006.jpg

Ритуальна служба КП «Спецкомбінат»

Відповідно до ст. 9 Закону України «Про поховання та похоронну справу», рішення Сумської міської ради від 25.05.2009 (№ 818-МР) у м. Суми в порядку, визначеному законодавством України, створено госпрозрозрахункове комунальне підприємство «Спеціалізований комбінат», яке з 26.01.2005 (рішення Сумської міської ради № 1068-МР) визнано ритуальною службою в місті, якій підпорядковано спеціальну службу по підбору та транспортуванню померлих в морг.

Порядок надання ритуальної послуги суб’єктами господарювання в м. Суми регулюється Законом України «Про поховання та похоронну справу» (далі – Закон), Наказом № 193 Держжитлокомунгоспу України від 19.11.2003 (далі – Наказ), Порядком утримання кладовищ та функціонування місць поховань на території м. Суми (рішення Сумської міської ради від 28.11.2007 № 973-МР (зі змінами від 25.02.2009 року № 2368-МР) (далі – Порядок).

Ритуальна служба КП «Спецкомбінат» в м. Суми ніяких філіалів і дочірніх підприємств не має. Згідно покладених на неї завдань здійснює в м. Суми організацію поховання померлих і надання передбачених та непередбачених необхідними мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг та реалізацію предметів ритуальної належності, виконують роботи з благоустрою місць поховань відповідно до кошторису, забезпечує функціонування місць поховань відповідно до порядку, визначеного Сумською міською радою, згідно ст.29 Закону.

У приміщенні ритуальної служби КП «Спецкомбінат» за адресою м. Суми, вул. Лебединська, 5, згідно з Законом та Наказом створено всі необхідні умови для родини померлого, оформлення в короткі терміни всіх необхідних документів, організацією та проведення поховань. Робота ритуальної служби КП «Спецкомбінат» відповідно до режиму роботи, затвердженого рішенням Сумської міської ради від 28.11.2007 № 973-МР організовано щоденно (понеділок – п’ятниця з 07:30 до 19:00, а в суботу – неділю з 07:30 до 17:00).

В ритуальній службі КП «Спецкомбінат» за місцем оформлення договору – замовлення в доступному для огляду місці для замовника надана повна інформація щодо можливих виконавців послуг, які уклали договір про надання ритуальних послуг, їх адреси, телефони та режим роботи, необхідний мінімальний перелік окремих видів ритуальних послуг із зазначенням вартості, особливостей та термінів виконання щодо кожного виконавця, витяги із необхідного мінімального переліку вимог щодо порядку організації поховання та ритуального обслуговування населення, порядку утримання кладовищ, а також інших місць поховання, вимог щодо утримання та охорони місць поховань, реєстрації поховань померлих та перепоховань, організації поховання за рахунок державного та місцевого бюджетів, пільгового обслуговування населення, витягів з положення, Закону України «Про поховання та похоронну справу», режиму роботи організації, що виплачують допомогу на поховання, книги заяв, пропозиції і скарг, режиму роботи та номерів телефонів місцевих органів виконавчої влади та територіального органу у справах захисту прав споживачів.

На території м. Суми розташовано 13 діючих кладовищ, на яких вже відповідно до діючого законодавства ритуальною службою КП «Спецкомбінат» отримані державні акти на право постійного користування земельною ділянкою. Із всіх діючих кладовищ 1 функціонує у відкритому, а 12 в частково – закритому режимі.

Відкрите кладовище:
1. Кладовище в районі 40-ї підстанції – вул. Березовий гай

Частково закриті кладовища:
1. Міське - вул. 20 р. Перемоги
2. Засумське - вул. Степана Бандери
3. Лучанське - вул. 2-га Залізнична
4. Пришибське - вул. Р. Корсакова
5. Василівське – вул. Кощея
6. Парфирівське (с. Василівка) – вул. Вишнева
7. Ганнівське – вул. Сонячна
8. Тимірязівське (аеропорт) – вул. Аерофлотська
9. Тополянське - вул. Скрябіна
10. Старе Баранівське – вул. Липнянська
11. Аварійне по вул. Прикордонній
12. Ново-Центральне Баранівське – вул. Баранівська.

