007.jpg

Громадська дорожня карта 

для депутатів Сумської міської ради VIII скликання

та міського голови 2020-2025 років

За результатами публічного громадського обговорення нагальних проблем міста за участі громадських експертів, активних небайдужих містян, кандидатів у депутати Сумської міської ради та на посаду Сумського міського голови було напрацьовано наступний порядок денний для майбутніх представників громади у міській раді 2020-2025 років.

Публічна політика

  1. Розробка та впровадження IT-рішення за типом “Електронний кабінет депутата” для налагодження зручної онлайн-комунікції між виборцем та депутатом.
  2. Використання структурними підрозділами міської ради сервісу “Відкрите місто” або впровадження іншого онлайн-інструменту для інформування містянами про інфраструктурні проблеми міста та оперативного їх вирішення комунальними службами.
  3. Обгрунтований розгляд, публічне обговорення та максимальне врахування міською радою та виконавчими органами підтриманих містянами пропозицій, поданих за допомогою електронних петицій.
  4. Використання інструментів висвітлення діяльності ради та соціальної реклами виключно для інформування містян про суспільно значимі питання та залучення сум’ян до інструментів громадської участі (замість використання даного механізму для самопіару міських очільників та привітань зі святами).
  5. Проведення збору пропозицій від громадськості до міського бюджету на етапі збору пропозицій від розпорядників задля можливості реального врахування думки мешканців міста - внесення відповідних змін до Бюджетного регламенту.
  6. Врахування пропозицій громадськості та координаційної ради щодо удосконалення процедури партиципаторного бюджету, зокрема щодо системного звітування виконавців про реалізацію проектів; врахування недопрацювань та виправлення недоліків у проектах попередніх років.
  7. Прозоре, ефективне та економне використання коштів громади для реалізації проектів бюджету розвитку: ліквідація практики багаторічних довгобудів та використання механізму “динамічної ціни”, що суттєво здорожчують проекти.
  8. Актуалізація стратегії розвитку міста, зокрема щодо розширення її “географії” та врахування потреб мешканців всієї ОТГ, в т.ч. новоприєднаних сіл; розробка конкретних заходів для її реалізації в життя, перетворення з формалізму у діючий документ.
  9. Призначення на посаду керівників КП виключно за публічним прозорим конкурсом, забезпечення систематичного звітування перед громадськістю, прийняття відповідних кадрових рішеннями за результатами діяльності.
  10. Надання пріоритетності в інформаційно-роз’яснювальній роботі напрямку громадянської відповідальності та поняттю права власності - проведення просвітницької роботи серед населення яке мешкає в багатоквартирних будинках, щодо реформування ЖКГ та власності.

Пасажирський транспорт

  1. Забезпечення належного фінансування Програми розвитку пасажирського транспорту на етапі формування міського бюджету.
  2. Першочергове впровадження електронного квитка та “Карти сум’янина” у комунальному транспорті; початок його запровадження у приватних автобусах зі стимулювання встановлення терміналів для безготівкової оплати.
  3. Конкурентний та прозорий транспортний конкурс із залученням до складу комісії представників громадськості.
  4. Розвиток парту комунальної техніки, пріоритет великих автобусів та тролейбусів з низькою підлогою.
  5. Розробка нової транспортної схеми з урахуванням дослідження мобільності та розрахунку пасажиропотоку.
  6. Розрахунок вартості проїзду від обсягу фактично наданих послуг.
  7. Розробка чіткого плану модернізації контактної мережі електротранспорту.
  8. Збільшення комунального замовлення, зокрема в міжпіковий період.
  9. Розміщення на зупинках графіків руху всього пасажирського транспорту, в тому числі приватних автобусів.
  10. Налагодження системного контролю за дотриманням договірних умов та принциповий підхід замовника до покарання перевізників за виявлені порушення.

Житлово-комунальне господарство

  1. Аудит діяльності КП, прийняття рішення про доцільність функціонування та ефективнівність роботи менеджменту за кожним підприємством окремо.
  2. Забезпечити вільний доступ до реєстру комунального майна із зазначенням адреси, площі, ціни оренди, орендаря, строків оренди тощо на сайті міської ради.
  3. Системний комплексний підхід до ремонтних робіт, забезпечення злагодженої координації діяльності структурних підрозділів задля недопущення “переробок”.
  4. Розробка програми заміни підземних комунікацій та пошук шляхів залучення додаткових ресурсів.
  5. Прозорість у розподілі адресної прив’язки ремонтних робіт в межах програм та напрямків з мінімізацією суб’єктивного ручного втручання у зміну черговості втручання протягом.
  6. Розробка окремої програми співфінансування заміни та капітальних ремонтів ліфтів в м. Суми для ОСББ, з залученням ОСББ кредитних коштів, часткового погашення тіла та відшкодуванням відсотків ОМС
  7. Розробка стратегії передачі та приймання на баланс міста дитячих та спортивних майданчиків, як новозбудованих так і старих, що дасть можливість утримувати їх в належному стані з подальшою забезпечення безпеки дітей та відповідальністю за їх утримання.
  8. Збільшення фінансування на прибирання міста не лише центральних вулиць, постійне прибирання в святкові та вихідні дні як силами КП так і договором підряду.
  9. Вирішення питання щодо налагодження дієвого контролю містом над цілісним майновим комплексом ТЕЦ.
  10. Розробити та прийняти положення про систему органів самоорганізації населення у місті, положення про ОСН, навчальний центр по створенню та діяльності ОСН.

