0010.jpg

м.Суми - 2007 рік

Сумчани житимуть краще

і ми зробимо це спільними зусиллями

Геннадій Мінаєв

 

Кожний рік, що минає, прийнято оцінювати з точки зору досягнень, втрат і сподівань на майбутнє. 2006 рік не виключення. Для декого з нас він був досить важким, для інших - найщасливішим. Але навряд чи можна сказати, що події 2006 року залишили будь-кого з нас байдужими, тому, що то був рік перестановки політичних сил у державі, рік стрімкого зростання цін на енергоносії, і, відповідно, - тарифів на житлово-комунальні послуги на всій території України.

За підсумками виборів, що відбулися до всіх гілок влади в Україні, до керівництва містом Суми прийшла нова команда. Громада обрала собі нового міського голову. Те, що мене підтримало практично 30% виборців, є не тільки моя перемога - це є моя велика відповідальність за долю всіх сумчан.

Головне завдання, що я ставлю перед собою як міський голова, полягає не тільки в тому, щоб стратегічно управляти містом, а ще й надати можливість сумчанам навчитися управляти власним життям самим.

Чітко визначені тези „куди йдемо” й «що для цього потрібно зробити» є запорукою обрання правильних тактичних дій.

 

Куди йдемо і чого прагнемо.

Декларували: йдемо до європейського рівня життя, прагнемо та працюємо для покращення якості життя сумчан в рідному місті у найближчі 4 роки.

Стартові умови: низький рівень зарплати, мізерні пенсії та високі ціни, занедбане житлово-комунальне господарство, проблеми фінансування сфери охорони здоров'я, заклади освіти, що зараз функціонують завдяки добрій волі батьків, ледве існуючий комунальний транспорт, розбиті дороги і, в противагу цьому, - працьовиті, талановиті люди, яким під силу подолати всі труднощі та стати переможцями.

Про те, що зробила влада за звітний період, щоб покращити стартові умови сумчан, а відповідно підвищити якісні показники життя - сьогодні мова.

Підвищення доходів сумчан як чи не найголовнішого показника якості життя у 2006 році відбувалося за рахунок підняття державою мінімальної заробітної плати й економічного зростання в промисловості, сферах малого та середнього бізнесу. Тому завданням міської влади було лише сприяння бізнес діяльності підприємств і підприємців через спрощення дозвільних процедур. Про це мова піде дещо пізніше.

Якщо в січні 2006 року середньомісячна номінальна заробітна плата одного працівника складала 888,31 гривень, то на кінець 2006 року спостерігаємо показник 1210,32 гривень. Радіти практично ні з чого, якщо взяти до уваги підвищення цін на енергоносії і, відповідно, тарифів на житлово-комунальні послуги.

Середній рівень заробітної плати працівників обласного центру в 2006 році склав 1039 грн. за місяць, середній по області - 857,0. гривень.

 

Динаміка середньомісячної заробітної плати по м. Суми у 2006 році (гривень)

Ріст заробітної плати відмічався у працівників майже всіх видів економічної діяльності, проте, спостерігається значна диференціація в рівні їх оплати. До видів економічної діяльності з найвищим рівнем оплати праці відносяться: транспортування трубопроводами енергоносіїв, державне управління, промисловість, банківська діяльність, де заробітна плата працівників перевищує середній показник у 1,1 - 1,8 рази.

Значно нижчим залишається розмір заробітної плати працівників охорони здоров'я, освіти, культури, який складає 50-70 % від середнього по місту.

Незначні позитивні зрушення відбулися відносно розмірів пенсій. Середній розмір пенсій підвищився з 415,6 грн. у 2005 році до 485 грн. (на 16,7 %).

Довідка: На 1.01.07 державою встановлений мінімальний розмір заробітної плати - 400 гривень. Мінімальний прожитковий мінімум для працездатної особи - 505,0 гривень.

Однією з основних актуальних проблем міської влади є вжиття заходів, які б сприяли ліквідації заборгованості з виплати заробітної плати. Саме завдяки такій політиці у 2006 році в цьому напрямку намітились позитивні зрушення:

  • 108 підприємств погасили борги із виплати заробітної плати в сумі 4839,6 тисяч гривень, матеріали перевірок 13 підприємств передано до органів прокуратури, якими винесено 24 акти прокурорського реагування;
  • порушено кримінальні справи проти керівників: ТОВ „Енергоресурс”, ТОВ „Спецтехмедсервіс”, ВАТ „Сумсільмаш”, ТОВ „Press-тиж”, ТОВ АК „Мустанг”, ТОВ „Рубікон - ІІ” та ПП „Ремонт-Наладка-Сервіс”.

На 01.01.07 загальна сума заборгованості по місту складає 3353,2 тисяч гривень, що на 1309,6 тисяч гривень менше, ніж на 01.01.06 (29,3%).

Саме в цьому розділі доцільно відзначити позитивні економічні тенденції, що відбуваються в місті і виражені в зростанні потужності промислових підприємств.

Обсяги виробництва промислової продукції, закладені в Програмі економічного і соціального розвитку міста на 2006 рік, перевиконані такими підприємствами, як НВО “Гідромаш”, ТОВ “Сілікатобетон”, ТОВ “Побутсервіс”, ТОВ “Технологія”, ВАТ “Насосенергомаш” .

Найбільш високі темпи росту промислової продукції у 2006 році спостерігаються на підприємствах ВАТ “Сумигазмаш”, ДП “Завод обважених бурильних і ведучих труб, ВАТ “Сумський науково-технічний центр”, АТ НВП “Промтрансенерго” .

У 2006 році відзначило свій 110 день народження найпотужніше сумське підприємство ВАТ „СМНВО „Завод ім. М.В. Фрунзе””. Завдяки професіоналізму керівників, наполегливій праці колективу міський бюджет отримав різного роду податків на суму до 40 млн. грн.

У минулому році розпочато виробництво більше 150 нових видів продукції.

Саме таким чином, через впровадження прогресивних технологій, через зростання обсягів промислового виробництва закладаються підвалини росту заробітної плати городян. Я щиро вдячний керівникам наших підприємств, трудовим колективам за їх значний внесок у розвиток обласного центру.

Інвестиційна складова економічного розвитку Сум є показником цікавості нашого регіону щодо бізнес-діяльності нерезидентів міста.

Ведеться робота по супроводженню та розробці першочергових комунальних інвестиційних проектів:

"Модернізація міської системи освітлення" (кошторисна вартість - 8,4 млн.грн) за рахунок кредиту фонду НЕФКО. На першому етапі, вартість якого 2 мільйона гривень, виконується розробка техніко-економічного обґрунтування (ТЕО), вирішується питання гарантійного забезпечення кредиту.

"Питна вода" (кошторисна вартість - 18 мільйона гривень) за рахунок кредиту фонду НЕФКО. Перший крок - модернізація двох водозаборів, кошторисна вартість якого 870 тисяч гривень. Розроблено ТЕО, експертиза якого фондом НЕФКО мала позитивну оцінку, питання винесено на кредитний комітет фонду.