Кладовища відкриті для відвідувань щодня з квітня по вересень з 08:00 до 16:00 годин, з жовтня по квітень – з 08:00 до 15:00 годин.

Поховання померлих на кладовищах проводяться щодня в літню пору з 10 годин до 16 годин, у зимовий час – з 11:00 до 15:00 годин.

Всі міські кладовища є комунальною власністю територіальної громади і перебувають у господарському віданні КП «Спецкомбінат». На всіх кладовищах м. Суми організовано і здійснюється реєстрація поховань, перепоховань померлих громадян та намогильних споруд.

Послуги, які надає ритуальна служба КП «Спецкомбінат»

1. Оформлення поховань ритуальною службою КП «Спецкомбінат» (0542) 61-73-73 з 08:00 до 19:00, 050-285-15-36 – цілодобово.
2. Безкоштовне виділення місць для поховання.
3. Видача свідоцтва про поховання.
4. Оформлення договору – замовлення на організацію та проведення поховання.
5. Ознайомлення з виконавцями ритуальних послуг (суб’єктами господарювання), з якими КП «Спецкомбінат» укладено договір.
6. Доставка померлого із дому в морг тел. (0542) 61-70-07, 066-210-50-18 – цілодобово.
7. Надання послуг спеціалізованими автокатафалками, з моргу до дому та до місця поховання.
8. Доставка ритуальної атрибутики.
9. Надання всіх видів ритуальних послуг.
10. Реалізація предметів ритуальної належності (труни 30 найменувань, вінки 67 найменувань, дерев’яні хрести, виготовлення нестандартних трун).
11. Послуги організатора по проведенню ритуалу.
12. Копка та засипання могил на 13-ти кладовищах міста.
13. Реєстрація, облік померлих та їх поховань на кладовищах м. Суми.
14. Благоустрій місць поховання.
15. Консультаційні послуги.
16. Безкоштовні поховання громадян окремих категорій.
17. Надання послуг пільговим категоріям громадян.
18. Видача дозволу на монтаж та демонтаж намогильних споруд.
19. Реєстрація встановлених намогильних споруджень.
20. Проведення громадянської панахиди з наданням приміщення.

Порядок виділення земельної ділянки та надання послуг на кладовищах м. Суми

На кладовищах м. Суми додаткові платні послуги не представляються, всі ритуальні послуги, на підставі договору – замовлення оформлюються та оплачуються тільки в ритуальній службі КП «Спецкомбінат».

На діючому кладовищі у відкритому режимі поховання померлих здійснюються на загальних підставах.

Кожне поховання померлого здійснюється в окремій могилі. Під кожну могилу надається земельна ділянка таких розмірів:

Назва поховання

Розмір

Земельної ділянки

Могили

площа, м2

довжина, м

ширина, м

довжина, м

ширина, м

Подвійне

4,8

2,2

2,2

2,0

1,0

Одинарне

3,3

2,2

1,5

2,0

1,0

Урна з прахом

0,64

0,8

0,8

0,8

0,8

На діючому кладовищі у відкритому режимі м.Суми надаються місця для подвійного поховання особам, які поховали свого рідного та звернулись з письмовою заявою до ритуальної служби КП «Спецкомбінат» про надання додаткової ділянки для поховання одного з рідних похованого, які досягли 50-ти річного віку.

У частково-закритих кладовищах поховання померлих здійснюються при наявності вільного місця в родинній огорожі. Для поховання померлого в родинній огорожі особа, яка взяла на себе зобов’язання поховати померлого (виконавець волевиявлення) повинна з’явитися до доглядача кладовища, написати заяву на поховання, надати свідоцтво по смерть померлого (оригінал) та вказати родинну огорожу, якщо в огорожі поховані інші члени родини, також надати свідоцтво про смерть на всіх раніше похованих (оригінал або повторне), отримати схему розташування всіх поховань з відображенням вільного місця, після чого з’явитися в ритуальну службу КП «Спецкомбінат» для подальшого оформлення договору-замовлення та отримання дозволу на поховання.

