0012.jpg

Шановні сумчани!

Наприкінці 2010 року відбулися вибори до місцевих органів влади та міських голів. Для мене це був найголовніший та найсуворіший звіт за свою діяльність на посаді міського голови міста Суми протягом останніх чотирьох з половиною років.

Я не приховував від вас, що йшов на вибори з метою отримати незалежну громадську оцінку своєї роботи, роботи виконавчого комітету Сумської міської ради. І я вдячний вам, шановні сумчани, за те, що ви визнали мою роботу гідною вашої підтримки. Розумію, що попереду ще більша відповідальність, складніший рівень проблем, що потребують вирішення.

Отже, дозвольте мені побудувати щорічний офіційний звіт міського голови перед громадою наступним чином. Я стисло окреслю головні події 2010 року, їх фінансове забезпечення коштами міського бюджету, а також концептуально окреслю своє бачення подальшого розвитку міста на базі здобутків попередніх років. Мені потрібно 20 хвилин для звіту за 2010 рік і 20 хвилин для перспектив 2011 року, а потім ми перейдемо до головної частини звіту – ваших запитань. Прошу звернути увагу на отримані вами інформаційні матеріали. Вони містять статистичні дані щодо показників 2010 року.

Шановне зібрання, я хочу наголосити, що за всі здобутки минулого року ми маємо завдячити виключно наполегливості та працеспроможності сумчан – платників податків до міського бюджету, а також ініціативним підприємцям та громадськім організаціям. Можна сказати, що 2010 рік ми прожили на свої гроші, без боргів, без суттєвих негараздів і з певними результатами.

Він відзначився для економіки міста Суми, більшою мірою, позитивними факторами. Наше місто було визнане економічними інституціями як стабільне, кризо стійке та нагороджено відповідною відзнакою. Я вам її представляю (взяти з собою нагороду і показати).

Це перша нагорода нашого міста такого високого рівня.

ВАТ «Сумський завод «Насосенергомаш» отримав 70,0 млн. грн. інвестицій, що вкладені у виробництво підприємства.

Успішно реалізований інвестиційний проект «Виробництво пакувальних матеріалів» у розмірі 28,0 млн. грн. ПАТ «Технологія» та ТОВ «Гуала Кложерс Україна». Не останню, а майже головну роль в цьому процесі відіграла Сумська міська рада, яка оперативно узгодила всі земельні відносини для прийому інвестицій.

Вдало спрацювали будівельні організації міста на виконання Постанови Уряду щодо будівництва житла під гарантії Державної іпотечної установи.

У відповідності до цієї програми 47 сімей, що перебували на квартирному обліку у виконавчому комітеті, покращили житлові умови.

Врешті решт нам вдалося відселити 7 сімей з аварійного будинку № 77 по вул. Комсомольській. Люди чекали на відселення понад 10 років.

З комплексу економічних питань невирішеним залишилося питання відкриття Єдиного офісу, попри всі докладені зусилля. По-перше, було відремонтоване приміщення колишньої їдальні четвертої школи, яке до цього майже 10 років здавалося в оренду приватним фірмам. До речі, цими підприємцями був накопичений значний борг по сплаті за комунальні послуги.

По-друге, працівники Сумської міської ради взяли участь в україно-польському проекті «Міста, що розвиваються» та безкоштовно пройшли підготовку з питань маркетингу міста, стратегії розвитку міста та стратегії задоволення клієнта. У рамках цієї програми ми мали отримати 1 млн. євро на розвиток дозвільної системи. Утім, не вийшло, на превеликий жаль…

Я не розумію, чому оренда приміщення приватними структурами не викликала заперечень? Натомість, розтушування там комунального закладу, до вирішення питання будівництва спеціалізованого центру, викликає категоричні заперечення? Наразі, ми готові рухатися в бік спрощення ведення бізнесу.

Ми маємо відкрити або вже підготовлений Єдиний офіс, або побудувати новий. Щоб виконувався міський бюджет і працювали соціальні програми,- для бізнесу має горіти зелене світло.

 

Отже, бюджет.

До міського бюджету за 2010 рік надійшло 670,0 млн. грн.

Я в черговий раз хочу подякувати керівникам і трудовим колективам підприємств, установ та організацій міста Суми, що зареєстровані в нашому місті та сплачують податки до бюджету міста Суми, а також побажати подальшого розвитку та добробуту.

Дозвольте оголосити першу десятку найпотужніших платників податків та зборів до міського бюджету.

  1. Конгломерат підприємств ВАТ «Сумське НВО ім. М.В. Фрунзе» – 91,9 млн. грн.;
  2. Бюджетні установи міста – 35,2 млн. грн.;
  3. ВАТ "Сумихіпром" – 21,4 млн. грн.;
  4. ВАТ "СНЕЗ "Насосенергомаш" – 12,4 млн. грн.;
  5. ТОВ "Гуала Кложерс Україна" & ТОВ "Технологія" – 9,5 млн. грн.;
  6. Сумський Державний університет – 8,4 млн. грн.;
  7. ТОВ "Сумитеплоенерго" – 7,0 млн. грн.;
  8. Українська академія банківської справи НБУ – 6,3 млн. грн.;
  9. ВАТ "Сумиобленерго" – 6,0 млн. грн.;
  10. ТОВ "Укртехносинтез» & ВАТ "Укрросметал" – 5,1 млн. грн.

 

Я також хочу подякувати Миколі Олексійовичу Трофименку та начальнику фінансового управління Світлані Андріївні Липовій за професійне складання бюджету та відстоювання інтересів Сум в частині щомісячного вилучення коштів до державного бюджету. Для розвитку міста було збережено 10,0 млн. грн.

Більше за всіх сплатили до бюджету штатні працівники – 330,0 млн. грн. податку зі своїх доходів. На жаль, економічні негаразди не оминули наше місто й протягом останніх трьох років чисельність штатних працівників в місті скоротилася зі 112 тис. до 102 тис.

