0010.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (18–25 жовтня 2021 року).

Бюджет

Станом на 22 жовтня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,9 млрд грн, що становить 83,5% до плану на рік. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 425,1 млн грн (або на 29,1%).

Із загальної суми надходжень 67,9% (1,3 млн грн) – податок на доходи фізичних осіб; 21,7% (409,4 млн грн) – місцеві податки та збори (зокрема, 13% (244,8 млн грн) – єдиний податок; 7,9% (148,7 млн грн) – земельний податок та орендна плата); 7,2% (135,6 млн грн) – акцизний податок; 1,3% (23,8 млн грн) – плата за оренду комунального майна.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 56,4 млн грн, що становить 80,2% до плану на рік.
Надходження до бюджету розвитку склали 9,6 млн грн (кошти від відчуження майна – 8,2 млн грн, кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,4 млн грн).

Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 444,8 млн грн, що становить 99,8% до плану на січень–жовтень за розписом, до Спеціального фонду – 11,3 млн грн, що становить 93,8% до плану на січень-жовтень за розписом.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом жовтня надійшло: від оренди комунального майна – 2,4 млн грн, що становить 128,2% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 1,7 млн грн, що в 18,6 раза перевищує планове завдання на місяць; плати за землю – 4,1 млн грн, що становить 26,2% від планового завдання на місяць (земельного податку – 1,9 млн грн або 31,2% від плану на жовтень; орендної плати – 2,2 млн грн або 22,9% від плану на жовтень); коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 46,4 тис. грн.

З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 23,8 млн грн, що становить 110,5% від планового завдання на 10 місяців; від відчуження комунального майна – 8,2 млн грн, що становить 139,1% від планового завдання на 10 місяців; плати за землю – 148,7 млн грн, що складає 89,7% від планового завдання на 10 місяців; від продажу земельних ділянок – 39,5 тис. грн, що становить 19,8% від планового завдання на 2021 рік; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 936,3 тис. грн, що складає 189,1% від планового завдання на 2021 рік.

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» виплатило 1616,2 тис. грн. двоє підприємств-боржників виплатили 5312,8 тис. грн, ТОВ «Газтех» – 22 тис. грн, ТОВ Кінотеатр «Дружба» – 9,8 тис. грн.

Усього з початку жовтня трьома підприємствами-боржниками виплачено 4423,6 тис. грн заборгованої заробітної плати: ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» – 3464,8 тис. грн, ТОВ «Газтех» – 949 тис. грн (прострочену заборгованість із заробітної плати погашено в повному обсязі), ТОВ Кінотеатр «Дружба» – 9,8 тис. грн.

Протягом тижня працівники управління з питань праці перевірили три комунальних підприємства на додержання законодавства про працю, зайнятість населення та охорону праці. Крім того,  взяли участь у роботі мобільної групи з контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України щодо запровадження карантинних заходів. Заходами контролю було охоплено 23 об’єкти (аптеки, медичні центри).

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилось на світ 59 дітей: хлопчиків – 35, дівчаток – 24.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилася: 276 осіб проти 342.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 135, вуличних травм – 99, дорожньо-транспортних – дві, спортивних – 15, інших – 25.

З початку приписної компанії у комунальних медичних закладах міста Суми укладено 215276 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 112048, КНП «ЦПМСД № 2» – 103228), що становить 81,5% постійного населення міста.

Освіта

Відбулися серія онлайн-нарад із керівниками закладів освіти, під час яких розглянуто питання організації освітнього процесу під час карантину та теплопостачання; інструктивно-методична онлайн-нарада для заступників директорів, відповідальних за організацію харчування учнів у закладі загальної середньої освіти, медичних сестер, кухарів, комірників, на якій розглянули . питання забезпечення безпечного і якісного харчування учнів; інструктивно-методичні онлайн-семінари для заступників директорів з навчально-виховної роботи закладів загальної середньої освіти, для асистентів вчителя ЗЗСО, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, з питань організації інклюзивного навчання.

ЗОШ № 23 увійшла до числа переможців ІІ (заочного) етапу обласного конкурсу «Найкращий кабінет початкових класів» у 2021 році.

У школах вакциновано 3301 працівник (94%), в садочках – 2148 осіб (95%), 67 осіб мають протипоказання.

У закладах дошкільної освіти функціонували 443 груп. Всього садочки відвідували 4562 вихованці.

У закладах дошкільної освіти Сумської міської територіальної громади зафіксували захворювання на COVID-19 10 працівників та 13 дітей, на самоізоляції перебували вісім груп (71 дитина).

Зафіксовані захворювання 48 працівників закладів загальної середньої освіти.

Тривали капітальні ремонтні роботи у закладах освіти: ремонт «Монтаж системи автоматичної пожежної сигналізації» ССШ № 1; ремонт харчоблоку ЗОШ № 4, ССШ №17, СПШ № 32, Стецьківський ЗЗСО; ремонт покрівлі з утепленням ССШ № 7, ССШ № 29, ССШ № 30, ДНЗ № 21, БНРЦ № 1; ремонт туалетних кімнат ЗЗСО № 19; вимощення ЗОШ № 22; ремонт даху ЗОШ № 24;
ремонт спортивного майданчика ЗОШ № 27; ремонт сходинок на центральному вході до будівлі ДНЗ № 6.

Розпочато капітальний ремонт «Монтаж системи автоматичної пожежної сигналізації» ЗОШ № 5.

Соціальний захист

Департамент продовжував роботу з урахуванням карантинних обмежень: особисті прийоми громадян проводилися за попереднім записом (при нагальній потребі та за наявності вільних місць – у день звернення); документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси; керівники департаменту надавали роз’яснення та консультації щосереди на «прямій телефонній лінії».