Підпоховання в існуючу могилу здійснюється відповідно до Закону через 20 років після поховання, при наявності оригіналу свідоцтва про смерть першого похованого.

Розташовані в огорожі могили, повинні мати таблички або пам’ятник (пам’ятники) з надписом, що затверджує поховання цього померлого.

Копка могил власними силами замовників та іншими суб’єктами господарювання на кладовищах міста забороняється, відповідно до рішення Виконавчого комітету Сумської міської ради від 25.12.2007 № 636.

Після здійснення поховання виконавцю волевиявлення померлого, особі, яка взяла на себе зобов’язання поховати померлого, як користувачу місця поховання, КП «Спецкомбінат» надає свідоцтво про поховання. Цей документ надає право його пред’явнику на встановлення намогильного спорудження (пам’ятника) в межах могили (родинного поховання), вирішення питання про проведення підпоховання, здійснення інших дій, пов’язаних з облаштуванням місця поховання. Це робиться для того, щоб в подальшому не виникало ніяких проблем при облаштуванні намогильних споруд (пам’ятників).

Порядок встановлення намогильних споруд

На могилах (місцях родинного поховання), в межах виділеної земельної ділянки дозволено встановлювати намогильні споруди (пам’ятники) та елементи облаштування могил, які повинні відповідати встановленим стандартам і технологіям.

Всі роботи, пов’язані з монтажем, демонтажем намогильних споруд, їх реєстрації, надання свідоцтва про власність намогильних споруд, виконуються у весняно – осінній період, беручи до уваги погодні умови не раніше ніж одного року після проведення поховання з метою ущільнення ґрунту після засипання (можливе й більш раннє проведення робіт, але з обов’язковим попередженням Замовника про можливі наслідки, в т.ч. і втрату гарантії на проведені роботи), з понеділка по п’ятницю з 08:00 до 16:00 години, в суботу з 08:00 до 12:00 години. В вихідні та святкові дні відповідно до КЗпП України, роботи пов’язані з облаштуванням могил, монтажем та демонтажем намогильних споруд забороняються. Поховання на кладовищах не проводяться в дні великих релігійних свят.

Згідно діючого законодавства, намогильні споруди (пам’ятники) приватними підприємствами встановлюються у разі наявності у них договору з ритуальною службою КП «Спецкомбінат» на проведення цих робіт.

У випадку, якщо власник могили (поховання) вирішив самостійно облаштувати або встановити намогильне спорудження (пам’ятник) власними силами, він повинен з письмовою заявою та паспортом звернутися до доглядача кладовища ритуальної служби КП «Спецкомбінат» та при цьому надати наступні документи:
• оригінал свідоцтва про смерть похованого;
• документи на придбання намогильного спорудження (пам’ятника), його ціни та дату придбання;
• реквізити виконавця пам’ятника;
• свідоцтво про поховання.
(оригінали документів після пред’явлення повертаються їх пред’явнику)

Після пред’явлення вказаних документів доглядачу кладовища, власник могили (поховання) повинен вказати родинну огорожу або місце поховання, отримати у доглядача кладовища схему розташування всіх поховань всередині огорожі (на земельній ділянці), отримати інструктаж про правила установлення намогильного спорудження (пам’ятника), після чого приступити до виконання робіт.

Після завершення робіт (приватними підприємствами або власними силами), на підставі наданих документів, встановлене намогильне спорудження (пам’ятник) доглядачем кладовища реєструється в книзі реєстрацій встановлених намогильних споруд (пам’ятників) і відповідальність за встановлення покладається на користувача місця поховання (власника могили).

Якщо користувач місця поховання (власник могили) не дотримує вище перелічені вимоги, встановленого їм намогильне спорудження (пам’ятник) не реєструється в книзі реєстрацій та ритуальна служба КП «Спецкомбінат» за їх збереження відповідальності не несе.

Намогильні спорудження (пам’ятники), огорожі, встановлені за межами відведеної земельної ділянки, у відповідності з діючим законодавством, підлягає демонтажу без попередження власника могили (поховання).