Земля Сум уже четвертий рік поспіль ефективно «працює» на наповнення міського бюджету. Нам вдалося подолати бар’єр в 50 млн. грн. Торік від сплати за землю шляхом максимальної інвентаризації земельних ділянок та складання реєстру користувачів міський бюджет отримав 56,0 млн. грн.. На 01.01.2011 року в місті налічується 1641 діючий договір оренди земельних ділянок на загальну площу 813,0 га.

За оренду комунального майна міський бюджет отримав на півтора млн. грн. менше ніж у 2009 році, саме 11,6 млн. грн.

На жаль, зросла і заборгованість по сплаті за оренду комунального майна. Орандарі залишилися винні міському бюджету понад 4,0 млн. грн.

Повна інформація щодо виконання міського бюджету за 2010 рік була заслухана на виконавчому комітеті Сумської міської ради 1 березня та запропонована для звітування на сесії Сумської міської ради 23 березня. У вигляді проекту рішення вона оприлюднена на офіційному сайті Сумської міської ради.

Отже, на що витрачені кошти, що надходили до міського бюджету протягом 2010 року.

Понад 200,0 млн. грн., було спрямовано на функціонування освітянської галузі. І недарма. У зовнішньому незалежному оцінюванні 10 випускників наших шкіл отримали максимально високу оцінку «200 балів». А вундеркінд спеціалізованої школи № 10 Гаруст Олександр отримав три рази по 200 балів.

Виключно за кошти місцевого бюджету фінансується навчання дітей в профільних класах та класах з поглибленим вивченням предметів. Таких класів сьогодні більше 300 (трьохсот).

16 учнв сумських шкіл стали переможцями IV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних дисциплін. Це кращій результат за десять попередніх років.

До речі, середньомісячна заробітна плата освітян у 2010 році склала лише 1,5 тис. грн.

Низькій уклін вам, шановні освітяни, від усіх сумчан за те, що ви за таку зарплатню виводите наших дітей «в люди». Також, приємно відзначити, що торік у педагогічні колективи закладів освіти міста прибуло 42 молоді спеціаліста. Я хочу побажати їм учительської вдачі, любові та витримки.

Особлива подяка директорам дошкільних закладів і загальноосвітніх шкіл за мужність і самопожертву, проявлені під час децентралізації бухгалтерій закладів освіти міста. Вами забезпечено функціонування 65 самостійних бухгалтерій. Я впевнений, що ми з вами зробили добру справу. Це єдиний шлях до стабільності в організації харчування дітей. Сьогодні, коли індекс інфляції на деякі харчові продукти сягає 30%, завдяки вашим зусиллям вдалося зменшити витрати на продукти харчування теж практично на 30%. Ми економимо кошти і державі, і родинам, котрі сплачують 50% вартості харчування своєї дитини.

Врешті решт розпочата реконструкція навчального корпусу школи № 30, що на вул. Дем’яна Коротченка. Уже введено в експлуатацію частину першого поверху першого блоку школи. Реконструкція торкнулась інших об’єктів освітянської галузі міста та селища Верхнє Піщане.

Сумська міська рада допомогла також і навчальному закладу обласного підпорядкування – ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою ім.Харитоненка в сумі понад чверть млн. грн. (0,25 млн. грн.).

Проте, нам не вдалося домовитися з провідним підприємством Сум ВАТ «Сумське НВО ім. М.В.Фрунзе» про передачу на баланс міста Клубу юних техніків (КЮТ) для подальшого утримання та розвитку за рахунок коштів міського бюджету. КЮТ було розформовано, будівлю підприємство планує продати.

Наразі, нещодавно я звернувся до керівництва підприємства з проханням передати до комунальної власності спортивні споруди аквадром і кордодрому, що належали КЮТу та розташовані за адресою вул. Холодногірська, 35 для облаштування спортивного молодіжного комплексу. Принаймні, сьогодні маю сподівання на позитивну відповідь

Не вдалося таки зрушити з «мертвої» точки питання закінчення реконструкції будівлі школи № 4. Пропозиція Національному банку України щодо організації на базі школи Слобожанської економічної гімназії в структурі Української академії банківської справи НБУ поки що залишилася без конкретної відповіді. Самотужки нам це питання не вирішити.

Протягом року не змінилася на кращу ситуація з державним фінансуванням галузі охорони здоров’я. У 2010 році на потреби галузі було спрямовано понад 130,0 млн. грн. Це третина від потреб. За інформацією управління охорони здоров’я Сумської міської ради сьогодні галузь потребує майже 425,0 млн. грн. щорічно. Навіть наблизитися до такого фінансування найближчим часом апріорі неможливо. Отже, наше завдання працювати у таких умовах максимально ефективно.

У своєму звіті я хочу щиро подякувати колективи всіх медичних закладів міста. Подякувати за ті інноваційні методи, що ви впроваджуєте майже на голому ентузіазмі.

Я знаю, з яким навантаженням працюють, наприклад, неврологічні відділення 4-ї лікарні та щиро вдячний фрунзенцям і керівництву медичної установи «Сілмет» за спонсорську допомогу у відкритті реанімаційного блоку в цій лікарні.

Всі головні події галузі в 2010 році мають відображення в повному тексті звіту.

Додам, що

  • закінчено капітальний ремонт основної будівлі пологового будинку на вул. Троїцькій;
  • відкрито спеціалізовану «Клініку, дружню до молоді»,
  • розпочато ремонті роботи в дитячій лікарні ім. Святої Зінаїди.

 

Завдання поточного року – розпочати роботи з організації хоспісного відділення та створення реєстру сімей, що потребують такої допомоги, продовжити реконструкцію дитячої лікарні ім. Святої Зінаїди.

Між тим, шлях до здоров’я – це розвиток фізичної культури та спорту.

Шановні сумчани, 2010 рік для сумського спорту можна без сумніву назвати переможним!

Національна збірна України з індорхокею, яка складається виключно з гравців Муніципального спортивного клубу «Сумчанка», стала чемпіоном Європи.

У лютому 2010 року Суми прийняли розіграш Кубка європейських чемпіонів з індорхокею, що раніше проходили лише в таких містах як Прага, Мадрид, Берлін. Рівень проведення змагань був визнаний як найвищий. Ми витримали іспит і довели, що можемо проводити змагання європейського та світового рівня в нашому місті. Ми кращі в Україні з цього виду спорту. Це визнано і Україною, і Європою, а тепер і світом. Тож вважаю, що кошти спрямовані на підтримку жіночого хокею працюють виключно на Суми.

