003.jpg

Департамент соціального захисту населення виконує заходи щодо забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення, своєчасного і якісного їх розгляду, усунення причин, що породжують скарги.

Задля цього діяльність департаменту направлена на уважне ставлення до вирішення проблем, із якими звертаються громадяни, а також, постійний аналіз, узагальнення усних та письмових звернень.

Аналіз динаміки надходжень звернень громадян до департаменту протягом I півріччя 2019 року свідчить про збільшення їх кількості на 64% у порівнянні з відповідним періодом 2018 року (на 880 звернень). Загальна кількість звернень в департаменті протягом звітного періоду складає 2247 звернень. Із них, 391 – це письмові звернення та 1856 – усні (звернення на «Урядовий контактний центр», до Сумського обласного контактного центру, на особистому прийомі у керівників міста та у керівників департаменту).

За категоріями авторів із загальної кількості звернень переважають звернення від осіб з інвалідністю (307), від «дітей війни» (187) та ветеранів праці (162), а за соціальним станом авторів, звернення розподілилися по категоріям: пенсіонери – 768 (34% від загальної кількості звернень), робітники – 519 (23%), безробітні особи – 299 (13%).

Серед питань, що порушуються у зверненнях, слід виокремити ті, кількість яких значно збільшилась – це питання призначення житлової субсидії (1546 звернень – більше на 195% у порівнянні з минулим періодом); призначення та виплата державної допомоги (260 – більше на 130%); пільгове забезпечення (125 звернень – більше на 15%).

Серед основних причин, що спонукають до звернень, є значні зміни у чинному законодавстві та нерозуміння певних їх положень громадянами. Зокрема, звернення з питань призначення житлової субсидії та пільгового забезпечення (надання пільг на житлово-комунальні послуги) спричинене саме такими факторами.

Департаментом розглянуто 1241 звернення громадян, що звернулися до Сумського обласного контактного центру та на «Урядовий контактний центр».

Звернення, що надходять до департаменту, уважно розглядаються, викладені факти ретельно перевіряються. Так, з виходом на місце розглянуто 54 звернення, на контролі перебуває 72 звернення. На всі звернення надавались обґрунтовані відповіді у передбачений законодавством термін, в яких роз’яснювалися положення чинного законодавства, право громадян на звернення за захистом своїх прав і законних інтересів до суду: 28% звернень (620) розглянуто в термін до п’яти днів; 18% звернень (401) розглянуто в термін до 15 днів, 54% звернень (1226) розглянуто в термін до 30 днів. Автори звернень обов’язково повідомляються про результати розгляду. Із загальної кількості звернень вирішено позитивно – 800, відмовлено у задоволенні – 190, надано мотивованих роз’яснень – 1255, направлено для виконання за належністю – 2.

Директором департаменту під особистий контроль взято розгляд звернення осіби з інвалідністю внаслідок Великої Вітчизняної війни з питання надання матеріальної допомоги. Звернень від Героїв України, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу та жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня» до департаменту не надходило.

Також розглянуто: 16 повторних звернень (три письмових та 13 усних), які стосувались питання призначення житлової субсидії; п’ять колективних звернень; 10 неодноразових звернень. Причина повторних звернень – відсутність законних підстав для позитивного вирішення поставлених питань. Заявникам надані роз’яснення про те, що питання, які порушувалися у зверненнях, не можуть бути задоволені, оскільки департамент діє в межах наданих йому повноважень.

Опрацьована одна електронна петиція як колективне звернення, оскільки в установлений строк не набрала необхідної кількості голосів («Створення цільової програми по наданню житла для осіб з інвалідністю, людей з обмеженою здатністю рухатися та візочників на перших поверхах новобудов»).

Проводиться роз’яснювальна робота з актуальних питань соціального захисту. Так, розміщено 766 (на 79 більше ніж за I півріччя 2018 року) інформаційних матеріалів через мережу Інтернет, в тому числі на офіційному сайті Сумської міської ради та департаменту (з травня поточного року у тестовому режимі запущено власний сайт департаменту (dszn.sumy.ua) на якому розміщена вся актуальна інформація), в друкованих засобах масової інформації, на сторінці департаменту в соціальній мережі «Фейсбук». Відповідна інформація постійно оновлюється на інформаційних стендах.

Здійснено 13 виступів на телебаченні, проведено сім брифінгів (з питань призначення житлової субсидії, щодо відшкодування вартості послуг за програмою «Муніципальна няня», забезпеченням житлом учасників АТО за кошти міського бюджету, про організацію роботи Центру учасників бойових дій та про підсумки роботи департаменту у 2018 році), 71 зустріч в установах, організаціях, на підприємствах міста та за місцем проживання громадян. Керівним складом департаменту проведено 15 виїзних особистих прийомів. Під час зустрічей та особистих прийомів за місцем роботи, проживання громадян роз’яснення надані 2306 особам.

Загалом, кількість звернень громадян до департаменту з різних питань становить 106300 звернень, на «гарячі» телефонні лінії звернулося 29075 осіб.