Міське середовище

  1. Внести зміни в містобудівну документацію (генеральний план, план зонування і т.п.) з метою її приведення до вимог чинного законодавства та врахування сучасних запитів громади (розбудова велоінфраструктури, уточнення трасування об’їзної дороги і т.п.); паралельно доопрацювати стратегію розвитку з метою синхронізації цих двох документів.
  2. Взяти участь у пілотному проекті «Розроблення комплексних планів просторового розвитку територій громад» Програма «Прискорення приватних інвестицій у сільське господарство України» в рамках Угоди зі Світовим банком.
  3. Деталізувати існуючу Схему розміщення зовнішньої реклами у місті з метою зазначення конкретних місць розташування рекламоносіїв іх типів і габаритних розмірів, з метою унеможливлення корупційних зловживань з боку посадових осіб; зробити її інтерактивною та розмістити на сайті міськради із зазначенням самовільно встановлених рекламоносії та проведену роботу щодо їх демонтажу.
  4. Розробити та затвердити дизайн-код міста регуляторний акт який містить вимоги щодо   дизайну міського середовища, кольорового рішення фасадів будівель які розташовані в історичному центрі міста та на магістральних вулиць, елементів міського дизайну (урни, лави, світильники, МАФи, контактні скульптури, квітники, зелені насадження т.п.).
  5. Повернути до штату Управління архітектури та містобудування СМР посаду Головного художника міста, до посадових обов'язків якого буде входити питання естетичного оздоблення міста шляхом запровадження та реалізації "дизайн-коду міста".
  6. Запровадити у щорічному звіті Голови Сумської ОТГ розділ - "реалізації генерального плану та дизайн-коду міста" - для того щоб "привити" Голові ОТГ відчуття відповідальності за естетичний вигляд міста.
  7. Прийняти програму по створенню "Доступного міського середовища", яка передбачає встановлення звукових сигналів на світлофорах, обладнання тактильною плиткою пішохідних переходів та тротуарів, влаштування пониження бордюрного каменю на пішохідних переходах, влаштування пандусів у скверах, парках та рекреаційних та інших громадських зонах.
  8. Комплексний підхід до реконструкції дворів/кварталів зі створенням оптимальної моделі використання території згідно вимог чинного законодавства з заміною зношених інженерних комунікацій, з уточненням зручного трасування тротуарів, з влаштуванням велодоріжок, ігрових майданчиків, майданчиків для вигулу домашніх тварин, парковочних місць для авто, майданчиків для заняття спортом, майданчиків для збору смітті т.п.
  9. Забезпечення розвитку велоінфраструктури міста гідно чіткої розробленої з громадськістю програми з урахуванням схеми велоруху та карти велостоянок.

Безпека

  1. Запуск дієвої програми системи відеоспостереження.
  2. Визначення необхідності створення муніципальної поліції.
  3. Сприяння розвитку територіальної оборони для підготовки широких верств населення до військових дій, надзвичайних ситуацій техногенного та природного походження.
  4. Забезпечення належного освітлення вулиць, перш за все у спальних районах, приватному секторі та приєднаних сільських територіях.
  5. Сприяння поширенню досвіду громадських проектів взаємодії поліції та громади.
  6. Налагодження дієвого функціонування та забезпечення належного фінансування діяльності Центру догляду за тваринами.
  7. Розробка ефективної програми ліквідації небезпечних рослин на території міста.
  8. Розробка екологічної стратегії зі збереження природних зелених зон та водних артерій.

Бізнес-клімат

  1. Забезпечення прозорої політики ведення оренди комунального майна: аудит, аукціони, відкритий реєстр комунальних приміщень.
  2. Створення платформи інформаційної підтримки бізнесу - можливість отримання фахової інформаційної підтримки щодо роз’яснення юридичних норм (приклад - трактування карантинних обмежень).
  3. Впровадження Програми компенсації відсоткової ставки за кредитами.
  4. Розробка Програми фінансової підтримки на поворотній основі.
  5. Запровадження конкурсу стартапів (бізнес-проектів) з їх подальшим фінансуванням (на поворотній або неповоротній основі).
  6. Підтримка навчальних програм з ведення власної справи та навчально-освітніх заходів для підприємців.
  7. Сприяння у створенні спілок для захисту інтересів.
  8. Спрощення місцевих дозвільних процедур.

Розроблено коаліцією ГО “Сумська платформа реформ” за результатами відкритого публічного обговорення під час Зустрічі змінотворців “Нам тут жити!” 02 жовтня 2020 року за участі представників громадськості та кандидатів в депутати й на посаду міського голови з урахуванням наступного збору пропозицій від містян.