ВІДОМОСТІ ПРО КЛАДОВИЩА МІСТА СУМИ

№ п/п

Адреса (де розташоване)

 та найменування кладовища

Період, з якого здійснюється поховання (рішення уповноваженого органу)

Розмір кладовища

Статус кладовища(закрите, діюче)

Відповідальний за утримання кладовища(установа (підприємство, організація) повна адреса, контактна особа, телефон)

1.

Вул. Березовий гай – кладовище в районі 40-ї підстанції (І, ІІ, ІІІ пускові комплекси І черги)

2013 рік

2,54  га

Відкрите  кладовище

Комунальне підприємство «Спеціалізований комбінат»

м. Суми, 
вул. Лебединська, 5

Ритуальна служба
тел. (0542)61-73-73, 050-285-15-36

 

2.

Вул. Вишнева – Порфирівське кладовище

1912 рік

0,4899 га

Частково закрите кладовище

3.

Район аеропорту –  кладовище Тимірязівське

1945 рік

0,6676 га

Частково закрите кладовище

4.

Вул. 20 років Перемоги – Міське кладовище

1876 рік

11,0787  га

Частково закрите кладовище

5.

Вул. БСтепана Бандери – Засумське кладовище

1880 рік

10,8901 га

Частково закрите кладовище

6.

Вул. Соняча (квартал №4)  – Ганнівське кладовище

1937 рік

2,0435 га

Частково закрите кладовище

7.

Вул. Скрябіна – Тополянське кладовище

1952 рік

0,7910 га

Частково закрите кладовище

8.

Вул. Залізнична – Лучанське кладовище

1862 рік

5,7448  га

Частково закрите кладовище

9.

Вул. Липнянська – Кладовище Баранівське  (Старе)

1893 рік

1,3555  га

Частково закрите кладовище

10.

Вул. Баранівська – Ново-Центральне Баранівське кладовище

1983 рік

44,0864 га

Відкрите кладовище

11.

Вул. М. Кощія –  Кладовище Василівське

1912 рік

0,2724 га

Частково закрите кладовище

12.

Кладовище по вул. Прикордонній

1901 рік

5,9652 га

Частково закрите кладовище

13.

Вул. Римського-Корсакова – Пришибське кладовище

1904 рік

2,7302  га

Частково закрите кладовище

 

Порядок надання допомоги на поховання деяких категорій осіб

Відповідно до Порядку надання допомоги на поховання деяких категорій осіб виконавцю волевиявлення померлого або особі, яка зобов’язалась поховати померлого, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 № 99 (зі змінами), визначено механізм надання допомоги на поховання померлого:
1) аспіранта, докторанта, клінічного ординатора, студента вищого навчального закладу I-IV рівня акредитації, що навчається за денною формою, учня професійно-технічного навчального закладу, якщо померлий не утримувався особою, застрахованою в системі загальнообов'язкового державногосоціального страхування; особи, яка перебувала на утриманні зазначених осіб;
2) дитини, на яку один з батьків (опікун, піклувальник, усиновитель), що не застрахований в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування, отримував допомогу відповідно до Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми";
3) особи, не застрахованої в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування, яка отримувала на дитину допомогу відповідно до Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" або Закону України "Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам";
4) особи, яка не досягла пенсійного віку та на момент смерті не працювала, не перебувала на службі, не зареєстрована у центрі зайнятості як безробітна;
5) особи, яка не має права на отримання пенсії або державної соціальної допомоги відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам";
6) особи, яка мала право на призначення пенсії або державної соціальної допомоги відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам", але за життя таким правом не скористалася.

Порядок надання допомоги на поховання деяких категорій осіб в м.Суми регулюється рішенням Виконавчого комітету Сумської міської ради від 06.10.2009 № 511 "Про організацію проведення безоплатного поховання померлих (загиблих) осіб, які мають особливі заслуги та особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, і учасників бойових дій"(зі змінами).