Проведено конкурс на кращий проект по збиранню, транспортуванню, переробці твердих побутових та нерадіаційних і нетоксичних промислових відходів. Рішенням виконкому Сумської міської ради від 29.08.06 №457 переможцем конкурсу визнано ПП "Світ", виділена земельна ділянка для будівництва комплексу.

Першочерговим завданням міської влади на сьогодні є розробка та реалізація комплексу заходів, спрямованих на підвищення інвестиційної привабливості міста та стимулювання залучення інвестиційних коштів для забезпечення розвитку промислового сектору, підвищення ефективності роботи діючих підприємств, створення нових робочих місць.

Зрушення в економіці позитивно позначилися на зайнятості населення.

Постійний моніторинг показників ринку праці, який здійснювала міська влада протягом року, доводить, що, у відповідності до Програми зайнятості населення міста Суми на 2006 рік, створено 9643 нових робочих місць замість запланованих 8910.

Створення більшості робочих місць (75,2 %) відбувається в сфері малого та середнього бізнесу, тому особливого значення набуває розвиток приватного підприємництва та легалізація тіньової зайнятості і заробітної плати.

Спільні зусилля органів виконавчої влади, роботодавців і центру зайнятості дозволили працевлаштувати у 2006 році 6633 незайнятих громадян, або 45,3% до загальної чисельності осіб, що користувалися послугами служби зайнятості.

Сумською міською радою у 2006 році прийнята Програма підтримки малого підприємництва на період 2007-2009 років, що сприятиме бажанню сумчан мати власну справу.

Довідка: З липня 2005 року працює Єдиний дозвільний офіс у м. Суми.

 

Станом на 01.02.07р. в Єдиному дозвільному офісі можна отримати такі види дозволів:

  • Надання громадянам, фізичним і юридичним особам земельних ділянок, межі яких не встановлено;
  • Викуп земельних ділянок громадянами, юридичними та фізичними особами у випадках, коли земельна ділянка перебуває в їх користуванні;
  • Викуп земельної ділянки громадянами, юридичними та фізичними особами у випадках, коли ділянка не перебуває в їх користуванні і межі земельної ділянки не встановлено;
  • Надання земельної ділянки при викупі цілісного майнового комплексу, якщо у попереднього землекористувача були документи на право користування земельною ділянкою без зміни цільового призначення;
  • На розміщення зовнішньої реклами;
  • На переведення житлових приміщень у нежитлові.

 

Утім, станом на 1 січня 2007 року на обліку в службі зайнятості перебуває понад 3500 громадян.

Для працевлаштування громадян, які потребують соціального захисту, у 2006 році рішенням виконавчого комітету заброньовано 170 робочих місць. Фактичне виконання планових завдань становило 100 %.

Міській центр зайнятості підтримує безробітних у бажанні започаткувати власну справу. Одноразову виплату допомоги для організації підприємницької діяльності одержали 101 безробітний. Середня виплата на одного безробітного складає 3896 гривень.

Рішенням VII сесії Сумської міської ради V скликання прийнята Програма зайнятості населення на 2007 рік, що врахувала загальнодержавні тенденції розвитку ринку праці.

Довідка: Мінімальний розмір допомоги по безробіттю незастрахованих осіб - 120 гривень, застрахованих осіб - 180 гривень. Максимальний розмір допомоги по безробіттю законодавчо знаходиться на рівні середньообласної заробітної плати, тобто становить 900 гривень.

Головна проблема - дисбаланс ринку попиту та пропозицій роботи. Місту потрібні висококваліфіковані робітники. У той час, основними клієнтами міського Центру зайнятості є молоді люди з вищою освітою.

Порада міського голови:

«Випускникам 2007 року та їх батькам більш виважено та прагматично підійти до вибору майбутньої професії, користуючись досвідом і банком даних міського Центру зайнятості населення, який, до речі, має один із найкращих показників роботи по всій Україні».

 

Житло сумчан, його будівництво та обслуговування - один із показників якості життя городян

У 2006 році введено в експлуатацію 9 багатоповерхових будинків загальною площею 68055 кв.м , 137 будинків садибного типу загальною площею 23370 кв. м.

Житло в місті будують приватні будівельні компанії. Змушений констатувати, що в місті практично відсутнє будівництво соціального житла.

Необхідна кількість житла на рік для забезпечення потреб городян - 100 тисяч кв.м.

Середня вартість квадратного метра житла - 3500-4000 гривень.

З року в рік спрямовуються кошти на надання пільгового довгострокового кредиту громадянам на будівництво (реконструкцію) житла, не винятком став і 2006 рік. З міського бюджету надано кредитів у сумі 1,3 млн. гривень на спорудження житла.

У 2006 році міської владою у відповідності до Генерального плану забудови міста було розроблену нову концепцію виділення земельних ділянок під об'єкти містобудування на конкурсній основі, стартові умови якої передбачають: розмір орендної плати за землю, кількість квадратних метрів житла, що надійде місту, внески до цільового фонду. Хто запропонує більш високу оренду плату, надасть місту більше квадратних метрів житла, внесе додаткові пропозиції щодо вирішення проблем соціальної сфери міста - отримає право на будівництво.

У відповідності до затвердженого у вересні 2006 року Положення про проведення конкурсів на право розміщення об'єктів містобудування для здійснення господарської діяльності на землях Сумської міської ради була розпочата робота з вибору земельних ділянок і підготовки матеріалів для винесення на земельний конкурс.

Уже в січні 2007 року відбулися 2 земельні конкурси, за результатами яких громада міста, надаючи право оренди лише на 5 га своєї землі, отримає 15 млн. гривень, у тому числі і значну кількість кв. метрів житла, що буде надана місту не по закінченню будівництва, а протягом року з дня підписання договорів. Таким чином, ми те тільки заробили значні кошти для розвитку міста, але й здійснили перші кроки на шляху забезпечення соціальним житлом городян.

Завдання 2007 року - підготувати та виставити на конкурс 50 - 80 таких ділянок. Це надасть можливість розпочати активну розбудову обласного центру та знизити вартість квадратного метра житла для сумчан.

Земельна міні - реформа торкнулася і сфери індивідуальної забудови.

За прийнятою концепцією, право оренди земельної ділянки площею до 0,1 га під забудову приватних будинків надається без конкурсу, але забудовник повинен розпочати будівництво не пізніше двох років і не має права продавати земельну ділянку протягом п'яти років. Таким чином, ми ввели механізм, що запобігає спекуляцію землею.

У відповідності до рішень Сумської міської ради кошти, призначені на капітальне будівництво в місті Суми, були спрямовані на виконання міських Програм:

  • „Водогін” - на 2005 - 2008 роки
  • „Реставрація та охорона історичних пам'яток” - на 2005 - 2007 роки

За 2006 рік уведено в експлуатацію 17 водопроводів загальною довжиною 6,1 км, по вулицях: 2-й Набережній р. Стрілки, Краснопільській, Панаса Мирного, Червоних Партизан, Добролюбова, 3-й Червонопрапорній, С.Єсеніна, 2-й Севастопольській, Тельмана, 26 Бакинських Комісарів, Лепехівській з закільцюванням від вул. Щорса до вул. Нахімова, Новолепехівській, Можайського, Мусоргського, провулках Баранівському, Севастопольському та проїзду Довженка. Витрати склали 1,3 млн.гривень.

