001.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (23–30 серпня 2021 року).

Бюджет

Станом на 26 серпня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,4 млрд грн, що становить 66,2% до плану на рік.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 43,1 млн грн, що становить 62,1% до плану на рік.

До бюджету розвитку становлять 7,5 млн грн. (кошти від відчуження майна – 6,1 млн грн, кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,4 млн грн).

Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 345,3 млн грн, що становить 99,7% до плану на січень–серпень, до спеціального фонду – 5,2 млн грн, що становить 89,3% до плану на січень-серпень.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом серпня надійшло: від оренди комунального майна – 2,1 млн грн, що становить 112,8% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 562,1 тис. грн, що в 6,2 раза перевищує планове завдання на місяць; плати за землю – 10,1 млн грн, що становить 58,5% від планового завдання на місяць; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 91,2 тис. грн.

З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 18,7 млн грн, що складає 105,1% від планового завдання на вісім місяців; від відчуження комунального майна – 6,1 млн грн, що складає 126,7% від планового завдання на вісім місяців; плати за землю – 119,8 млн грн, що складає 90,2% від планового завдання на вісім місяців; продажу земельних ділянок – 39,5 тис. грн, що складає 19,8% від планового завдання на 2021 рік; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 690 тис. грн, що складає 139,3% від планового завдання на 2021 рік.

Крім того, з початку року до бюджету надійшло 43,2 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що в 4,5 раза перевищує завдання на рік.

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією з початку серпня заборговану заробітну плату виплатили чотири підприємства міста: АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 3,2 млн грн; ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» – 5,4 млн грн; ТОВ «Газтех» – 214,7 тис. грн; ТОВ «Кінотеатр «Дружба» – 15 тис. грн.

Протягом тижня працівники управління з питань праці взяли участь у перевірці одного комунального закладу та одного комунального підприємства щодо додержання законодавства про працю та зайнятість населення та в комісії по огляду готовності закладів освіти міста до нового навчального року.

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилось на світ 41 дитина: хлопчиків – 19, а дівчаток – 22.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилась: 467 осіб проти 454.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 231, вуличних травм – 196, дорожньо-транспортних – п’ять, спортивних – три, інших – 32, виробничих – не зареєстровано.

З початку приписної компанії у комунальних медичних закладах міста укладено 215129 декларації про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 111235, КНП «ЦПМСД № 2» –103894), що становить 83,1% постійного населення міста.

Освіта

Управління освіти і науки спільно з управлінням охорони здоров’я провело 26–27 серпня масову вакцинацію працівників освіти від коронавірусної хвороби: 180 осіб щеплено вакциною Moderna (друга доза) та 124 особи – вакциною Pfizer (перша доза). Всього наразі вакциновано 3299 осіб, що складає 58%.

Консультанти Центру професійного розвитку педагогічних працівників у рамках відзначення 30-річчя Незалежності України провели в Молодіжному центрі «Романтика» перший педагогічний мікс «Є ідея!», учасниками якого стало понад 100 педагогів закладів освіти Сумської міської територіальної громади.

У садочках функціонували 157 груп для дітей, категорії яких визначені рішенням виконавчого комітету. Всього садочки відвідували 2873 вихованці.

Завершили капітальні ремонти: приміщень ЗОШ № 6,
СПШ № 32, туалетів ССШ № 9 та ЗОШ № 24, їдальні ССШ № 10, покрівлі з утепленням класична гімназія, харчоблоку ДНЗ № 35, вимощення ДНЗ № 36, монтаж системи автоматичної пожежної сигналізації ЗЗСО № 21, ДНЗ № 25, ремонт куточків видачі їжі по групах ДНЗ № 14.

Тривали капітальні ремонти: харчоблоку ЗОШ №№ 4, 12, 15, 20, ССШ № 7, СПШ № 32; туалетних кімнат ЗОШ №№ 8, 18, СПШ № 28; покрівлі з утепленням ССШ №№ 7, 29, 30, ДНЗ № 21; приміщень ССШ №№ 3, 17, 25, ЗОШ №№ 5, 13, ЗЗСО № 26, СПШ № 11, ДНЗ №№ 16, 21, 22; спортивного майданчика ЗОШ № 18; вимощення ЗОШ № 22; приміщення майстерні В-Піщанська ЗОШ.

