007.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (22–29 березня 2021 року).

Бюджет

Станом на 25 березня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 467 млн грн, що становить 21,8% до плану на рік.

Сума недовиконання пропорційно 1/12 становила 27,5 млн грн, в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 8,5 млн грн, земельного податку та орендної плати – 12,8 млн грн, акцизного податку – 20,7 млн грн.

Сума недовиконання за розписом – 15 млн грн за рахунок: земельного податку та орендної плати – 11,9 млн грн; акцизного податку – 16,3 млн грн.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 13,1 млн грн, що становить 20,7% до плану на рік та на 0,9 млн грн (або на 6,?%) менше надходжень за відповідний період 2020 року.

До бюджету розвитку надійшло 0,8 млн грн (кошти від відчуження майна).

Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 107,7 млн грн, що становить 98 % до плану на січень–березень.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом березня надійшло: від оренди комунального майна – 2,2 млн грн, що становить 116% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 18,8 тис. грн, що становить 20,9% від планового завдання на місяць; плати за землю – 6 млн грн, що становить 35,7% від планового завдання на місяць; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 53,1 тис. грн.

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня заборговану заробітну плату виплачувало два підприємства міста: ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» (1,5 млн грн), ТОВ «Газтех» (45,1 тис. грн).

Протягом тижня інспекторами праці було продовжено інформування роботодавців та працівників про найбільш ефективні способи додержання законодавства про працю з питань оформлення трудових відносин. Усього проведено такі зустрічі із 99 суб’єктами господарювання та охоплено 141 особу. За результатами відповідних відвідувань виявлено 11 працівників без оформлення трудових договорів.

Також спеціалісти управління перевірили ТОВ «Житло-сервіс-інвест» щодо виконання рішення виконавчого комітету № 178 від 15 квітня 2014 року «Про затвердження тимчасових Правил утримання та експлуатації дитячих ігрових та спортивних майданчиків у м. Суми», а також ТОВ «Гермес», полігону твердих побутових відходів КП «Сумижилкомсервіс» та Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 30 «Чебурашка» з питань охорони праці.
Крім того, протягом тижня працівники управління брали участь у роботі мобільної групи з контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України щодо запровадження карантинних заходів. За тиждень такими заходами контролю було охоплено 24 об’єкти.

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилась на світ 28 дітей: хлопчиків – дев'ять, дівчаток – 19.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилась: 343 осіб проти 376.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 233, вуличних – 59, виробничих – одна, дорожньо-транспортних – одна, спортивних – 24, інших – 25.

З початку приписної кампанії в комунальних медичних закладах Сум укладено 218185 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 110799, КНП «ЦПМД № 2» – 107386), що становить 82,6% приписного населення міста.

За даними щотижневого моніторингу, попереднього тижня в місті зареєстрували 2609 випадків захворювання на ГРВІ, що на 14,8% більше ніж попереднього тижня. Серед тих, хто занедужав, 54,5% – діти до 18 років. Госпіталізували 158 жителів міста (6% недужих). Інтенсивний показник захворюваності становив 987,6 на 10000 населення, що вижче цілорічного порогового рівня – на 33%.

Освіта

Відбулась нарада за участю представників управління освіти і науки, управління охорони здоров’я, Центру професійного розвитку педагогічних працівників, управління «Служба у справах дітей», сектору ювенальної превенції Сумського РУП ГУНП в Сумській області, відділу протидії кіберзлочинам в Сумській області Департаменту кіберполіції Національної поліції України, за результатами якої розроблено план профілактичних заходів упередження можливого негативного впливу сучасного інформаційного простору на психічне та фізичне здоров’я дітей.

Під час наради з заступниками директорів з навчально-виховної роботи розглянули питання набору учнів до 1-х класів закладів загальної середньої освіти Сумської міської територіальної громади на 2021–2022 навчальний рік.

Спеціалісти управління освіти і науки взяли участь у обласному семінарі-нараді «Якісний розвиток дошкільної освіти Сумської області».

Відбувся І (зональний) етап обласного конкурсу на кращий психологічний кабінет. Участь у конкурсі взяли 10 закладів освіти, переможцем визнали кабінет ЗДО № 28.

Відбувся обласний заочний етап Всеукраїнського фестивалю дитячої та юнацької творчості «Чисті роси», номінація «художнє виконавство» – «Акорди Сумщини». За його підсумками учні сумських закладів освіти вибороли дев’ять призових місць, чотири з яких – перші.

У І (міському) етапі обласного конкурсу на кращий Інтернет-сайт закладу дошкільної освіти у 2021 році взяли участь 17 закладів освіти. Переможцями стали ЗДО №13 та НВК №41.

Відбувся ІІ етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України, участь в якому взяли 34 учні із дев’яти закладів загальної середньої освіти.

Консультанти Центр професійного розвитку педагогічних працівників створили відеоролик «Доповнена реальність на уроках фізики, астрономії та хімії».

Інклюзивно-ресурсний центр провів комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку 35 дітей з особливими освітніми потребами.