Завершено та введено в експлуатацію 2,0 км газопроводів по вулицях: Воровського, Кузнечній, у селищі Верхнє Піщане: вул. Леніна, Заводська, Ярова.

З метою забезпечення мешканців міста теплом за рахунок коштів міського бюджету побудовано та введено в експлуатацію тепломережу по вул.Гамалія, потужністю 2,26 Гкал за годину, яка забезпечила теплом 9 будинків. Прокладено 0,5 км тепломережі. Витрати склали 900 тисяч гривень.

На розробку проекту закриття та рекультивації полігону для складування твердих побутових відходів (ТПВ) у селищі Верхня Сироватка Сумського району, що більше 10 років експлуатувався без дотримання санітарних, екологічних і рекультиваційних норм, міська громада витратила біля 1,0 млн. гривень.

З надією подолати такі суспільні явища, як дитяча бездоглядність та безпритульність, через утворення центрів соціально - психологічної реабілітації дітей, проведено реконструкцію приміщень під соціальні об'єкти:

„Центр матері та дитинства” (на 10 ліжок) та „Соціальний гуртожиток для дітей сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування” (на 28 місць).

На реконструкцію будівлі Реального училища (школа №4) використано понад 1,7 млн. гривень. Роботи будуть продовжені у 2007 році.

На будівництві Комплексу пам'яті загиблим в Афганістані з добудовою пам'ятного знаку (каплиці Іоанна Воїна) по вул.Кірова завершено покрівельні роботи та розпочато опоряджувальні роботи.

З метою збереження, реконструкції та реставрації пам'яток історії та культури за рахунок бюджетних коштів у сумі 181,0 тисяч гривень виконані роботи з благоустрою прилеглих територій біля бюсту двічі Герою Радянського Союзу С.П.Супруну по вул.Дзержинського, Братської могили Війська Польського по вул.20 років Перемоги, могил Павла Івановича та Зінаїди Павлівни Харитоненків.

У 2007 році передбачено побудувати 1,8 км водопровідних мереж, 0,8 км лінії освітлення по вул.Леваневського, провести роботи з ліквідації підтоплення вулиць Кругова, Каховська, Суворова, Тихорєцька, Плеханова та провулка Дунайського. По закладах освіти заплановано завершити реконструкцію басейну ЗОШ №17 та акробатичного залу по проспекту Курському,81, провести реконструкцію покрівлі класичної гімназії по вул. Дзержинського, 5. По закладах охорони здоров'я передбачено завершити реконструкцію нежитлового приміщення під амбулаторний корпус по вул. Доватора, 42 та розпочати ремонтні роботи в приміщеннях 4-ї міської лікарні.

 

ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНЕ ГОСПОДАРСТВО

Напрямком діяльності стратегічного значення для Сумської міської ради, як і керівництва держави в цілому, в 2007 році має стати житлово-комунальне господарство, яке на рівні держави визнане таким, що потребує негайного реформування. Саме стан цієї сфери є головним показником якості життя городян, а тому викликає найчисельніші нарікання та скарги з боку мешканців. За 2006 рік надійшло 14 754 скарги з цього приводу, за відповідний період 2005 року - 13258.

Довідка: Житлово-комунальне господарство міста Суми включає в себе 5 підприємств комунальної власності та товариство з обмеженою відповідальністю, які виконують роботи з благоустрою, ремонту об'єктів благоустрою та санітарного очищення міста, і 17 приватних підприємств із обслуговування та утримання 1537 житлових будинків комунальної власності, 109 будинків житлово-будівельних кооперативів, що налічують 81884 квартири загальною площею 3 921,0 тис.кв.м., в яких проживає 198584 особи.

Ліфтове господарство житлового комплексу, що належить до комунальної власності міської громади м. Суми, налічує 1066 ліфтів.

Станом на 01.02.2007 року 284 ліфта відпрацювали понад 25 років, із них 228 ліфтам на протягом 2003-2005 років проведено технічну експертизу, за висновками якої потребують заміни 15 ліфтів, капітального ремонту - 213 ліфтів. Через те, що до бюджету на 2006 рік не були закладені кошти на експертизу ліфтів, які відпрацювали понад 25 років ці роботи залишилися не виконані (56 ліфтів). З урахуванням боргу минулого року в 2007 році потрібно провести технічну експертизу 148 ліфтам.

Граничний рівень складових тарифів на послуги з утримання будинків, споруд і прибудинкових територій, (грн. за І кв.м. загальної площі з ПДВ - у місяць)

 

Граничний рівень складових тарифів на послуги з утримання будинків, споруд і прибудинкових територій, (грн. за І кв.м. загальної площі з ПДВ – у місяць)

Види робіт – складові тарифу Категорії будинків
одно-, двох- поверхові без зручностей одно-, двох- поверхові впорядко- вані до 5 поверхів 6-9 поверхів понад 9 поверхів гурто- житки до 5 поверхів гурто- житки 9 поверхів примітка
Прибирання сходових кліток - - 0,112 0,08 0,1 0,272 0,19 -
Дератизація - 0,005 0,016 0,018 0,009 0,016 0,018 -
Дезинсекція - 0,054 0,024 0,024 0,016 0,024 0,024 -
Обслуговування систем протипожежної автоматики та димовидалення - - - - 0,01 - - -
Обслуговування електроплит - - - - 0,047 - - -
Технічне та санітарне обслуговування домогосподарства: 0,693 0,671 0,345 0,248 0,384 0,523 0,406 -
- прибирання прибудинкової території 0,424 0,357 0,126 0,063 0,09 0,126 0,063 -
- вивіз загального сміття 0,024 0,024 0,009 0,007 0,006 0,005 0,002 -
- технічне обслуговування інженерних мереж 0,075 0,122 0,141 0,132 0,218 0,323 0,295 -
- технічне обслуговування конструктивних елементів будинків 0,144 0,144 0,059 0,044 0,064 0,068 0,044 -
- технічне обслуговування димо- вентканалів 0,026 0,024 0,01 0,002 0,006 0,001 0,002 -
Загальновиробничі витрати житлово-експлуатаційного підприємства 0,095 0,124 0,079 0,075 0,112 0,138 0,136 -
Адміністративні витрати 0,03 0,03 0,037 0,037 0,037 0,037 0,037 -
Технічне обслуговування та ремонт ліфтів і диспетчерських систем - - - 0,16 0,16 - 0,16 Уточнюється залежно від типу та кількості ліфтів
Електроенергія на комунальні потреби будинку - - 0,07 0,12 0,12 0,07 0,12 Уточнюється за показниками лічильників
Поточний ремонт: - - - - - - - Визначається планом
- мереж водопостачання, водовідведення - 0,15 0,15 0,12 0,1 0,15 0,12 -
-мереж опалення - 0,05 0,05 0,1 0,05 0,05 0,1 -
- ремонт бойлера - - 0,15 - - - - -
- покрівлі - - 0,15 0,12 0,1 0,15 0,12 -
- під'їздів - - 0,2 0,25 0,15 0,2 0,25 -
- фасадів - - 0,2 0,1 0,1 0,2 0,1 -
- інші види ремонтів - - 0,05 0,05 0,05 0,05 0,05 -
Інші види робіт з утримання домогосподарств 0,05 0,05 0,05 0,05 0,05 0,05 0,05 -

 

Довідка: Розпорядженням міського голови від 05.02.2007 року №65-Р створено комісію по вдосконаленню роботи ліфтів у житлових будинках м. Суми.