За додатковою інформацією звертатися до департаменту соціального захисту населення Сумської міської ради за адресою: м. Суми, вул. Харківська, 35, ліве крило, ІІІ поверх, каб. № 305, тел. 60-44-46, 63-54-97, 60-45-06, факс. 60-44-50, «гаряча лінія» - 60-46-04.

Порядок надання допомоги пенсіонерам

Відповідно до статті 53 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, у разі смерті пенсіонера допомога на поховання виплачується у розмірі двомісячної пенсії померлого тим особам, які здійснили поховання.

Якщо померла особа одержувала пенсію відповідно до Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”, то особі, яка здійснила поховання, виплачується допомога у розмірі тримісячної пенсії, але не менше п’ятикратного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Допомога на поховання не виплачується, якщо поховання пенсіонера здійснено за рахунок держави.

Незалежно від закону, відповідно до якого призначено пенсію, допомога на поховання не виплачується, якщо особа перебувала на повному державному утриманні і установа (заклад), в якому пенсіонер помер, здійснила поховання за рахунок бюджетних коштів.

Для отримання допомоги на поховання необхідно звернутися до органу Пенсійного фонду України, де померлий пенсіонер перебував на обліку.

Особа, яка звертається по допомогу на поховання, подає документ, що посвідчує особу заявника, заяву про виплату допомоги на поховання та витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання (додаток 14 до Інструкції з ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 24 липня 2008 року № 1269/5, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 25 липня 2008 року за № 691/15382) або довідку про смерть пенсіонера

У випадку, якщо померлий пенсіонер не був зареєстрований на підконтрольній території, особа, яка звертається по допомогу на поховання та/або недоотриману пенсію, подає всі необхідні документи, в тому числі, в разі необхідності, власну довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи до органу, що призначає пенсію, за місцем власної реєстрації/ проживання.

Якщо пенсіонер помер за межами України і реєстрація смерті проведена компетентними органами іноземної держави, законодавством якої не передбачено видачі зазначених довідок, заявник надає свідоцтво про смерть або інший документ, легалізовані відповідно до законодавства.

Керівником управління Пенсійного фонду на звороті довідки про смерть або витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть чи копії свідоцтва про смерть або іншого документа, легалізованого належним чином, для отримання допомоги на поховання робиться запис про виплату допомоги на поховання із зазначенням дати та суми, яка належить до виплати, і завіряється печаткою.

Якщо померла особа одержувала пенсію відповідно до Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”, заявник додатково надає довідку, що поховання здійснено за рахунок власних коштів.

Допомога на поховання виплачується за разовим дорученням підприємствами поштового зв’язку (крім допомоги на поховання осіб, яким пенсія виплачувалась відповідно до Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб” та які перебували на обліку в головних управліннях Пенсійного фонду України). Разове доручення виписується на ім’я особи, яка здійснила поховання, і дійсне тільки до кінця того місяця, в якому воно було виписано.

Допомога на поховання осіб, яким пенсія виплачувалась відповідно до Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб” та які перебували на обліку в головних управліннях Пенсійного фонду України, а також одноразова грошова допомога, передбачена пунктом 12 постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 № 393 (зі змінами) та недоотримана пенсія зазначеній категорії померлих громадян, виплачуються шляхом зарахування на рахунки заявників в установах АТ «Ощадбанк».

Законом України “Про судоустрій і статус суддів” не передбачена виплата допомоги на поховання особам, які отримували щомісячне довічне грошове утримання судді у відставці.

Допомога на поховання не виплачується, якщо поховання пенсіонера здійснено за рахунок держави.

У разі смерті пенсіонера особам, які здійснили поховання, виплачується допомога на поховання у розмірі двомісячної пенсії померлого пенсіонера за адресою Сумське об’єднане управління Пенсійного фонду України Сумської області (40002, м. Суми, вул. Шкільна, буд. 17, тел.: (0542) 65-26-61).

Якщо померла особа одержувала пенсію відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», то особі, яка здійснила поховання, виплачується допомога у розмірі тримісячної пенсії, але не менше п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати за адресою Головне управління Пенсійного фонду України в Сумській області (40009, м. Суми, вул. Пушкіна,1 тел.: (0542) 67-93-99).