005.jpg

Департаментом соціального захисту населення Сумської міської ради (надалі - департамент) у територіальних межах м. Суми забезпечується реалізація державної політики у сфері соціального захисту внутрішньо переміщених осіб відповідно до умов, які обумовлені вимогами чинного законодавства.

Так, на обліку в департаменті перебуває 6188 осіб, зареєстрованих в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб, в той же час отримувачами щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг (надалі – щомісячна адресна допомога) є 1266 сімей. Вже з початку 2017 року проведено 5 засідань комісії по розгляду заяв громадян з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.

В результаті засідань комісії було ухвалено рішення призначити пенсії 28 внутрішньо переміщеним особам та здійснити повернення сум недоотриманих пенсій за минулий період відповідно до законодавства, а також призначити 372 внутрішньо переміщеним особам щомісячну адресну допомогу для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг та інших видів державної соціальної допомоги.

У зв’язку з відсутністю за фактичним місцем проживання, яке вказувалося внутрішньо переміщеними особами в заявах, комісією відмовлено в призначенні 20 громадянам в призначенні різних видів соціальної допомоги.

Звертаємо увагу, що Постановою Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 964 Урядом внесено зміни до низки постанов щодо обліку та соціального захисту внутрішньо переміщених осіб. Зокрема, до Порядку оформлення та видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (постанова Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 509), Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, (постанова Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 505), Порядку призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам (постанова Кабінету Міністрів України від 8 червня 2016 р. № 365, постанова Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2014 р. № 637) та Правил реєстрації місця проживання, (постанова Кабінету Міністрів України від 2 березня 2016 р. № 207).

Так, внесено зміни до Порядку оформлення та видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (постанова Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 509), якими передбачено, що у разі зміни місця проживання в межах однієї адміністративно-територіальної одиниці внутрішньо переміщена особа інформує (зокрема за допомогою телефонного зв’язку) про це уповноважений орган, який вносить інформацію про зміну фактичного місця проживання особи до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, а також за зверненням внутрішньо переміщеної особи — до довідки. Раніше було передбачено вилучення довідки у разі зміни місця проживання.

Крім того, внесено зміни до Постанови КМУ від 05.11.2014 № 637 «Про здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам» в частині того, що здійснення виплат можуть проводитись ПАТ «Державним ощадним банком України» за письмовими заявами осіб з інвалідністю I групи та осіб, які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги, безоплатно з доставкою додому за фактичним місцем проживання/перебування таких осіб з одночасною їх фізичною ідентифікацією для отримання соціальних виплат. Раніше здійснення виплат проводилось також Українським державним підприємством поштового зв’язку «Укрпошта».

Постанова набрала чинності 22.12.2016.

Для зручності громадян по прийому документів з питань постановки на облік та призначення щомісячної адресної допомоги проводиться прийом громадян з понеділка по четвер з 800 до 1800, в п’ятницю з 8.00 до 17.00 за адресою: вул. Харківська, 35, каб. №132.

Телефон «гарячої» лінії департаменту для консультацій – 60-46-04.