Не можу не назвати інших героїв. Срібним призером чемпіонату Європи з боротьби стала сумчанка Катерина Бурмистрова.

Успіхом сумського боксу, Тараса Шелестюка та його тренера Володимира Винникова стала бронзова медаль на чемпіонаті Європи в Москві.

Сумською міською радою не була залишена без уваги ініціатива спортсменів інвалідів-візочників Сум, Шостки, Тростянця, Кролевця, Охтирки щодо проведення напівмарафону в подарунок до ювілею обласного центру.

Я вдячний голові обласної державної адміністрації Юрію Павловичу Чмирю, головному акціонеру ВАТ «СНВО ім. М.В. Фрунзе» Костянтину Івановичу Григоришину за вирішення питання розвитку футболу в місті Суми. Ми щиро намагалися утримувати команду ФК «Суми» за рахунок як бюджетних так і спонсорських коштів. На жаль, це нам не вдалося. Проте, вдалося іншим, і сьогодні футбол в Сумах є.

Врешті решт завершено реконструкцію та оснащення акробатичного залу дитячої юнацької спортивної школи №2.

У 2011 році ми маємо визначити концепцію та напрямки відновлення та реконструкції стадіону ЧРЗ, розробити відповідні проекти, а також упорядкувати інфраструктуру спорткомплексу «Авангард».

У частині молодіжної політики Сумська міська рада профінансували реалізацію 9 проектів громадських організацій, що стали переможцями міського конкурсу молодіжних громадських проектів і фінансує роботу Центру дозвілля молоді, чи не єдиному комунального закладу такого профілю в Україні.

Святкування ювілею міста Суми; проект «Золотого рідного міста», ХІ Всеукраїнський фестиваль духової музики «Сурми України». ІІІ пленер «Сумська палітра», в роботі якого взяли участь художники з України, Росії, Молдови та багато інших чудових свят підготували для сумчан працівники культури міста.

Неперевершені виставки та проекти від муніципальної галереї стали для сумчан спочатку приємною несподіванкою, а потім приємною звичкою.

Торік ми відкрили другий зал галереї. У поточному році – відремонтуємо грандіозне підвальне приміщення.

Вдруге в нашому місті відбувся міжнародний симпозіум скульпторів «Чарівна квітка – місто Суми». Впевнений, що це стає доброю традицією для митців та способом покращити благоустрій міста для городян.

Постійно дивує своєю енергією міська бібліотечна система. Лише в 2010 році бібліотекарі вибороли перемогу в 2-х Грантових проектах на загальну суму майже 100 тис. грн. і відкрили нові бібліотечні послуги з використанням безкоштовного доступу до мережі Інтернет та Інформаційно-ресурсний центр для людей з обмеженими можливостями.

Результати роботи педагогів шкіл естетичного виховання просто неперевершені. Інформація щодо успіхів ваших вихованців подана у повному тексті звіту. Дякую вам.

На виконання делегованих державою повноважень щодо адресного забезпечення пільгами та субсидіями мешканців міста, підприємств та організацій, що обслуговують пільгові категорії населення, утримання управління праці та соціального захисту населення було спрямовано понад 200,0 млн. грн.

Дозвольте звернути вашу увагу на те, що в місті Суми, з міського бюджету, в рамках програми «Місто Суми – територія добра та милосердя» щорічно спрямовується понад 1,0 млн. грн. на адресну допомогу сумчанам, які потрапили в скрутне становище, мають заслуги перед містом. Я хочу щиро подякувати ветеранам Великої Вітчизняної війни, ветеранській організації за допомогу в організації святкування 65 річниці Перемоги, за активну громадську діяльність, за патріотичне виховання наших дітей.

Підтримка ветеранів Великої Вітчизняної війни, визволителів Сум, родин воїнів, загиблих в Афганістані, донорів – таке головне завдання виконує міська соціальна програма.

Вся інформація щодо видів та сум соціальних виплат подана в повному тексті звіту. Також подане роз’яснення щодо розподілу квартир від Державної іпотечної установи в період 2009-2010 років.

Видатки міського бюджету на виконання делегованих державою повноважень склали понад 560,0 млн. грн.

Шановні сумчани, я прошу вашої уваги. Благоустрій міста та житлово-комунальна сфера. Спочатку декілька важливих стратегічних моментів.

Торік ми ввели в експлуатацію напірний колектор від КНС-1А до проспекту М. Лушпи та електрозабезпечення КНС-1А по першій категорії, що має стратегічно важливу роль для водовідведення каналізаційних стічних вод в місті Суми.

Проведено реконструкцію ліній зовнішнього освітлення вулиць Білопільський шлях, Іллінської, Богуна та мостів по вул. Горького, Троїцькій, а також скверу «Дружба» (1,0 млн. грн.).

До речі, я щиро вдячний комунальним підприємствам і районним адміністраціям за підготовку міста до свят та ювілею. Благоустрій Сум – виключно заслуга комунальників «Міськсвітла», «Шляхрембуда», «Спецкомбіната», працівників благодійного фонду «За чисте місто».

А привабливість міста – це заслуга КП «Зеленого будівництва». Тематичні клумби, що влітку радували око сумчан; візок із квітами, книга, герб міста, метелик, інші – колективна творчість працівників цього комунального підприємства

У 2010 року закінчено будівництво П черги полігону для складування твердих побутових відходів на території В.Бобрицької сільської ради Краснопільського району.

Ми виконуємо свої зобов’язання перед мешканцями Верхньої Сироватки. У суворій відповідності до розробленого проекту, з дотриманням термінів триває рекультивація удосконаленого звалища твердих побутових відходів в селищі Верхня Сироватка (1,5 млн. грн.).

Для захисту від підтоплення території вулиць Тихорецької, Тихої, Плеханова та пров. Дунайського побудовано колектор та насосна станція.

Продовжується реконструкція гуртожитку по вул. Прокоф’єва, 32.