Комісія повинна опрацювати положення про порядок відбору ліфтів (встановлення черговості) з урахуванням соціальних факторів: наявність інвалідів і постійних клієнтів швидкої допомоги на верхніх поверхах під'їздів, градації по ціні ремонтів (у першу чергу в роботу підуть ті ліфти, на ремонт яких потрібно менше коштів), бажання мешканців брати участь у співфінансуванні робіт із капремонту. Обов'язково буде врахована заборгованість мешканців під'їзду по сплаті за користування ліфтом.

Потреба в капітальному ремонті покрівель житлових будинків комунальної власності по місту Суми станом на 12.02.2007 року становить 979,9 тисячі квадратних метрів (при загальній кількості покрівель - 1538462 кв. метри), на виконання цих робіт потрібно майже 32 млн. гривень.

Інженерні мережі, що потребують капітального ремонту становлять 56456 погонних метрів на суму понад 5,7 млн. гривень.

Ураховуючи занедбаний стан мiського господарства, прiоритетним напрямком нашої дiяльностi було проведення робiт iз благоустрою мiста.

На це з мiського бюджету витрачено - 17,5 млн.грн., що на 26,7 % бiльше в порiвняннi з 2005 роком, в тому числi на роботи капiтального характеру - 3,9 млн.грн.

Уперше за багато рокiв проведений капiтальний ремонт системи вуличного освiтлення вулиць Дзержинського, Прокоф'єва, Заливної, Червоної площi. На це витрачено - 612 тис.грн.

Уперше за багато рокiв комунальним пiдприємством «Сигнал» було встановлено новий свiтлофорний об'єкт по проспекту М.Лушпи.

У 2006 роцi комунальне пiдприємство «Мiськводоканал» здiйснило поточний ремонт наших головних Сумських фонтанiв: «Садко», «Дружба», фонтану дитячого парку «Казка».

Ми змiнюємо полiтику взаємовiдносин мiж надавачами послуг i користувачами в житлово-комунальний сферi через впровадження договорiв, що мають юридичний статус. Я знову повторюю: майбутнє за будинковими комiтетами та об'єднаннями спiввласникiв багатоквартирних будинкiв. Навеснi, Верховна Рада України прийматиме новий Житловий Кодекс, де буде виписано всi правила гри на полi житлово-комунального господарства держави.

Сумською мiською радою затверджено Програму органiзацiї дiяльностi квартальних комiтетiв приватного сектора Зарiчного та Ковпакiвського районiв м. Суми та фiнансове забезпечення їх роботи на 2007-2009 роки.

Вважаю за доцiльне, враховуючи досвiд минулих рокiв, вiдновити роботу комiтетiв мiкрорайонiв багатоповерхової забудiвлi, щоб налагодити процеси координацiї дiяльностi всiх об'єктiв iнфраструктури цих мiкрорайонiв iз благоустрою мiста та вирiшенню неоднозначних питань щодо його розвитку через проведення громадських слухань.

Так, ми пiшли на непопулярний крок: урегулювали тарифи на теплопостачання та гаряче водопостачання, привели їх у вiдповiднiсть до цiн на енергоносiї. Через пiдвищення тарифiв на послуги з утримання будинкiв i прибудинкових територiй ми надали можливiсть житлово-експлуатацiйним пiдприємствам обласного центру пiдготуватися до зимового перiоду, почати розбудову свого господарства.

Ми дiяли нормальними європейськими методами, за принципом: є достатня оплата - є належна якiсть послуг.

Більше за все, це виправдало наші сподівання. Ми вчасно та стабільно увійшли до опалювального сезону. У наших домівках тепло.

Приємно наголосити, що Суми - чи не єдине місто в Україні, де водопостачання здійснюється майже цілодобово.

Потрібно зупинитися саме на результатах впровадження нового менеджменту на КП „Міськводоканал”, яке ще в квітні місяці 2006 року знаходилося на межі банкрутства.

Якщо станом на 01 травня 2006 року по підприємству були балансові збитки в сумі 724,8 тис.грн., то за підсумками роботи за 2006 рік отримано прибутку в сумі 0,7 тис.грн.

Ліквідовано заборгованість по заробітній платі. Аванс та заробітна плата виплачується працівникам своєчасно, згідно умов колективного договору.

Сплачено 100% кредит банку та відсотки за його користування в сумі 1600,0 тис.грн.

Повністю проведено розрахунки з ТОВ „Сумитеплосервіс" в сумі 837.5 тис.грн., а також ТОВ „Сумитеплоенерго" - 1440.0 тис.грн.

Погашено борги до пенсійного фонду в сумі 290.0 тис.грн. В даний час оплата проводиться разом з виплатою заробітної плати.

Місто повернуло втрачені позиції на ринку теплопостачання. Установили паритетні відношення між міською радою і ТОВ «ТехНова» у ТОВ «Сумитеплоенерго». Дольові частки складають 50% на 50%.

Пріоритетним напрямком діяльності місцевої влади у 2006 році стало питання захисту населення від наслідків підвищення тарифів. Ідеологія цього питання досить проста - заможні повинні платити самостійно, малозахищеним верстам населення повинна допомогти держава.

Довідка: З грудня 2006 року введено в дію спрощений порядок надання населенню субсидій, відповідно до якого для її оформлення надається громадянами тільки заява, декларація та довідки про доходи всіх зареєстрованих у житловому приміщенні. Усі інші необхідні документи збираються спеціалістами управління праці та соціального захисту населення шляхом направлення запитів до житлово -комунальних організацій, організацій - надавачів послуг, ДПІ, тощо.

Залишається проблемою якість послуг, що надають мешканцям приватні житлово-експлуатаційні підприємства. Кардинально вирішувати цю проблему восени вважав за недоцільне. Це могло б мати непередбачувані наслідки. Після закінчення опалювального сезону, навесні, найбільш безболісно для населення, ми проведемо реформу ринку житлово-комунальних послуг, і кожна ваша скарга на якість послуг і культуру обслуговування, шановні сумчани, буде врахована і стане головним чинником щодо участі суб'єктів підприємницької діяльності в конкурсі на подальшу роботу на ринку житлово-комунальних послуг. Виходячи з аналізу платежів населення, можна сказати, що сумчани надали житлово-експлуатаційним установам значний кредит довіри.

Довідка: Рівень сплати за грудень 2006 року - 87%, за січень 2007 - 78%

У бюджеті на 2007 рік на розвиток житлово-комунальної сфери закладено коштів утричі більше, ніж у минулому році, а саме - 28 млн. гривень.

 

Дані кількості сімей, які беруть участь у програмі житлових субсидій

Вважаю, всі сумчани відчули на собі той прорив, що відбувся в сфері дорожнього господарства. Запроваджена концепція ремонту доріг стала запорукою якісного ремонту покриття на довгостроковий період. Ми почали ремонтувати вулиці цілісно, з перекриттям руху, беручи за основу окремий напрямок. Таким чином було проведено капітальний ремонт доріг: вул.Червоногвардійська, вул.Баумана, вул.Білопільский шлях. Витрати склали 5,2 млн. грн.

