007.jpg

Під час апаратної наради 21 серпня директор департаменту комунікацій та інформаційної політики Антоніна КОХАН доповіла про підсумки роботи зі зверненням громадян у І півріччі 2017 року.

Звернення, зазначила вона залишаються найбільш поширеною та доступною для громадян формою діалогу з владою та зворотного зв’язку. А їх розгляд та вирішення – один із пріоритетних напрямків діяльності міської ради. Вживаються заходи щодо забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення, своєчасного і якісного розгляду їх, усунення причин, що породжують скарги.

За звітний період, повідомила Антоніна Кохан, до міської ради надійшло 2052 звернення громадян, що на 458 звернень (або 18,2%) менше минулого року.

Отримані звернення вміщували 2078 питань, що на 19,5% менше ніж за аналогічний період минулого року. Позитивно у звітному періоді вирішено 662 питання (31,9%).

Найбільшу частку в структурі питань, з якими звертались громадяни у І півріччі 2017 року, продовжували посідати питання комунального господарства. За звітний період їх надійшло 1078, що становить 51,9% від загальної кількості. Найчастіше громадяни порушували питання проведення ремонту покрівель, доріг, мереж водопостачання, водовідведення та теплопостачання, відновлення роботи ліфтів, інше.

Разом із тим спостерігалось зменшення питомої ваги звернень з питань житлово-комунального господарства в загальній структурі звернень на 7,7%, з питань будівництва, містобудування та архітектури на 0,8%, соціального захисту на 0,7% та земельних відносин на 0,5%. Водночас, кількість звернень з питань транспорту та зв’язку зросла на 4,7 %, а поліпшення житлових умов – на 0,7%.

Із загальної кількості звернень, 109 (5%) отримані на телефон «гарячої» лінії 700-007 («телефонне» звернення), 207 (10%) – за допомогою мережі Інтернет («електронне» звернення), 278 (14%) – звернення на особистих прийомах керівництва, решта 1458 (71%) – письмові звернення.

Електронних петицій у І півріччі 2017 року через ЄСМП до міської ради надійшло 213. По 71 петиції тривав збір підписів. Необхідну кількість підписів (250) набрали 33 петиції, по 31 з яких вже надані відповіді, що містили як роз’яснення стосовно порушених у петиціях питань, так і конкретні кроки влади щодо їх вирішення.

Тематика електронних петицій була різноманітною, проте переважали питання комунального та дорожнього господарства, благоустрою міста, громадського транспорту, будівництва, реклами. Разом з тим, були і соціальні проблеми, і питання розбудови інфраструктури міста, петиції загальнодержавного спрямування тощо. Електронні петиції, які в установлений строк (три місяці) не набрали необхідної кількості голосів, розглянуті, як звичайні звернення. Таких у І півріччі 2017 року було 28.

Кількість колективних звернень залишилась на рівні 13% від загальної кількості звернень (266). Здебільшого колективно громадяни порушували питання благоустрою прибудинкових територій, ремонту житлового фонду.

При розгляді звернень особлива увага приділялась вирішенню проблем, з якими звертались ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім'ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. Від даної категорії за звітний період надійшло 259 звернень (12,6% від загальної кількості). Найчастіше вони стосувались питань соціального захисту, надання допомоги в лікуванні, поліпшення житлових умов тощо.

На звернення 144 громадян, які опинилися в складних життєвих обставинах надано матеріальну допомогу на суму 699,4 тис. грн.

На звернення члена сім'ї загиблого учасника АТО щодо надання пільг при навчанні дитини в музичній школі підготовлено проект рішення виконавчого комітету, в якому враховано надання пільг даній категорії, забезпечено проведення безкоштовного зубопротезування пенсіонеру, інваліду ІІ групи; виконано ремонт перил та сходів 1-го поверху житлового будинку, де проживає інвалід І групи.

Важливу роль у посиленні довіри до міської влади, зазначила директор департаменту комунікацій та інформаційної політики, відіграє особисте спілкування керівництва міської ради з громадянами. У І півріччі 2017 року міським головою та його заступниками проведено 75 прийомів громадян з особистих питань, на яких розглянуто 308 проблемних питань. На даний час позитивно вирішено 32,5% питань, порушених громадянами на особистому прийомі у керівництва міської ради. Так, на звернення жительки Курського мікрорайону у поліклініці № 4 КУ «Сумська міська клінічна лікарня № 4» по вул. Ковпака, 7 відкрито пункт видачі дитячого харчування (молочна кухня). На звернення голови громадської організації «Клуб інвалідів «Фенікс» сформовано ремонтну бригаду для виконання робіт із облаштування пішохідних переходів пандусами для доступу маломобільних груп населення на території міста Суми. Відновлено теплову ізоляцію на системі опалення у підвальному приміщенні житлового будинку № 16 по вул. Г. Кондратьєва.

Щоденно працівниками відділу звернень громадян здійснюється консультативний прийом громадян. Їм надаються консультації, як при безпосередньому зверненні до відділу, так і в телефонному режимі.

Стан виконавської дисципліни у виконавчому комітеті знаходиться на належному рівні. Систематично проводиться аналіз роботи зі зверненнями громадян та вживаються відповідні заходи щодо підвищення результативності вирішення питань, порушених у зверненнях сумчан, налагодження ефективної роботи з розгляду звернень громадян. Звернення, що потребують додаткового опрацювання або виділення додаткових коштів з місцевого бюджету для вирішення порушених у них питань, залишаються на контролі до остаточного їх вирішення. У випадку неможливості позитивного вирішення питання громадянам надаються письмові роз’яснення.

Разом із тим директор департаменту комунікацій та інформаційної політики звернула увагу керівників структурних підрозділів на необхідність посилення роботи з недопущення перебування звернень на контролі тривалий час, на повне вирішення питань, порушених у зверненнях, та надання остаточної відповіді заявнику, на недопущення випадків надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей, на вжиття вичерпних заходів щодо позитивного вирішення питань, порушених у зверненнях.

У міській раді та її виконавчих органах, наголосила Антоніна Кохан, і надалі буде здійснюватися робота із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, об’єктивної, неупередженої та вчасної перевірки фактів, викладених у зверненнях, а також посилення персональної відповідальності керівників виконавчих органів за вирішення питань, що порушуються у зверненнях жителів міста, особливо найменш соціально-захищених категорій громадян.