою 3489 представників домогосподарств через відділення АТ «Укрпошта» (3,2 млн. грн), 17274 домогосподарства – грошовим переказом через банківські установи (16,3 млн грн). Готівкою пільги отримають 4615 пільговиків (4,7 млн грн), в безготівковій формі 6980 громадянам (5,3 млн грн).

Виконувалися програми Сумської міської територіальної громади соціального спрямування «Милосердя» та «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей»: КП «Електроавтотранс» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян (1564,6 тис. грн); АТ «Українська залізниця» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян на залізничному транспорті у приміському сполученні (125 тис. грн) та міжміському сполученні (37,2 тис. грн); п’яти особамі з інвалідністю внаслідок війни надано цільову матеріальну допомогу для вирішення питань, пов’язаних з проведенням капітального ремонту власних житлових будинків (квартир) (199,9 тис. грн); проведено відшкодування витрат надавачам послуг та об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків за надані в вересні 2021 року пільги на оплату житлово-комунальних послуг окремим громадянам, пільги яким встановлені рішенням міської ради (135,6 тис. грн), а також за надані в звітному місяці пільги з оплати послуг зв’язку (66,9 тис. грн); власникам автостоянок компенсовано вартість послуг із зберігання в липні - вересні поточного року транспортних засобів 24 водіїв з інвалідністю та водіїв, які перевозять осіб із інвалідністю (33,3 тис. грн); шести багатодітним сім’ям, діти з яких в 2021 році вступили до закладів вищої освіти, перераховано допомогу в розмірі прожиткового мінімуму на дитину відповідного віку (13,8 тис. грн); 146 Почесним донорам України виплачено одноразову матеріальну допомогу в розмірі 1000 грн; 309 громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи категорії 2, перераховано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 500 грн та двом «чорнобильцям» категорії 1 – по 1100 грн; військовослужбовцю, який проходить військову службу за контрактом у Збройних Силах України, надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 3000 грн; 31 сім’ї учасників бойових дій, які фактично проживають за адресою: вул. Г. Кондратьєва, 165, проведено відшкодування вартості спожитих житлово-комунальних послуг за вересень (9,9 тис. грн).
Восьми особам, які проходять гемодіаліз щоденно надавали послугу «Соціальне таксі».

КУ «Сумський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) «Берегиня» забезпечено надання 2336 соціальних послуг громадянам, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги. Соціальні робітники терцентру на дому обслуговували 784 особи з числа одинокопроживаючих мешканців громади, в тому числі 57 осіб із приєднаних до міста громад.

Заняття з відвідувачами відділень терцентру організовано в онлайн та офлайн режимах: продовжувалася інформаційна, освітня та культурно-розвивальна робота з відвідувачами відділень, їхніми батьками та слухачами «Університету третього віку», проводилися онлайн-конкурси, марафони та вікторини. У вівторок і четвер у спортзалі міського центру фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх» проходили заняття «Групи здоров’я», на озері Чеха – зі скандинавської ходьби. З 74 особами проведено п’ять занять в рамках програми «Підготовка осіб з інвалідністю до самостійного життя». Для 20 відвідувачів терцентру організували відвідування кінотеатру «Дружба», обласної наукової бібліотеки та бібліотеки для дітей; 76 осіб взяли участь у прогулянці міським парком ім. Кожедуба та дитячим парком «Казка», 40 осіб– в екскурсії до обласного краєзнавчого музею. Всього протягом тижня 216 осіб взяли участь в 37 онлайн та офлайн заходах культурно-виховного спрямування, 30 осіб – у майстер- класі з декоративно-прикладного мистецтва та кулінарії. Тривала робота Університету третього віку: відбулись заняття на факультетах «Сучасних технологій», «Основ медицини та здорового способу життя», «Народознавства і фольклору», «Креативного рукоділля», «Геронтопсихлогії», «Віртуального туризму», «Гаджетів», якими було охоплено 182 слухачі поважного віку. Послуга притулку в Будинку нічного перебування терцентру «Берегиня» щодня надавалася 19 особам. Надано соціальних послуг 11 громадянам, з 10 особами проведено психологічну роботу.
У відповідності до програми «Милосердя» 53 нужденних громадян двічі на тиждень отримували безоплатні обіди в їдальні, а ще 47 особам, котрі є отримувачами соціальної послуги догляду вдома, соціальні робітники доставляли обіди додому.

У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечили хлібобулочними виробами.

КУ «Центр учасників бойових дій» протягом тижня надано 297 послуг.

Відбулися засідання міських комісій: з питань надання деяким категоріям громадян окремих видів матеріальної допомоги розглянуто 230 заяв мешканців громади, які потребують допомоги для вирішення власних складних ситуацій, вирішено надати матеріальну допомогу 71 особі, які потребують її для проведення невідкладного оперативного лікування та/або підтримання життєдіяльності на загальну суму 519,2 тис. грн, з них 100 тис. грн – для придбання лікарських засобів чотирьом онкохворим дітям та 81,3 тис. грн – для придбання слухових апаратів двом дітям із інвалідністю з вадами слуху); з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам (розглянуто 51 справу стосовно призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог внутрішньо переміщеним особам).

Ринок праці

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 29 жовтня перебували на обліку, становила 2178 осіб, з яких 1820 осіб (84%) отримували допомогу з безробіття.

З початку року за сприянням служби зайнятості працевлаштовані 2774 особи, із них зареєстрованих безробітних – 2232 особи.
Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 121 особи.

Станом на 29 жовтня розірвано 149 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 1035 одиниць: для робітників – 660, службовців – 287, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 88. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило дві особи.