У наступному році на проведення робіт, пов'язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом та утриманням автомобільних доріг планується виділити 6252,0 тис.грн., з яких на капітальний ремонт вулиць Воровського та Орджонікідзе піде 4052,0 тис.грн.

Розумію, що суворо дотримуватися цієї концепції неможливо, бо в найгіршому стані знаходяться внутрішні дороги мікрорайонів. Враховуючи обмежене фінансування та великий запланований обсяг робіт, нам все ж таки прийдеться зробити точковий ремонт внутрішніх доріг мікрорайонів, особливо - Курського.

Питання поліпшення транспортного обслуговування населення міста залишається одним із першочергових для Сумської міської ради, а тому потребує поетапного підходу з метою вирішення його в повній мірі.

Довідка: Послуги з перевезення пасажирів у 2006 р. здійснювали 4 оператори ринку:

КП „Електроавтотранс”, ВАТ „Сумське АТП 15928”, Приватні перевізники на постійних міських маршрутах, Приватні перевізники легкових таксі.

За 2006 р. всього налічувалося 78 маршрутів пасажирського транспорту, з них: тролейбусних - 19, автобусних - 24, маршрутів мікроавтобусів - 35.

У I кварталі 2006 р. придбано 10 тролейбусів марки ЗІУ-9 вартістю 5390 тис. грн. за рахунок кредиту в розмірі 4,5 млн. грн., що з одного боку збільшило кількість перевезень на 4,4 % у 2006 р. в порівнянні з 2005 р. та на 12,4 % - обслуговування пільгових категорій населення, а з іншого боку, змусило КП «Електроавтотранс» сплатити у 2006 році кредити на суму 1700 000 гривень і взяти нову банківську позику, щоб розрахуватися з боргами по зарплаті через несвоєчасне надходження державних субвенцій в якості компенсації за пільговий проїзд пасажирів.

Недоотримана субвенція з державного бюджету на компенсацію пільгового проїзду окремих категорій громадян у сумі понад 1,0 млн.грн. ускладнила досить непросту фінансову ситуацію не тільки підприємства КП «Електроавтотранс», але й ВАТ «Сумське АТП - 15928».

У 2006 році за рахунок коштів державної субвенції в розмірі 600 тисяч гривень і коштів міського бюджету в розмірі 1500 тисяч гривень було замовлено три нових тролейбуси, що надійдуть до нас уже в лютому місяці.

Саме таким чином ми будемо діяти і в 2007 році, у якому на придбання тролейбусів передбачається спрямувати кошти в сумі 1800,0 тис.грн., у тому числі за рахунок субвенції та співфінансування з міського бюджету - 900,0 тис.грн.

Протягом 2006 р. проведена оптимізація транспортної схеми руху тролейбусів:

  • продовжено маршрут №7 „Центроліт - Училище №6”;
  • відкрито маршрут №10 „Центроліт - ТЦ Берізка”;
  • подовжено маршрут №1 „ГТВ-1 - Автовокзал” до АЗС-2.

Усе це дозволило збільшити доходи від перевезення платних пасажирів.

Як це не гірко констатувати, але все йде до того, що місто втрачає АТП-15928 (ухвалою господарського суду від 21.04.05 р. на підприємстві введено процедуру санації).

Банкрутство АТП-15928 спричинило дефіцит автобусного забезпечення в м. Суми.

Станом на кінець 2006 р. на балансі підприємства знаходилося 35 автобусів, із них рухомий склад складав 17 автобусів. ВАТ „Сумське АТП-15928” за даний період перевезено 804,0 тис. платних пасажирів, 1490,8 тисяч пільгових пасажирів.

Право надавати послуги з перевезення пасажирів у м. Суми за результатами конкурсу, проведеного у 2006 році, здобули 170 приватних перевізників, що на 63% (або 100 перевізників) менше в порівнянні з 2001 р. Це вказує на тенденцію до укрупнення приватних перевізників, завдяки швидкому оновленню рухомого складу, позитивно впливає на організацію їх роботи та поліпшує контроль із боку місцевої влади за виконанням договірних умов.

Слід також зазначити, що показники якості та безпеки пасажирських перевезень протягом 2006 р. дещо покращилися за рахунок закупівлі нових комфортабельних типів автобусів БАЗ і РУТА, працюючих у режимі „маршрутного таксі”.

Зросла кількість маршрутів з трива-лістю роботи до 23 - 24-ї години.

У минулому році в місті нарахову-валося близько 600 одиниць перевізників із власними легковими автомобілями, які працювали в режимі самоорганізації. У подальшому Сумська міська рада планує займатися питаннями затвердження кількісного складу таксі, упорядкування його роботи.

 

Природокористування та охорона навколишнього середовища

Щодо ефективного природокористування, дотримання вимог екологічної безпеки та охорони навколишнього природного середовища рішенням Сумської міської ради затверджена „Програма охорони навколишнього природного середовища м.Суми на 2006-2010 роки”.

У 2006 році до міського бюджету надійшло: збору за забруднення навколишнього природного середовища 373,6 тис. грн. та плати за надра - 71,8 тис. грн., що на 40,8 тис.грн. більше за річний план.

За рахунок коштів фонду охорони навколишнього природного середовища в сумі 400,3 тис.грн.:

  • уведено в дію оснащення змішувачів асфальтобетону ДКП „Шляхрембуд” агрегатами „вологого” очищення та заміна насосного обладнання для КНС №9 КП „Міськводоканал”, що сприяло покращенню якості атмосферного повітря та водних ресурсів;
  • виготовлено та затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок під об'єктами природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення м.Суми, що сприятиме обмеженню діяльності на цих природних об'єктах та їх збереженню;
  • збільшено кількість контейнерів для збору, складування твердих побутових відходів, замінені старі контейнери, це значно покращить санітарний стан міста;
  • виконані проекти двох об'єктів - підчистки та поглиблення струмка Безіменного в районі вул.Конотопської, ліквідації підтоплення в районі вулиць Тихорецької, Тихої, Плеханова, пров.Дунайського, що дадуть можливість виконати роботи по усуненню вищезазначених проблем у 2007 році.

Найбільш уваги в 2006 році міська влада приділяла фінансовій підтримці галузей соціального спрямування.

Уперше в таких значних обсягах проведені поточні, капітальні ремонти та реконструкція бюджетних установ у сумі близько 5,0 млн. грн., в тому числі в розрізі галузей: освіта - 3,7 млн.грн.( в тому числі за рахунок бюджету розвитку - 2,5 млн.грн.), охорона здоров'я - 0,9 млн..грн. (в тому числі за рахунок бюджету розвитку - 0,5 млн.грн.), культура - 0,4 млн.гривень. Придбано обладнання на суму понад 2,1 млн.грн., в тому числі: освіта - 0,3 млн.грн. (побутова та комп'ютерна техніка, музичне обладнання та інше), охорона здоров'я - 1,5 млн.грн. (медичне обладнання, комп'ютерна техніка, заміна ліфта), культура - 0,2 млн.грн. (музичні інструменти, книги, комп'ютерна техніка).