2010 рік в дорожньому господарстві міста був ознаменований капітально відремонтованим проспектом Шевченка. У цілому за останні чотири роки в Сумах капітально відремонтовано більше десяти стратегічно важливих шляхових об’єктів по головним напрямкам руху транспорту.

На жаль, ми не змогли акумулювати кошти на добудову шляхопроводу по вул. 20 років Перемоги. Занадто складними були погодні умови взимку 2010 року для доріг нашого міста, тому значні ресурси ми мусили спрямувати на поточний ремонт доріг навесні.

Проблемним залишилося питання подальшого функціонування КП «Міськводоканал». Три аудиторські перевірки, розширена технічна нарада поки що не знайшли шляхів оздоровлення підприємства. Між тим, водопостачання мешканців не припиняється.

У тексті звіту подана вся інформація щодо функціонування галузі житлово-комунального господарства міста Суми.

Сьогодні зняті з порядку денного як гострі, питання тепло забезпечення, гарячого водопостачання, вивозу сміття, будівництва полігону для складування твердих побутових відходів. Хоча в останньому питанні знову з’явилися гострі кути.

Натомість сумчанами визначені наступні пріоритети галузі житлово-комунального господарства: обслуговування житлових будинків, ліфти, комунальний транспорт, тротуари.

Давайте порахуємо. Торік із міського бюджету на ремонт житлового фонду міста виключно комунальної форми власності в кількості 1,5 тис. будинків видатки склали 4,7 млн. грн.:

  • 2,0 млн. грн. на ліфти,
  • 1,4 млн. грн. на внутрішньоквартальні дороги;
  • покрівля, фасади будівель, контейнерні майданчики тощо – 1,3 млн. грн.

 

Натомість, мешканці сплатили житловим організаціям за обслуговування будинків 36,0 млн. грн. і ще винні майже 4,0 млн. грн. То хто говорить, що у цій сфері немає коштів?

 

Отже, обслуговування житлових будинків

Наразі в нас є два шляхи задля покращення ситуації та заощадження коштів сумчан.

Перший – це створення мешканцями будинків об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ).

Переваги наступні:

  1. ОСББ не сплачують 20% ПДВ та податок на прибуток, що автоматично зменшує тариф на обслуговування будинку на 20%;
  2. ОСББ не закладає в тариф накладних витрат (30-40%) на утримання виробничих цехів, гаражів, ремонт автопарку, податку на забруднення навколишнього середовища тощо;
  3. Тариф встановлюють власне мешканці на загальних зборах, вони ж формують основні пріоритети, на які потрібно спрямувати кошти. Особливо прагматичні навіть відкладають 10-15% від нарахувань у фонд розвитку для подальшого капітального ремонту;
  4. ОСББ може самостійно, «напряму», наймати виконавців робіт, приймати роботи, підписувати акти виконаних робіт з підрядними організаціями, оплачувати роботи по факту виконання;
  5. Жителі ОСББ стають власниками прибудинкової території, сплачують земельний податок від 200 до 300 грн. на рік (сума ділиться на всіх мешканців) та мають право розпорядитися землею на власний розсуд. Це унеможливлює будь-яку забудову прибудинкової території без дозволу членів ОСББ .

На такий шлях сьогодні встали вже понад 80 житлових будинків міста.

 

Другий шлях – це створення комунального підприємства «Служба замовника» в якості балансоутримувача комунальних будинків, акумулятора комунальних платежів, замовника послуг для кожного окремого будинку, контролера та бухгалтера по факту виконаних робіт. Тобто мова йде про одне велике ОСББ для всіх комунальних будинків.

Для перехідного періоду було б доцільно обрати другий шлях, а паралельно створювати ОСББ. Це дасть можливість вже сьогодні стабілізувати якість послуг, порядним та сумлінним житловим організаціям отримати замовлення на послуги, а несумлінних змусить піти геть.

На жаль, не голосує міська рада за це питання, дуже міцне лобі серед членів депутатського корпусу – засновників житлових підприємств за те, щоб все залишилося так, як є сьогодні.

То можливо нам потрібно провести міський референдум та запитати у вас, шановні сумчани, чи потрібні вам більшість з тих обслуговуючих підприємств? Назвати усіх поіменно, запитати по мікрорайонах обслуговування. Проголосуєте «за» – будь ласка – працюйте, «ні» – на вихід.

Болюче питання відключення ліфтів. Протягом 2010 року ми відновили роботу майже 90 підйомників, а протягом останніх чотирьох років – майже 400. Сьогодні з усіх сторін лунають закиди в бік міської влади стосовно цієї проблеми. Я вже в котрий раз повторюю, що за все гарне та погане в місті відповідаю я, міський голова міста Суми, громадянин України Мінаєв Геннадій Михайлович.

Проте, я в котрий раз також наголошую, що роблю все, що можу. Я не скривав ситуацію в ліфтовому господарстві, постійно звертав увагу на це сумчан, закликав вас, шановні, долучитися до капітального ремонту ваших підйомників на умовах спів фінансування, звертався до Президента, Уряду, Верховної Ради України, голови обласної державної адміністрації. Існує реальна надзвичайна ситуація.

Усі багатоповерхові будинки комунальної форми власності, що обладнані ліфтами, будувалися у період з 1978-1992 рік. Тож зрозуміло, що протягом 2002-2017 років масово досягають граничного терміну щонайменше 1000 підйомників.

 

Зведена таблиця даних без урахування використання субвенції з державного бюджету в 2010 році.

Рік Заміна ліфтів, шт. Модернізація ліфтів, шт. Капітальний ремонт ліфтів, шт. Ремонт ліфтів тривалої зупинки, шт. Експертиза ліфтів, шт. Сума коштів, грн.
2006     19 28   638 665
2007     40 31 90 1 471 000
2008 5 6 48 62 62 5 168 670
2009 1 22 48 38 2 006 311
2010     12 73   2 182 554
Усього 5 7 141 242 190 11 467 200

 

Протягом останніх років були проведені роботи майже на 400 ліфтах. На сьогоднішній день відновлення потребують понад 500 механізмів у житлових будинках комунальної, відомчої та кооперативної форми власності.