Розпочали капітальний ремонт туалетної кімнати ЗЗСО № 19 та ДНЗ № 17.

У закладах освіти тривали роботи з підготовки теплових господарств до роботи в опалювальний період 2021–2022 років відповідно до графіків підготовки. Отримано 64% актів готовності до нового опалювального періоду 2021-2022 років.

Спеціалісти управління освіти і науки провели внутрішній аудит системи енергетичного менеджменту у ЗДО № 13.

Соціальний захист

Департамент продовжував роботу в режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийомі громадян з питань соціального захисту директором та заступниками директора здійснювалися в рамках «прямої телефонної лінії»; документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси. Також, мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35).
Здійснювався прийом громадян на спеціально визначених робочих місцях в Громадській приймальні департаменту: за попереднім записом та тільки з тих питань оформлення різних видів місцевої та державної підтримки, з яких заяви для їх оформлення повинні надаватися особисто громадянином без використання засобів електронного зв’язку, пошти тощо, або у випадках, коли громадяни не мають можливості використовувати засоби електронного зв’язку, а також з 18 травня – з питань оформлення субсидії з урахуванням вимог нового порядку надання даного виду допомоги;
Діяли робочі місця для прийому громадян з питань оформлення житлової субсидії в приміщенні Міського єдиного інформаційно – розрахункового центру, КУ «Центр учасників бойових дій» та на

віддаленому робочому місці департаменту за адресою: вул. Охтирська, 11.
У секторі очікування Громадської приймальні функціонували місця (з розрахунку наявної площі приміщення) для громадян, які бажають заповнити бланки заяв та декларацій безпосередньо в приміщенні департаменту, та у фоє адмінбудівлі – додаткові місця для відвідувачів.

Забезпечувався прийом мешканців громади спеціалістом департаменту в управлінні «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми» та у старостинських округах.

Особам, які проходять гемодіаліз (16 осіб), щоденно надавали послугу «Соціальне таксі». Ще восьми сумчанам допомагали з підвезенням до лікувальних установ.

Територіальним центром «Берегиня» забезпечено надання соціальних послуг 879 громадянам, в тому числі 55 особам із числа жителів старостинських округів. Відвідувачі терцентру посіли ІІ місце в категорії 70+ у Всеукраїнському чемпіонаті зі скандинавської ходьби серед учасників «Університетів третього віку» (м. Дніпро) та взяли участь у Всеукраїнському круглому столі «Міста дружні до людей 50+» (м. Луцьк).

У відповідності до програми «Милосердя» 53 нужденних громадян щовівторка та щочетверга отримували безоплатні обіди в їдальні, а ще 47 отримувачам соціальної послуги догляду вдома соціальні робітники доставляли обіди додому.

У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечили хлібобулочними виробами.

КУ «Центр учасників бойових дій» здійснювала прийом відвідувачів з дотриманням усіх протиепідемічних заходів. За тиждень надано 450 послуг 171 особі. Для 100 дітей захисників України було організовано безоплатний перегляд циркової вистави, син загиблого учасника Революції Гідності забезпечений шкільним рюкзаком та канцелярським приладдям.

Центр реінтеграції бездомних осіб надав послуги відділення нічного перебування 13 особам.

Проведено нарахування житлової субсидії та пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги за серпень поточного року. Загальна потреба в коштах на виплату субсидій та пільг становить 13,4 млн грн, із них субсидії нараховано 15159 домогосподарствам на 7,9 млн грн, пільги – 12377 особам на 5,5 млн грн.

Проведено виплату додаткового фінансування державної соціальної допомоги за серпень 546 мешканцям громади на 3,3 млн грн.

Виплачена одноразова грошова допомога на дітей з багатодітних малозабезпечених сімей для підготовки до навчального року (допомогу отримали 402 дитини із 160 багатодітних родин по 2 тис. грн, загальна сума державних коштів склала 804 тис. грн). Виплату проведено дітям віком від 6 до 18 років із багатодітних сімей, які одночасно є одержувачами допомоги малозабезпеченим сім’ям та перебували на обліку у департаменті станом на 1 серпня 2021 року відповідно до Порядку виплати одноразової грошової допомоги на дітей з багатодітних малозабезпечених сімей для підготовки до навчального року, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 серпня 2021 року № 803.