Мережа закладів освіти міста складається з 94 освітніх установ різних форм власності.

У березні 2006 року 6 навчальних закладів міста (ССШ №№ 1,7,10,15,24,29) стали лауреатами Всеукраїнського конкурсу „100 кращих шкіл України”.

На території міста проживає 30 890 дітей і підлітків шкільного віку.

79% малюків від загальної кількості дітей раннього та дошкільного віку охоплено суспільним дошкільним вихованням (по Україні 66 %).

Загальна кількість вихованців дошкільних навчальних закладів у 2006 році склала 8 тис. 898 дітей.

Довідка: Кількість учнів у загальноосвітніх навчальних закладах у поточному навчальному році становить 27 370 учнів (2005р - 29 262 учні). Працюють 157 профільних класів, якими охоплено 92% учнів від загальної кількості старшокласників. 85% шкіл (державний показник - 65%) оснащені комп'ютерними комплексами. У місті 4 спеціальні заклади, у яких корекційну освіту здобувають 565 дітей, що становить 1,9 % від загальної кількості учнів міста.

Сума витрат на 1 вихованця дошкільного закладу в 2006 році становила 3329,0 грн. (2005 рік - 2629,0 грн.), учня навчального закладу - 1778,0 грн. (2005 рік - 1398,0 грн.).

Довідка: вартість харчування в дошкільних закладах дорівнює сумі 4,50 грн. в день на дитину; вартість харчування для учнів 1 - 4 класів загальноосвітніх шкіл розрахована, виходячи з 0,70 грн. в день; вартість харчування дітей із малозабезпечених сімей - 2,25 грн., в середньому щомісячно харчується 365 учнів пільгових категорій;

На виконання робіт із поточного ремонту закладів освіти використано із бюджету галузі 300,0 тис. грн.

Уперше за останні 15 років здійснено промивку опалювальних мереж закладів освіти, на що використано з бюджету галузі - 25,9 тис. грн.

Уперше за багато років проведено капітальний ремонт покрівель, ганків, сантехнічні роботи. Витрачено з бюджету галузі - 730,0 тис. грн.

Усім відомо, що для зміцнення матеріально - технічної бази закладів освіти були залучені батьківські кошти, що надійшли в грошовому ґатунку на придбання матеріалів, миючих засобів, поповнення бібліотечного фонду, дератизацію, вивіз побутових відходів, пожежну сигналізацію, - в сумі 51,8 тис. грн.

З метою залучення батьків учнів до управління освітою та громадського обговорення проблем, що виникають, 28 листопада 2006 року було проведено Перший міський форум батьківської громадськості.

Надійшли кошти від отриманих благодійних внесків, грантів і дарунків в сумі 2213,3тис.грн

Через систему освіти міста влітку 2006 року забезпечено відпочинок і оздоровлення 370 дітей і підлітків.

Усе вищезазначене ні яким чином не змінило політики роботи галузі. Розумію, що ця сфера потребує змін на державному рівні з визначенням пріоритетів, також як і робота галузі охорони здоров'я.

Спільними зусиллями міської влади, підприємств міста, громадських організацій ми зробили добру справу - здійснили капітальний ремонт однієї з будівель медичного комплексу Св. Зінаїди, де з 1 лютого 2007 року вже розпочало роботу спеціалізоване обласне відділення на 25 ліжок для дітей хворих на туберкульоз. З міського бюджету на ці цілі було виділено 400 тисяч гривень.

Організація другого поста нагляду за новонародженими в пологовому будинку №1 за рахунок уведення додаткових 15,0 посад медперсоналу дає надію на зменшення показників малюкової смертності в нашому місті.

З метою діагностики на ранніх стадіях різного роду новоутворень, закуплено ендоскопічне обладнання (колоноскоп, фіброгастроскоп, біпсійні щипці) в міську клінічну лікарню №5.

В окремому приміщенні по вул. Парковій, 1 розмістили відділення загальної практики - сімейної медицини міської клінічної лікарні №5.

Порівняно з минулими роками істотно збільшилося фінансування галузі культури.

Довідка: 2004 рік -2714,8 тис. грн., 2005 рік - 4377,7 тис. грн., 2006 рік - 6676,1 тис. грн., 2007 рік - 8489,2 тис.грн.

Наше місто славетно музичними фестивалями, що кожного року привертають увагу української та міжнародної спільноти.

Міською радою затверджена Програма організації культурно-масових заходів у місті Суми на 2007-2009 роки.

Під моїм патронатом знаходиться проведення міських фестивалів духової музики «Сурми Конституції», класичної музики «Bach-fest» і «Organum», бардівської пісні «Булат».

Протягом 2006 року учні сумських музичних шкіл брали активну участь у міжнародних, всеукраїнських, обласних конкурсах, фестивалях, виставка та інших культурно-мистецьких заходах.

Крім учнів, активну участь у конкурсах, фестивалях беруть і педагоги шкіл.

На Всеукраїнському конкурсі виконавської майстерності викладачів початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів викладачі Сумської дитячої музичної школи № 2 Л.І. Островський, С.С.Скороход, Г.Ю. Єпіфорова посіли друге місце.

У місті функціонує Централізована бібліотечна система, що складається з 19 бібліотек . Її читачем є кожний третій сумчанин.

Уперше за багато років ми спромоглися профінансувати ремонт приміщень двох бібліотек.

140 тисяч гривень було спрямовано на поповнення бібліотечного фонду.

У видавництві «Університетська книга», за підтримки депутатів Сумської міської ради, побачила світ дитяча правознавча збірочка, до якої увійшли кращі літературні твори маленьких сумчан - переможців міського конкурсу «Пишемо книгу про свої права», що була присвячена Року захисту прав дитини в Україні. Діти назвали свою книжку «Дитиною бути важко».

Шановні маленькі сумчани! Я обіцяю вам, що ми, дорослі, зробимо все для того, щоб бути дитиною в нашому місті було радісно.

На сьогодні в місті всіма видами фізкультурно-оздоровчої роботи займається більше 45 тисяч чоловік.

Функціонує 132 колективи фізкультури, в яких працюють 774 спеціаліста.

Працюють 19 дитячо-юнацьких спортивних шкіл, де займаються 6420 дітей і підлітків. Їх виховує 216 штатних тренерів.

Відкрита нова дитячо-юнацька спортивна школа для 300 чоловік.

Проведено 120 спортивно-масових заходів, в яких брало участь понад 7500 тисяч чоловік.

Місто має досить вагомий успіх у підготовці професійних спортсменів. Тільки за 2006 рік було виховано:

  • 2 Майстри спорту Міжнародного класу;
  • 34 Майстри спорту;
  • 132 кандидати у Майстри спорту;
  • 34 спортсмени 1-го розряду;
  • 1803 спортсменів масових розрядів.

 

Суттєво збільшено (практично втричі) фінансування галузі фізкультури та спорту в 2007 році. На сьогодні загальна сума складає 450 тисяч гривень.