Кошторис відновлення їх роботи від 40,0 млн. грн. Середня вартість нового ліфта 0,25 млн. грн., середня вартість капітального ремонту 70 тис. грн. Навіть при найкращій ситуації, - це нездоланні для бюджету міста цифри. Утім, ми продовжували боротися з цією проблемою, плануємо відновити роботу 100 механізмів.

Ситуація є характерною для всієї України. Для прикладу, у Вінниці сьогодні відпрацювали свій 25-річний нормативний термін 300 ліфтів, з них у 2011 році планується відремонтувати 30.

Сумська міська рада виділяє 6,0 млн. грн., обласна рада виділила на ремонт ліфтів в місті Сум 0,5 млн. грн. Голова обласної державної адміністрації Чмирь Юрій Павлович домовився про резервування 10 млн. грн. у Стабілізаційному фонді України для відновлення ліфтів в місті Суми в другому півріччі 2011 року.

У березні розпочинаються відновлювані роботи на перших двадцяти восьми підйомниках.

Тротуари. Питання, що полягає в площині взаємин бізнесу та влади. Є ідея розробити систему бонусів по орендній платі за майно або земельні ділянки, аби заохотити підприємців ремонтувати тротуари в 50 метровій прилеглій зоні. В цьому році я буду особливо наполегливим.

Комунальний транспорт. Ми постійно рятуємо КП «Електроавтотранс» від банкрутства через недофінансування субвенції з державного бюджету на компенсацію пільгового проїзду окремих категорій громадян (заборгованість станом на 01.01.2011 – 2,4 млн. грн.). Лише протягом 2010 року з міського бюджету підприємству надано фінансову підтримку в сумі майже 3,0 млн. грн. та безвідсоткову бюджетну позичку в сумі 0,5 млн. грн., а також перенесено на 2011 рік повернення позики в сумі 1,0 млн. грн., наданої в 2009 році. Винайдені кошти для доплати за новий тролейбус. Крім того, поповнений статутний фонд підприємства для придбання автобусів – 1,95 млн. грн. Зрозуміло, що комунальний транспорт, перш за все, виконує соціальні функції.

Досить складно досягти його прибутковості, особливо враховуючи обмеженість рухомого складу. Проте, наші плани амбітні. Ми прагнемо зайняти 50% ринку перевезень, а краще – 70%.. Саме з такою метою розроблена і прийнята нова транспортна схема. Протягом останніх трьох років ми постійно шукаємо шляхи поповнення комунального автопарку.

Здобутки 2010 року це 5 нових автобусів, що зараз обслуговують Баси, 2 капітально відремонтованих власними силами тролейбуси та один новий.

Ми не зупинимося. Комунальний транспорт в нашому місті буде пріоритетним. Я прошу сумчан зрозуміти ситуацію і почекати поки ми її вирівняємо, особливо пенсіонерів, ветеранів і учасників війни, дітей війни.

 

Архітектура міста. Питань маса. Починаючи від меж, а за цим стоять як інвестиційні будівельні справи, так і зони індивідуальної та багатоповерхової житлової забудови, закінчуючи самочинним будівництвом, розростанням малих архітектурних форм, так званих «курятників» і спроможністю бізнесу будувати на віки та зі смаком.

Я розумію, що економічна ситуація сьогодні не дозволяє більшості бізнесменів будувати по-харитоненські, але ж не треба будувати по-хамські: ставити МАФи на проїзній частині, під вікнами житлових будинків, будувати на дитячих майданчиках, прибудинкових територіях, ущільнювати територію попри всі будівельні норми. Приклад – «Вишневий сад».

На жаль, в більшості випадків, міська влада практично усунена від будівельної дозвільної процедури.

Тому, ми зробили головне – розробили, а в цьому році й прийняли Місцеві правила забудови. Цей документ протягом 2011 року дасть нам можливість захистити місто від самочинного та ненормативного будівництва.

До 2012 року ми маємо відкоригувати Генеральний план міста та здійснити зонування території.

Також, я б дуже хотів, аби вся архітектурна спільнота та громадськість міста сконсолідувалась навколо символів міста.

Перші ідеї в напрямку відродження культурної спадщини і привернення інтересу сумчан до історії міста це:

  • пам’ятник Цукру на Покровській площі
  • та «Малюки-ласуни» на вул. Воскресеньській.
  • 5 верстових стовпів на межах старого міста ХІХ ст. на основних напрямках виїзду - в’їзду до міста, встановлені за допомогою меценатів Сум ;
  • колонада при вході до міського парку ім. І.М. Кожедуба як згадка про 60-і роки, коли відбудовувалось місто після Великої Вітчизняної Війни. Встановлена як подарунок ветеранам до 65-річниці Великої Перемоги.

 

Ми не забули про необхідність довести до ладу пам’ятник Івану Микитовичу Кожедубу. Управління архітектури отримало від мене доручення щодо доопрацювання монументу відповідно до проекту та благоустрою прилеглої території.

За виключенням добудови шляхопроводу по вул. 20 років Перемоги, – ми зробили все з того, що запланували.

  • Відновили фонтан «Садко», проспект Шевченка,
  • побудували для дітей роликову доріжку в сквері «Дружба»,
  • розпочали спільно з благодійним фондом «За чисте місто» та мешканцями програму відновлення міських дворів, на основі концепції «Спільними зусиллями» визначили пріоритети та об’єкти поточного року.

 

Я дякую вам, шановні сумчани, за підтримку та співпрацю як протягом 2010 року, так усі попередні роки моєї роботи на посаді міського голови. Спільними зусиллями ми зробили немало добрих справ для нашого рідного міста.

Дозвольте перейти до другої частини мого звіту та окреслити перспективи, плани та наміри Сумської міської ради, її виконавчого комітету на поточний рік.

Наприкінці 2010 року новий склад Сумської міської ради прийняв рішення щодо впровадження в м. Суми низки програм стратегічного і тактичного характеру. Протягом презентації я назову основні програми. Головне, що своєчасно був затверджений збалансований бюджет міста в розмірі 725,0 млн. грн., що сьогодні дає можливість вчасно розпочати та провести тендерні процедури з закупівлі робіт, послуг тощо.