У закладах освіти забезпечували дотримання температурного режиму. Здійснювався щоденний моніторинг захворюваності в закладах освіти Сумської міської територіальної громади. Зафіксували захворювання 29 учнів та 47 працівників закладів загальної середньої освіти.

У садочках функціонували 447 груп для дітей, категорії яких визначені рішенням виконавчого комітету. Всього садочки відвідували 4695 вихованців. Хворіли на гостру респіраторну хворобу COVID-19 14 дітей, 26 працівників. Перебувавали на самоізоляції 10 груп (154 дитини).

Соціальний захист

Особам, які проходять гемодіаліз (15 осіб), щоденно надавали послугу «Соціальне таксі», також п'яти жителям громади допомогли з підвезенням до лікувальної установи.

Соціальні робітники територіального центру «Берегиня» на дому обслуговували 786 осіб з числа одинокопроживаючих мешканців громади, в тому числі 58 осіб з приєднаних до міста громад.

Заняття з відвідувачами відділень терцентру «Берегиня» проводилися в онлайн-режимі.

Розпочали надання у відповідності до програми «Милосердя» благодійних обідів: 100 отримувачам соціальної послуги догляду вдома доставка обідів здійснюється додому соціальними робітниками, які їх обслуговують

У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечили хлібобулочними виробами: мешканці отримали безкоштовно 300 одиниць хліба та 300 батонів.

КУ «Центр учасників бойових дій» здійснював прийом відвідувачів з дотриманням усіх протиепідемічних заходів.

Центр реінтеграції бездомних осіб надав послуги відділення нічного перебування 24 особам, відділення обліку бездомних осіб – шести громадянам.

Департамент продовжував роботу в режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийомі громадян з питань соціального захисту директором та заступниками директора здійснювалися в рамках «прямої телефонної лінії»; документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси. Також, мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35).

Здійснювався прийом громадян на спеціально визначених робочих місцях в Громадській приймальні департаменту: за попереднім записом та тільки з тих питань оформлення різних видів місцевої та державної підтримки, з яких заяви для їх оформлення повинні надаватися особисто громадянином без використання засобів електронного зв’язку, пошти тощо, або громадяни не мають можливості використовувати засоби електронного зв’язку; за необхідності – в день звернення заявників.

У секторі очікування Громадської приймальні функціонували чотири місця (з розрахунку наявної площі приміщення) для громадян, які бажають заповнити бланки заяв та декларацій безпосередньо в приміщенні департаменту, та у фоє адмінбудівлі – додаткові місця для відвідувачів.
Забезпечувався прийом мешканців громади спеціалістом департаменту в управлінні «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми» та у старостинських округах.

Проведено виплату усіх видів державної соціальної допомоги за поточний місяць по додатковим відомостям 281 одержувачу на 1,7 млн грн.
Внутрішньо переміщеним особам (887 осіб) перераховано щомісячну адресну допомогу для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, за березень на 1,2 млн грн.

Трьом закладам вищої та трьом закладам фахової передвищої освіти перераховано кошти для виплати 705 студентам соціальної стипендії за березень (1402 тис. грн).

За рахунок коштів територіальної громади проведено відшкодування витрат підприємств-надавачів послуг за надані в лютому пільги з оплати послуг зв’язку в сумі 76,8 тис. грн.

На виконання програми Сумської міської територіальної громади «Милосердя» за рахунок коштів, передбачених у бюджеті громади на виконання виборчих програм і доручень виборців, 56 сім’ям, які опинилися в складних життєвих обставинах, надано матеріальну допомогу на 2 млн грн.

У відповідності до програми Сумської міської територіальної громади «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей» дитині померлого захисника України надано матеріальну допомогу в розмірі 30 тис. грн і 14 сім’ям захисників України, які опинилися в складних життєвих обставинах, надано матеріальну допомогу на суму 149,9 тис. грн.

У режимі відеозв’язку відбулися засідання комісії з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій, призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика, та комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.

Для розгляду першою підготовлено подання по 62 справах одержувачів житлової субсидії. По 56 прийнято позитивне рішення на призначення житлової субсидії у відповідності до актів обстеження матеріально-побутових умов сімей, складених на підставі інформації від заявників (без виходу за місцем розташування домогосподарства). По п’яти домогосподарствах припинено надання житлової субсидії у зв’язку зі зміною кількості зареєстрованих членів домогосподарства та зі зміною у складі сім’ї члена домогосподарства.

За результатами засідання другої прийнято позитивне рішення щодо призначення відповідних виплат 30 внутрішньо переміщеним особам без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи.

Департамент продовжував роботу з підприємствами, що здійснюють виготовлення засобів реабілітації, щодо забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації. Протягом тижня по актах виконаних робіт перерахували підприємствам-виробникам засобів реабілітації 590 тис. грн.

Ринок праці

З 19 по 25 березня в пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 185 осіб.

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 26 березня перебували на обліку, становила 3223 особи, із яких 2809 (87%) отримували допомогу з безробіття.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 794 особи (зареєстрованих безробітних – 629).

Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 66 осіб.

Станом на 26 березня розірвано 56 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 638 одиниць: для робітників – 420, службовців – 170, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 48.

Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило п’ять осіб.