Організацією відпочинку та оздоровлення дітей влітку було охоплено 27961 дитина шкільного віку, що становить 95% від загальної кількості (29262 чол.).

Упродовж оздоровчого періоду працювало 10 заміських оздоровчих таборів, у яких оздоровилося та відпочило 5370 дітей.

У місті мешкає понад 130 тисяч підлітків і молоді, що визначає питання роботи з молоддю, як один із найголовніших пріоритетів.

Нам вдалося розв'язати проблему створення Молодіжного Центру. На його утримання виділено 130 тисяч.

Сумською міською радою затверджена Програма «Молодь Сумщини» на 2007-2011 роки, що буде співфінансуватися з міського бюджету (500 тис.грн.).

Добудова споруди Палацу дітей та юнацтва надасть можливість використовувати приміщення для розташування в ньому дитячих, молодіжних громадських організацій, а також залучити дітей і підлітків до участі в культурному житті міста.

Одним із важливих для молоді питань є вирішення проблем житла. У 2006 році по м. Суми на молодіжне будівництво використано 1314 тис. грн., які спрямовані на будівництво житлового будинку для молоді по вул. Інтернаціоналістів, 43, введення в дію якого відбулося в грудні 2006 року.

На сьогодні розроблена державна програма молодіжного житлового кредитування, на яку з державного бюджету передбачено 1 мільйон гривень, з обласного - 500 тисяч гривень.

 

Торгівля та побут

Відкрито 83 магазини,

21 підприємство ресторанного господарства,

34 - побутового обслуговування населення

Збільшення мережі сприяє росту товарообігу (1191.8 млн. грн., ріст 16% ) та обсягу з надання побутових послуг населенню.

На території міста розміщено 16 ринків на 7540 торгових місць.

За 12 місяців 2006р. (за оперативними даними) до місцевого бюджету від ринків надійшло 3700 тис. грн. ринкового збору.

У квітні місяці поточного року закрито ринок по вул. Привокзальній, де проводиться будівництво торгово - сервісного центру.

Інвентаризація торгових місць на ринках міста, яка була проведена відповідно до розпорядження міського голови, сприяла недопущенню порушень при сплаті ринкового збору та визначенню точної кількості торгових місць.

Кожним ринком проведена певна робота з благоустрою, розширенню матеріально - технічної бази, збільшенню кількості робочих міць. Всього за 12 місяців поточного року ринками м. Суми на виконання вищезазначених заходів було використано коштів у сумі 1320,1 тис. грн.

За 2006 рік спеціалістами управління захисту прав споживачів одержано 534 заяви на неякісні товари та послуги, з них задоволено - 504, що на 13,5% більше в порівнянні з 2005 роком.

До адміністративної відповідальності за порушення правил торгівлі та побутового обслуговування населення притягнуто 86 підприємців.

За фактами продажу товарів неналежної якості, споживачам повернуті кошти, згідно звернень громадян, у сумі 77932 грн.

Гарантія безпеки мешканців нашого міста є ключовим питанням діяльності міської влади.

На виконання комплексної програми профілактики злочинності в м. Суми на 2006 рік з міського бюджету виділені кошти на проведення телефонізації пунктів охорони громадського порядку за адресами: вул.Харківська, 30/2; вул. Соборна,32.

Придбано 14 радіостанцій та 2 автомобіля „Таврія” для оперативно-службової роботи дільничних інспекторів міліції міста.

Після реконструкції та ремонту введений в дію пункт охорони громадського порядку по проспекту Курський, 119 та вул. Харківська,30/2

У 2006 році проводилася робота по взаємодії з громадськими формуваннями міста.

Надана фінансова підтримка формування МОЗД (міський оперативний загін дружинників) в сумі 145 тисяч гривень.

 

Міський бюджет

Виконання головного завдання органу місцевого самоврядування, Сумської міської ради, - суттєве покращення якості життя громади міста Суми - має відбуватися на основі потужного міського бюджету.

Пріоритетними напрямками роботи новообраної міської ради, міського голови та виконавчого комітету Сумської міської ради у 2006 році стало виявлення істотних джерел наповнення міського бюджету за рахунок проведення інвентаризації комунального майна та землі, приведення у відповідність до сучасних цін ставок орендної плати за використання комунального майна, встановлення прозорих економічних відносин із ТОВ «Сумитеплоенерго», перехід на програмно-цільовий метод складання бюджету з подальшою можливістю залучення державних коштів для виконання цільових програм, особливо у сфері житлово-комунального господарства.

Саме, крокуючи таким шляхом, міська влада спромоглася не тільки виконати обсяги доходної частини бюджету 2006 року, а й повернути до кишені сумчан недоїмки минулого 2005 року за статтями оренди комунального майна та землі.

До сумського міського бюджету у 2006 році залучено 315,6 млн. грн., що на 81,7 млн. грн. перевищує надходження за попередній - 2005 рік.; у т.ч. 250,0 млн. грн. - надходження до загального фонду, 65,5 млн. грн. - доходи спеціального фонду.

Зростання середньої заробітної плати штатного працівника по місту: за 2006 рік її розмір підвищився з 824,7 грн. до 1 039,3 грн., що дозволило не лише на 1,6 млн. грн. перевиконати затверджений план по надходженню податку з доходів фізичних осіб (147,5 млн. грн.), а й підвищити його питому вагу в структурі власних і закріплених доходів з 71,0% у 2005 році до 75,1% за 2006 рік.

За такими прибутковими джерелами, як плата за землю, плата за оренду комунального майна міський бюджет отримав 21 679,5 тисяч гривень, у тому числі 4 132,4 тисячі гривень, що за певними обставинами не були сплачені до міського бюджету в 2005 році. Планові показники перевиконані на більш, як 5 000 000 гривень.

Суттєву роль у цьому відіграла принципова позиція міської влади відносно орендаторів - неплатників, а також проведення інвентаризації комунального майна та складання переліку орендаторів міських земельних ділянок.

Мобілізовано 5 567,6 тисяч гривень, при запланованих 5 505,5 тисячах гривень. Таким чином, до спеціального фонду міського бюджету в 2006 році зараховано 65 616,4 тисячі гривень, що більш, ніж удвічі перевищує надходження за 2005 рік (30661,2 тисячі гривень).

 

Структура надходжень до спеціального фонду міського бюджету в 2006 році

У поточному 2007 році за рахунок прийняття міською владою нової конкурсної політики щодо оренди земельних ділянок під будівництво об'єктів житлового та господарського призначення очікуються значні надходження до бюджету розвитку нашого міста, що надасть змогу виконувати міські програми, у тому числі розпочати роботи з реконструкції житлового фонду, відновлення роботи ліфтів.

За підсумками 2006 року до бюджету розвитку міста залучено 11 616,4 тисячі гривень, у тому числі від продажу земельних ділянок - 4 115,0 тисяч гривень, від приватизації комунального майна - 7 501,4 тисяч гривень. Більш, ніж на 100% виконано річний план по надходженням до міського бюджету за цими статтями за перший квартал 2006 року. Не можна сказати, що ці показники приємні. Скоріше навпаки.

Міська влада свідомо призупинила продаж земельних ділянок до прийняття міською радою остаточної концепції щодо земельної політики.