Отже, виконання дохідної частини міського бюджету – це перший пріоритет плану дій 2011 року. Прийняття Верховною радою України нових бюджетного та податкового кодексів внесло корективи стосовно фінансових джерел наповнення спеціального фонду, наприклад, в частині збору податку з власників транспортних засобів, який використовувався на ремонт міських доріг тощо. Торік його сума склала понад 7,0 млн. грн. Сьогодні такого податку в бюджеті більше не існує.

Зі свого боку Сумська міська рада прийняла програму розвитку земельних відносин у місті Суми на 2011-2013 рік, яка допоможе збільшити надходження до міського бюджету від сплати за землю на 20-25%.

На порядку денному проведення робіт з зонування та корегування генплану міста Суми. Обов’язковим у поточному році є вирішення питання меж міста та проведення розмежування земель комунальної та державної власності. Загальна площа міста сьогодні складає 14,6 тис. га, у тому числі державної власності – 10,7 тис. га, приватної – 3,9 тис. га. Площа земель під забудову – 5,8 тис. га. Рівень використання – 78%.

Наразі, ми продовжимо інвентаризацію власників земельних ділянок. Особлива увага буде приділятися підприємствам-банкрутам. Ми підемо на крайні міри стосовно боржників по сплаті за землю – ініціюватимемо розірвання договорів оренди земельних ділянок. Таким чином вивільняться земельні ділянки для реалізації реальних інвестиційних проектів, що сьогодні є головною умовою залучення інвестицій у регіон. Повторюю – вільні земельні ділянки значної площі – головний запит інвестора.

Видаткова частина бюджету в розмірі 555,0 млн. грн.(це 83% міського бюджету) забезпечить виконання делегованих повноважень в частині соціальних програм, які сьогодні залишаються головним державним пріоритетом, а також функціонування бюджетної інфраструктури.

На такі пріоритетні для життєдіяльності міста питання як, наприклад, розвиток житлово-комунального господарства, комунального транспорту, дорожнього будівництва тощо буде спрямовано до 10% міського бюджету. На реконструкцію та капітальне будівництво міських об’єктів планується спрямувати біля 2% бюджетного ресурсу.

З вашого дозволу я назву декілька головних напрямків та об’єктів.

 

Медицина

Отже, ми маємо наміри внести концептуальні зміни в систему лікувальних закладів міста з метою організації профільних установ. Наприклад, усім відомо, що сердечно-судинні захворювання сьогодні в нашому регіоні привалюють. Тому, організація відділення реабілітації кардіологічних хворих на базі КУ «Сумська міська клінічна лікарня № 1» та функціонування закладу як закладу невідкладної допомоги вважаю доцільним і необхідним кроком. Значної допомоги потребують неврологічні відділення четвертої лікарні, про які сьогодні вже йшлося.

Об’єктом року стане реконструкція комплексу будівель дитячої лікарні Святої Зінаїди.

 

Освіта

Розробка інвестиційного проекту «Слобожанська гімназія», проект реконструкції Палацу для дітей та юнацтва - серед першочергових завдань міської влади в сфері освітянської галузі.

Також, необхідно визначитися щодо подальшого функціонального навантаження будівлі колишньої школи №16 та підготувати проект її реконструкції під дитячий садочок. Додам, що заплановані капітальні роботи на спортивних спорудах шкіл № 7 і № 22, актових залів, туалетів.

 

Культура

Я вже сказав у звіті, що планується реконструкція підвального приміщення муніципальної галереї площею понад 500 кв. м.

Не менш важливими для суспільства є заплановане будівництво музейного комплексу «Покровський». Додам, що є домовленість зі спонсорами щодо відновлення фонтану на Покровській площі.

Також потрібно завершити облаштування майданчику навколо Пам’ятника цукру, можливо на кшталт алеї трудової слави міста. Якщо я не помиляюсь, то гасло родини Харитоненків звучало як «Трудом возвеличусь».

 

Спорт

У поточному році ми маємо відновити корти в міському парку, у тому числі для занять вихованців дитячо-спортивної школи з великого тенісу, та завершити реконструкцію адміністративної будівлі муніципального клубу «Сумчанка». Пріоритетним питанням поточного року є будівництво спортивних та дитячих майданчиків у житлових мікрорайонах. Управлінням архітектури Сумської міської ради підготовлена схема їх розташування.

Ми також маємо бути готовими до будівництва інженерних мереж під льодовий палац.

Плануємо розпочати роботу над проектом реконструкції стадіону ЧРЗ.

 

Екологія

Не менш важливими питаннями Сумська міська рада вважає питання охорони навколишнього середовища.

На фінансування заходів з благоустрою, санітарної очистки прибережних смуг річок Псла та Сумки, захисту зелених насаджень та паркових зон, стабільної роботи міських очисних споруд планується спрямувати біля 2,0 млн. грн.

 

Безпека

У поточному році необхідно придбати для пожежно-рятувального підрозділу автоколінчастого підіймача для рятувальних робіт у будинках підвищеної етажності.

 

Транспорт

Нам край необхідно здійснити реконструкцію кабельної лінії 6 кВ від підстанції «Кіровська» до тяглової підстанції по провулку «Молодогвардійській». В іншому випадку ми ризикуємо залишити верхнє Кірова без тролейбусного сполучення.

Архіважливе питання – введення в дію нової транспортної схеми та проведення конкурсу на міські пасажирські перевезення. Це взаємопов’язані події. На нові міські маршрути мають вийти нові автобуси великої та середньої місткості. Інше питання – комунальні чи приватні, але автобуси. Тут ми повинні шукати компромісні варіанти. Кількість маршрутних таксі повинна суттєво зменшиться. Це об’єктивна реальність. Ані пропускна спроможність міських вулиць, ані дорожнє покриття, ані екологія не в змозі витримати настільки масштабний розвиток приватного бізнесу маршрутних перевезень.

На порядку денному 2011 року – забезпечення комунальними автобусами районів Добровольної, Тополянської, Ганновки.