У Громадській приймальні департаменту, на додаткових робочих місцях, які організовані для прийому громадян із питань оформлення житлової субсидії в приміщенні Міського єдиного інформаційно-розрахункового центру, КУ «Центр учасників бойових дій» та на віддаленому робочому місці департаменту за адресою: вул. Охтирська, 11. Також мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35). Забезпечувався прийом жителів громади спеціалістами департаменту в старостинських округах.
У загальному підсумку за звітний період департаментом надано 3542 послуги соціального характеру щодо оформлення документів для призначення та виплати державної соціальної допомоги, матеріальної допомоги, надання пільг, компенсацій та житлової субсидії.

Внутрішньо переміщеним особам (868 осіб) перераховано щомісячну адресну допомогу для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, за жовтень на 1,2 млн грн.

Проведено виплату усіх видів державної соціальної допомоги за поточний місяць по додатковим відомостям 578 одержувачам на 3,6 млн грн.

Виконувалися програми Сумської міської територіальної громади соціального спрямування «Милосердя» та «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей»: 46 мешканцям виплачено щомісячні соціальні гарантії за жовтень на 59,6 тис. грн, зокрема, 21 особі з числа учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни, яким виповнилося 95 і більше років (по 927 грн або 50% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність); двом ветеранам підпільно-партизанського руху та учаснику бойових дій, який захищав та визволяв місто Суми у період Другої світової війни (по 1854 грн або 100% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність), 13 членам сімей загиблих в Афганістані воїнів-інтернаціоналістів (по 1000 грн), а також дев’яти особам з інвалідністю внаслідок війни І групи (по 1200 грн кожному) з числа учасників бойових дій в Афганістані (п’ять осіб) та захисників України (чотири особи).
Особам, які проходять гемодіаліз (14 особи), щоденно надавали послугу «Соціальне таксі». Ще чотирьом сумчанам допомагали з підвезенням до лікувальних установ.

КУ «Сумський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) «Берегиня» забезпечено надання 1967 соціальних послуг громадянам, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги. Соціальні робітники терцентру на дому обслуговували 784 особи з числа одинокопроживаючих мешканців громади, в тому числі 56 осіб із приєднаних до міста громад. Заняття з відвідувачами відділень терцентру організовано в онлайн та офлайн режимах: продовжувалася інформаційна, освітня та культурно-розвивальна робота з відвідувачами відділень, їхніми батьками та слухачами «Університету третього віку», проводилися онлайн-конкурси, марафони та вікторини. У вівторок і четвер у спортзалі міського центру фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх» проходили заняття «Групи здоров’я», на озері Чеха – зі скандинавської ходьби. З 67 особами проведено чотири заняття в рамках програми «Підготовка осіб з інвалідністю до самостійного життя». Для 20 відвідувачів терцентру організували відвідування кінотеатру «Дружба», обласної бібліотеки для дітей та обласної наукової бібліотеки; 73 особи взяли участь у прогулянці дитячим парком «Казка» та в екскурсії до обласного краєзнавчого музею. Всього протягом тижня 200 осіб взяли участь в 29 онлайн та офлайн заходах культурно-виховного спрямування, 30 осіб – у майстер- класі з декоративно-прикладного мистецтва та кулінарії. Тривала робота Університету третього віку: відбулись заняття на факультетах «Сучасних технологій», «Основ медицини та здорового способу життя», «Народознавства і фольклору», «Креативного рукоділля», «Геронтопсихлогії», «Віртуального туризму», «Гаджетів», якими було охоплено 169 слухачів поважного віку. Послуга притулку в Будинку нічного перебування терцентру «Берегиня» щодня надавалася 19 особам. Надано соціальних послуг 20 громадянам, з 14 особами проведено психологічну роботу.

У відповідності до програми «Милосердя» 53 нужденних громадян щовівторка та щочетверга отримували безоплатні обіди в їдальні, а ще 47 отримувачам соціальної послуги догляду вдома соціальні робітники доставляли обіди додому.

У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечили хлібобулочними виробами.

КУ «Центр учасників бойових дій» протягом тижня надано 415 послуг. З нагоди Дня захисника та захисниць України вирішено питання надання знижок учасникам бойових дій салонами краси.

Відбулися засідання міських комісій: з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам( розглянуто 25 справ); з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика, в результаті якого у зв’язку з наявністю заборгованості із оплати за житлово – комунальні послуги та відсутністю доходів у зареєстрованих членів домогосподарства (відмовлено домогосподарству в призначенні субсидії з жовтня 2020 року); щодо розгляду заяв членів сімей осіб, які загинули (пропали безвісти), померли та осіб з інвалідністю, внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, деяких категорій осіб, які брали участь в Революції Гідності, про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення (чотирьом особам із інвалідністю внаслідок війни з числа захисників України, двом членам сімей загиблих осіб та п’яти учасникам бойових дій на території інших держав, яким грошова компенсація була призначена раніше, але ще не виплачена, проведено перерахунок розміру компенсації у зв’язку із збільшенням вартості спорудження 1 м2 житла до 13631 грн на загальну суму 0,6 млн грн).

Для 56 осіб пільгової категорії оформлено документи для оздоровлення в санаторно-курортних закладах.

Організовано направлення двох дітей пільгових категорій на оздоровлення до дитячих центрів «Артек» та «Молода гвардія».

Ринок праці

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 22 жовтня перебували на обліку, становила 2153 особи, з яких 1805 осіб (84%) отримували допомогу з безробіття.

З початку року за сприянням служби зайнятості працевлаштовані 2774 особи, із них зареєстрованих безробітних – 2199 осіб.
Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 120 осіб.

Станом на 22 жовтня розірвано 148 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 1029 одиниць: для робітників – 661, службовців – 281, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 87. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило дві особи.