Налагоджено систематичну роботу з ліквідації заборгованості по орендній платі згідно умов договорів оренди земельних ділянок. Підсумком цієї роботи є зменшення заборгованості по орендній платі за земельні ділянки комунальної власності.

Скорегована межа міста, визначена загальна площа Сум, Ковпаківського та Зарічного районів, виготовлена карта масштабу 1:10000. Матеріали по затвердженню межі обласного центру будуть подані на розгляд до Верховної ради України.

За 2006 рік із фонду охорони навколишнього природного середовища м.Суми на виконання природоохоронних заходів із земельних питань використано 59,106 тис.грн.

У зв'язку з тим, що в місті відсутня достовірна інформація щодо земель територіальної громади, вперше розпочата робота з організації та ведення земельно-кадастрової документації.

Відповідно до розпорядження міського голови проводилась інвентаризація земель у м.Суми. Перевірено земельних ділянок - 1273, що розташовані на 128 вулицях, провулках і проїздах. Виявлено порушень земельного законодавства - 63, притягнуто до адміністративної відповідальності - 31 суб'єкт господарювання.

Проведена інвентаризація земель парків, скверів, парків-пам'яток садово-паркового мистецтва міста. На ці роботи використано 49,0 тис.грн. (проінвентаризовано 182,04 га).

У 2007 році планується продовження робіт із інвентаризації земель різного призначення, розробка проектів організації парку-пам'ятки місцевого значення „Басівський”, водоохоронної зони озера Чеха за кошти міського бюджету на суму 75,0 тис. грн.

Проведено роботу з обліку та розподілу земельних ділянок для ведення городництва загальною площею 13,65га.

Розпочато роботу з перевірки дотримання норм земельного законодавства при використанні ділянок великими підприємствами міста. Перевірено ВАТ «СМНВО ім.Фрунзе», ВАТ «Насосенергомаш», ВАТ «Сумихімпром», ВАТ «Selmi», ВАТ «Центролит», ЗАТ «Укрросметал», ВАТ «ВНДІкомпресормаш», СП «Укртехносинтез».

Підготовлено матеріали стосовно двох порушників земельного законодавства для позовних заяв до суду про примусове стягнення плати за землю на загальну суму 72000 грн. та зобов'язань із оформлення відповідних документів.

Також було призупинено процес приватизації комунального майна, що надало можливість відрегулювати процедуру на користь громаді.

Розроблена та затверджена сесією міської ради нова Методика розрахунку та порядок використання плати за оренду комунального майна, Типовий договір оренди майна, що належить до комунальної власності територіальної громади міста Суми.

Уже в грудні 2006 року ми провели перший конкурс на право оренди комунального майна, результати якого перевищили наші сподівання. У 2007 році до міського бюджету почнуть надходити значні кошти, що на порядок перевищують орендні ставки 2005-2006 років.

У 2006 році управлінням майна комунальної власності продовжувалася робота з удосконалення електронної бази даних орендарів комунального майна. Станом на 01.01.07 кількість договорів оренди та користування комунального майна становить 725, на загальну суму орендної плати за місяць 385,9 тис.грн.

Завершення інвентаризації комунального майна, землі та договорів оренди, встановлення фактичних землекористувачів дозволить підвищити мобілізацію власних доходів міського бюджету - тих коштів, яких постійно не вистачає на благоустрій, капітальний ремонт і вирішення інших злободенних питань.

Особливу увагу планується приділити оптимізації діяльності та фінансовому оздоровленню суб'єктів комунальної власності міста шляхом запровадження постійного контролю за розробкою, затвердженням і виконанням фінансових планів, розподілом і використанням прибутку.

Діяльність міської влади сприятиме збільшенню доходності підприємств за рахунок виробництва та надання послуг не лише на замовлення міської ради, а й стороннім організаціям, фізичним особам, щоб ліквідувати існуючу на сьогодні прив'язку результатів господарювання до обсягів бюджетного фінансування.

 

Соціальний захист населення

Першочергове завдання органів місцевого самоврядування - соціальний захист населення. Не виключенням є і діяльність Сумської міської ради в цьому напрямку. Наша робота полягає в тому, щоб кожний мешканець міста, який має право на державну підтримку, отримав її вчасно та в повному обсязі.

 

 

Статистика питання

15,6 % сімей міста Суми (17646 із 112800) охоплено системою соціального захисту

9726 сімей - отримали субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово - комунальних послуг у 2006 році. Середній розмір субсидії - 89,40 грн.

35 сім'ям призначено субсидії на придбання скрапленого газу та твердого пічного побутового палива на суму 7,3 тис. грн.;

614 сумчан отримують державну соціальну допомогу як інваліди з дитинства;

958 сімей отримують державну соціальну допомогу як малозабезпечені;

115 малозабезпеченим громадянам виплачена одноразова грошова допомога на суму 10260,73 грн.;

46 інвалідам та особам, які не мають права на пенсію, нарахована державна соціальна допомога на суму 42,3 тис. грн.

428 непрацюючим фізичним особам, які постійно надають соціальні послуги громадянам похилого віку, інвалідам, дітям - інвалідам, хворим, які не здатні до самообслуговування та потребують постійної сторонньої допомоги (крім осіб, що обслуговуються соціальними службами), нараховано 250,1 тис. грн.;

5807 сім'ям із дітьми призначено допомогу на суму 12654,8 тис. грн.;

74000 мешканців міста досягли пенсійного віку та отримують пенсію в управліннях Пенсійного фонду України в Зарічному та Ковпаківському районах м. Суми, із них: 14777 ветеранів війни, 15 897 інваліди різних категорій, 39 000 ветеранів праці;

1795 чоловік перебуває на обліку забезпечення санаторно-курортною путівкою;

632 людини з початку року забезпечено санаторними путівками;

За рахунок коштів субвенції з державного бюджету (558931,76 грн.) оздоровилися 321 ветеран війни.

 

Динаміка забезпечення санаторно-курортним лікуванням інвалідів, ветеранів війни, чол.

676 інвалідам війни перерахована компенсація за санаторно - курортне лікування на загальну суму 141186,97 грн.;

776 інвалідам виплачена одноразова грошова допомога на суму 47609,59 грн.;

134 чол. забезпечено інвалідними візками (92 % від потреби);

392 чол. забезпечено засобами реабілітації (92 % від потреби);

50 інвалідів у 2006 році отримали автомобілі;

388 інвалідам виплачена компенсація на бензин і транспортне обслуговування на суму 63292,0, грн.;

2111 посвідчень видано з початку року щодо прав на пільги;

330 талонів видано з початку року щодо пільгового (безкоштовного) проїзду;

18349 ветеранам війни перерахована щорічна разова допомога до 9-го Травня відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» на загальну суму 2 279 683,73 грн.;

У місті мешкає 3505 громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;

У навчальних закладах міста на сьогодні навчаються 80 студентів, які отримують підвищену на 100 % стипендію як «чорнобильці» (середній розмір у 2006 році за підсумками року склав 134,24 грн.).

Проблема:

Заборгованість із виплати компенсацій станом на 01.01.07 складає 577658,17 грн., в тому числі з виплати щомісячної грош