 

ЖКГ

Під час звіту я частково зупинявся на проблематиці сфери житлово-комунального господарства. Нагадаю, що всі важливі аспекти реформування і розвитку житлово-комунального господарства міста Суми у 2011-2014 роках зазначені у однойменній програмі та цільовій програмі «Спільними зусиллями». Конкретизую завдання 2011 року.

  • Завдання № 1 – відновити роботу 100 ліфтів.
  • Завдання № 2 – організувати «Службу замовника».
  • Завдання № 3 – визначитися щодо політики подальшої роботи КП «Міськводоканал».
  • Завдання № 4 – нормалізувати роботу полігону для складування твердих побутових відходів.
  • Завдання № 5 – визначитися щодо формату спільних зусиль у відновленні міських тротуарів та при будинкових територій.

 

Головними об’єктами року мають стати:

  • добудова шляхопроводу по вул. 20 років Перемоги;
  • розширення вул. Ковпака (дорога Київ-Суми-Юнаківка).

 

Також, плануємо завершити реконструкцію:

  • дороги по вул. 40 років Жовтня в районі школи № 22;
  • лінії освітлення парку «Казка»,

 

Сприяння бізнесу, удосконалення системи адміністративних послуг

Відкриття Єдиного офісу та впровадження єдиних стандартів обслуговування бізнесу та населення мають стати основою оптимізації системи управління містом у 2011 році.

Наступним етапом буде створення єдиного міського інформаційно-рятувального центру (CALL-Центру), а також повноцінного розрахункового центру.

 

Ну і досить болюче та проблемне питання – благоустрій території навколо Центрального ринку. Так розумію, що за ініціативи власне підприємців мова сьогодні йде про будівництво торгівельного центру на території так званої «клiтки», звільнення вул. Лугова для організації руху, вивільнення тротуарів по вул. Набережній р. Стрілки.

Більшість з вас бачили проект, що пропонується сьогодні архітекторами міста. Він розроблений на замовлення Облспоживспілки. Термін його реалізації 2,5 роки. На цей час підприємці пропонують міській владі компромісний варіант. Вул. Засумська має стати пішохідною та торгівельною зоною на 2,5 роки. Принаймні така пропозиція сьогодні надійшла до Сумської міської ради від керівництва Центрального ринку. Концептуально питання повинно вирішитися в квітні місяці.

Близьке за темою – питання відкриття оптового сільськогосподарського ринку в районі старого аеропорту. На мою думку такий ринок місту потрібен. І з точки зору розвитку інфраструктури мікрорайону, який розвивається дуже повільно, і з точки зору цінової політики в регіоні, і з точки зору інвестиційного розвитку міста. Форма власності даного об’єкти суттєвої ролі не має.

Начебто, більшість основний подій поточного року визначена.

Дякую за увагу.

 


 

Детальний звіт міського голови за 2010 рік

Суми -2010: реалії міста у цифрах та подіях

 

Дозвольте перейти до другої частини мого звіту та окреслити перспективи, плани та наміри Сумської міської ради, її виконавчого комітету на поточний рік. 

Наприкінці 2010 року новий склад Сумської міської ради прийняв рішення щодо впровадження в м. Суми низки програм стратегічного і тактичного характеру. Протягом презентації я назову основні програми. Головне, що своєчасно був затверджений збалансований бюджет міста в розмірі 725,0 млн. грн., що сьогодні дає можливість вчасно розпочати та провести тендерні процедури з закупівлі робіт, послуг тощо.

Отже, виконання дохідної частини міського бюджету – це перший пріоритет плану дій 2011 року. Прийняття Верховною радою України нових бюджетного та податкового кодексів внесло корективи стосовно фінансових джерел наповнення спеціального фонду, наприклад, в частині збору податку з власників транспортних засобів, який використовувався на ремонт міських доріг тощо. Торік його сума склала понад 7,0 млн. грн. Сьогодні такого податку в бюджеті більше не існує.

Зі свого боку Сумська міська рада прийняла програму розвитку земельних відносин у місті Суми на 2011-2013 рік, яка допоможе збільшити надходження до міського бюджету від сплати за землю на 20-25%.

На порядку денному проведення робіт з зонування та корегування генплану міста Суми. Обов’язковим у поточному році є вирішення питання меж міста та проведення розмежування земель комунальної та державної власності. Загальна площа міста сьогодні складає 14,6 тис. га, у тому числі державної власності – 10,7 тис. га, приватної – 3,9 тис. га. Площа земель під забудову – 5,8 тис. га. Рівень використання – 78%.

Наразі, ми продовжимо інвентаризацію власників земельних ділянок. Особлива увага буде приділятися підприємствам-банкрутам. Ми підемо на крайні міри стосовно боржників по сплаті за землю – ініціюватимемо розірвання договорів оренди земельних ділянок. Таким чином вивільняться земельні ділянки для реалізації реальних інвестиційних проектів, що сьогодні є головною умовою залучення інвестицій у регіон. Повторюю – вільні земельні ділянки значної площі – головний запит інвестора.

Видаткова частина бюджету в розмірі 555,0 млн. грн.(це 83% міського бюджету) забезпечить виконання делегованих повноважень в частині соціальних програм, які сьогодні залишаються головним державним пріоритетом, а також функціонування бюджетної інфраструктури.

На такі пріоритетні для життєдіяльності міста питання як, наприклад, розвиток житлово-комунального господарства, комунального транспорту, дорожнього будівництва тощо буде спрямовано до 10% міського бюджету. На реконструкцію та капітальне будівництво міських об’єктів планується спрямувати біля 2% бюджетного ресурсу.

З вашого дозволу я назву декілька головних напрямків та об’єктів.

 

Медицина

Отже, ми маємо наміри внести концептуальні зміни в систему лікувальних закладів міста з метою організації профільних установ. Наприклад, усім відомо, що сердечно-судинні захворювання сьогодні в нашому регіоні привалюють. Тому, організація відділення реабілітації кардіологічних хворих на базі КУ «Сумська міська клінічна лікарня № 1» та функціонування закладу як закладу невідкладної допомоги вважаю доцільним і необхідним кроком. Значної допомоги потребують неврологічні відділення четвертої лікарні, про які сьогодні вже йшлося.