Внутрішньо переміщеним особам (874 особи) перераховано щомісячну адресну допомогу для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг за серпень на суму 1,2 млн грн.

Профінансовано три заклади вищої та три заклади фахової передвищої освіти для виплати 528 студентам соціальної стипендії за серпень (1 млн грн).

КП «Електроавтотранс» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян (4,8 млн грн).

АТ «Українська залізниця» проведено відшкодування витрат за пільгове перевезення окремих категорій громадян на залізничному транспорті у приміському та міжміському сполученні (162,2 тис. грн).

На виконання програм Сумської міської територіальної громади соціального спрямування «Милосердя» та «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей» протягом тижня виплачено: мешканці міста, якій виповнилося 100 років, із нагоди Дня народження одноразову грошову допомогу в розмірі 5 тис. грн; 64 сім’ям, які опинилися в складних життєвих обставинах, матеріальну допомогу на загальну суму 325,9 тис. грн (із яких за рахунок коштів депутатів 29 сім’ям на 159,3 тис. грн); допомогу шести сім’ям захисників України на загальну суму 53,6 тис. грн; трьом сім’ям, в яких виховуються діти, хворі на онкологічні та онкогемоталогічні захворювання, матеріальну допомогу для придбання лікарських засобів, виробів медичного призначення та проведення обстеження на 130 тис. грн; двом сім’ям, в яких виховуються діти з інвалідністю з вадами слуху, матеріальну допомогу для придбання слухових апаратів на 42,7 тис. грн; 278 особам, інвалідність яких пов’язана з наслідками аварії на ЧАЕС першої категорії, одноразову матеріальну допомогу в розмірі 1,1 тис. грн; 385 громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи категорії ІІ, одноразову матеріальну допомогу в розмірі 500 грн (192,5 тис. грн); з нагоди Дня Незалежності України матеріальну допомогу 21 дитині загиблих (померлих) захисників України (по 2 тис. грн кожній), та 94 особам з інвалідністю внаслідок війни з числа захисників України (по 1 тис. грн) на загальну суму 136 тис. грн; до Дня міста Суми 73 членам сімей загиблих (померлих) захисників України одноразову матеріальну допомогу (по 1 тис. грн); відшкодовано: 32 сім’ям учасників бойових дій (що фактично мешкають по вул. Г. Кондратьєва, 165) вартість спожитих житлово-комунальних послуг за липень на загальну суму 10,6 тис. грн; витрати надавачам послуг та об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків за надані в липні пільги на оплату житлово-комунальних послуг окремим громадянам, пільги яким встановлені рішенням міської ради (129,7 тис. грн), а також за надані в звітному місяці пільги з оплати послуг зв’язку (74,7 тис. грн).

У режимі відеозв’язку проведено засідання комісій з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам та з питань надання деяким категоріям громадян окремих видів матеріальної допомоги.

За підсумками засідання першої ухвалено позитивне рішення щодо призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог 18 ВПО; другої – про надання матеріальну допомогу 16 захисникам України та членам їх сімей, членам сімей загиблих (померлих) захисників України на суму 143,8 тис. грн.

З травня функціонувало шість позаміських дитячих закладів: «Зоряний» КП «Шляхрембуд», «Зоряний» ПАТ «Сумихімпром», «Універ» СумДУ, «Сонячний «ПАТ «Насосенергомаш», «Орлятко» ПАТ «Сумбуд» та ДОСТС «Ровесник». Це надало можливість забезпечити оздоровленням та відпочинком 2600 дітей, в тому числі 632 дітей із числа пільгових категорій за рахунок коштів місцевого бюджету – обсяг фінансування склав 5 млн грн.

Крім того, з початку року направлено 61 дитину пільгових категорій до дитячих центрів «Артек» та «Молода гвардія» за путівками, виділеними Міністерством соціальної політики України.

Ринок праці

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 27 серпня перебували на обліку, становила 2257 осіб, з яких 1986 осіб (88%) отримували допомогу з безробіття.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 2166 осіб (зареєстрованих безробітних – 1748).

Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 87 осіб.

Станом на 27 серпня розірвано 123 трудові договори між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладені до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 989 одиниць: для робітників – 586, службовців – 306, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 97.

Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило дві особи.