Об’єктом року стане реконструкція комплексу будівель дитячої лікарні Святої Зінаїди.

 

Освіта

Розробка інвестиційного проекту «Слобожанська гімназія», проект реконструкції Палацу для дітей та юнацтва - серед першочергових завдань міської влади в сфері освітянської галузі.

Також, необхідно визначитися щодо подальшого функціонального навантаження будівлі колишньої школи №16 та підготувати проект її реконструкції під дитячий садочок. Додам, що заплановані капітальні роботи на спортивних спорудах шкіл № 7 і № 22, актових залів, туалетів.

 

Культура

Я вже сказав у звіті, що планується реконструкція підвального приміщення муніципальної галереї площею понад 500 кв. м.

Не менш важливими для суспільства є заплановане будівництво музейного комплексу «Покровський». Додам, що є домовленість зі спонсорами щодо відновлення фонтану на Покровській площі.

Також потрібно завершити облаштування майданчику навколо Пам’ятника цукру, можливо на кшталт алеї трудової слави міста. Якщо я не помиляюсь, то гасло родини Харитоненків звучало як «Трудом возвеличусь».

 

Спорт

У поточному році ми маємо відновити корти в міському парку, у тому числі для занять вихованців дитячо-спортивної школи з великого тенісу, та завершити реконструкцію адміністративної будівлі муніципального клубу «Сумчанка». Пріоритетним питанням поточного року є будівництво спортивних та дитячих майданчиків у житлових мікрорайонах. Управлінням архітектури Сумської міської ради підготовлена схема їх розташування.

Ми також маємо бути готовими до будівництва інженерних мереж під льодовий палац.

Плануємо розпочати роботу над проектом реконструкції стадіону ЧРЗ.

 

Екологія

Не менш важливими питаннями Сумська міська рада вважає питання охорони навколишнього середовища.

На фінансування заходів з благоустрою, санітарної очистки прибережних смуг річок Псла та Сумки, захисту зелених насаджень та паркових зон, стабільної роботи міських очисних споруд планується спрямувати біля 2,0 млн. грн.

 

Безпека

У поточному році необхідно придбати для пожежно-рятувального підрозділу автоколінчастого підіймача для рятувальних робіт у будинках підвищеної етажності.

 

Транспорт

Нам край необхідно здійснити реконструкцію кабельної лінії 6 кВ від підстанції «Кіровська» до тяглової підстанції по провулку «Молодогвардійській». В іншому випадку ми ризикуємо залишити верхнє Кірова без тролейбусного сполучення.

Архіважливе питання – введення в дію нової транспортної схеми та проведення конкурсу на міські пасажирські перевезення. Це взаємопов’язані події. На нові міські маршрути мають вийти нові автобуси великої та середньої місткості. Інше питання – комунальні чи приватні, але автобуси. Тут ми повинні шукати компромісні варіанти. Кількість маршрутних таксі повинна суттєво зменшиться. Це об’єктивна реальність. Ані пропускна спроможність міських вулиць, ані дорожнє покриття, ані екологія не в змозі витримати настільки масштабний розвиток приватного бізнесу маршрутних перевезень.

На порядку денному 2011 року – забезпечення комунальними автобусами районів Добровольної, Тополянської, Ганновки.

 

ЖКГ

Під час звіту я частково зупинявся на проблематиці сфери житлово-комунального господарства. Нагадаю, що всі важливі аспекти реформування і розвитку житлово-комунального господарства міста Суми у 2011-2014 роках зазначені у однойменній програмі та цільовій програмі «Спільними зусиллями». Конкретизую завдання 2011 року.

  • Завдання № 1 – відновити роботу 100 ліфтів.
  • Завдання № 2 – організувати «Службу замовника».
  • Завдання № 3 – визначитися щодо політики подальшої роботи КП «Міськводоканал».
  • Завдання № 4 – нормалізувати роботу полігону для складування твердих побутових відходів.
  • Завдання № 5 – визначитися щодо формату спільних зусиль у відновленні міських тротуарів та при будинкових територій.

 

Головними об’єктами року мають стати:

  • добудова шляхопроводу по вул. 20 років Перемоги;
  • розширення вул. Ковпака (дорога Київ-Суми-Юнаківка).

 

Також, плануємо завершити реконструкцію:

  • дороги по вул. 40 років Жовтня в районі школи № 22;
  • лінії освітлення парку «Казка»,

 

Сприяння бізнесу, удосконалення системи адміністративних послуг

Відкриття Єдиного офісу та впровадження єдиних стандартів обслуговування бізнесу та населення мають стати основою оптимізації системи управління містом у 2011 році.

Наступним етапом буде створення єдиного міського інформаційно-рятувального центру (CALL-Центру), а також повноцінного розрахункового центру.

 

Ну і досить болюче та проблемне питання – благоустрій території навколо Центрального ринку. Так розумію, що за ініціативи власне підприємців мова сьогодні йде про будівництво торгівельного центру на території так званої «клiтки», звільнення вул. Лугова для організації руху, вивільнення тротуарів по вул. Набережній р. Стрілки.

Більшість з вас бачили проект, що пропонується сьогодні архітекторами міста. Він розроблений на замовлення Облспоживспілки. Термін його реалізації 2,5 роки. На цей час підприємці пропонують міській владі компромісний варіант. Вул. Засумська має стати пішохідною та торгівельною зоною на 2,5 роки. Принаймні така пропозиція сьогодні надійшла до Сумської міської ради від керівництва Центрального ринку. Концептуально питання повинно вирішитися в квітні місяці.

Близьке за темою – питання відкриття оптового сільськогосподарського ринку в районі старого аеропорту. На мою думку такий ринок місту потрібен. І з точки зору розвитку інфраструктури мікрорайону, який розвивається дуже повільно, і з точки зору цінової політики в регіоні, і з точки зору інвестиційного розвитку міста. Форма власності даного об’єкти суттєвої ролі не має.

Начебто, більшість основний подій поточного року визначена.

Дякую за увагу.