005.jpg

З метою підвищення ефективності роботи відділів державної реєстрації актів цивільного стану та якості обслуговування громадян у сфері державної реєстрації актів цивільного стану Міністерством юстиції України запроваджено нові пілотні проекти, зокрема і у Сумській області, які дають можливість оптимізувати процес надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану та створити сприятливі умови для їх отримання громадянами.

1. Державна реєстрація народження дитини в пологовому будинку

Для державної реєстрації народження дитини в пологовому будинку необхідно надати оригінали документів:

  • медичне свідоцтво про народження, видане закладом охорони здоров’я;
  • паспорта батьків;
  • свідоцтво про шлюб (за наявності зареєстрованого шлюбу).

Примітка: у випадку наявності різних прізвищ у батьків, обов’язкова згода обох батьків на присвоєння прізвища дитини. Якщо дитина народилась у батьків, які не перебувають у зареєстрованому шлюбі, і батько дитини бажає офіційно бути зазначений у документах про народження батьком дитини при державній реєстрації народження, присутність обох при проведенні державної реєстрації народження дитини і подання ними спільної заяви про визнання батьківства є обов’язковими. За результатом проведення державної реєстрації народження дитини відділом державної реєстрації актів цивільного стану видається свідоцтво про народження.

 

 2. Подання заяв у сфері державної реєстрації актів цивільного стану через мережу Інтернет

Дане нововведення дає можливість подавати заяви у сфері державної реєстрації актів цивільного стану до відповідних відділів в онлайн-форматі.

Для того, щоб громадяни могли скористатися даним сервісом, необхідно:

  • зайти на сайт Міністерства юстиції України - https://minjust.gov.ua/‎;
  • на даному сайті знайти закладку «Електронні сервіси» та перейти у дане меню;
  • після чого вибрати розділ «Кабінет електронних сервісів»;
  • вибрати підрозділ «Державна реєстрація актів цивільного стану»;
  • після чого Ви потрапите на Веб-портал, де зможете зареєструватися та зайти до електронного кабінету для подачі заяв у сфері державної реєстрації актів цивільного стану в онлайн-форматі.

 

Відповідно до Порядку розгляду відділами державної реєстрації актів цивільного стану - учасниками пілотного проекту заяв у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, поданих через мережу Інтернет, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України 09.07.2015 № 1187/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 липня 2015 р. за № 813/27258, відділи державної реєстрації актів цивільного стану розглядають заяви фізичних осіб:

  • про державну реєстрацію шлюбу,
  • про державну реєстрацію розірвання шлюбу на підставі рішення суду,
  • про розірвання шлюбу подружжя, яке не має дітей,
  • про розірвання шлюбу відповідно до статті 107 Сімейного кодексу України,
  • про зміну імені,
  • про повторну видачу свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану,
  • про надання витягів,
  • про внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання.

3. Електронний сервіс з проставлення апостиля

У Сумській області приймають заяви для проставлення апостиля 8 відділів ДРАЦС, визначені законодавством:

Відділ державної реєстрації актів цивільного стану Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Сумській області

40022, м. Суми, вул. Троїцька, 17

Начальник відділу – Калініченко Неля Анатоліївна

тел.: ( 0542) 66-19-42, 66-19-43

Відділ державної реєстрації актів цивільного стану Білопільського районного управління юстиції у Сумській області

41800, м. Білопілля, вул. 1-го Травня, 3

Начальник відділу – Ворошило Марина Анатоліївна

тел.: (243) 9-14-68, 7-14-50

Відділ державної реєстрації актів цивільного стану по місту Глухову Глухівського міськрайонного управління юстиції у Сумській області

41400, м. Глухів, вул. Києво-Московська, 41

Начальник відділу – Книш Наталія Олександрівна

тел.: ( 244) 2-37-46

Відділ державної реєстрації актів цивільного стану по місту Конотопу Конотопського міськрайонного управління юстиції у Сумській області

41600, м. Конотоп, вул. Ватутіна, 13

Начальник відділу – Трохименко Антоніна Григорівна, тел.: (247) 6-72-30

Відділ державної реєстрації актів цивільного стану по місту Охтирка Охтирського міськрайонного управління юстиції у Сумській області

42700, м. Охтирка, площа Жовтнева, 4

Начальник відділу - Дмитрієва Валентина Іванівна

тел.: ( 246) 2-49-70, 2-47-76

Відділ державної реєстрації актів цивільного стану Путивльського районного управління юстиції у Сумській області

41500, м. Путивль, вул. Леніна, 50

Начальник відділу - Шульга Валентина Федорівна

тел.: (242) 5-46-01

Відділ державної реєстрації актів цивільного стану по місту Ромни Роменського міськрайонного управління юстиції у Сумській області

42000, м. Ромни, вул. Коржівська, 95

Начальник відділу - Оксюта Людмила Миколаївна

тел.: ( 248) 5-32-51

Відділ державної реєстрації актів цивільного стану по місту Шостка Шосткинського міськрайонного управління юстиції у Сумській області

41100, м. Шостка, вул. Шевченка, 21

Начальник відділу - Олбок Олена Володимирівна

тел.: (249) 2-25-54

 

Відділи державної реєстрації актів цивільного стану приймають:

  • для проставлення апостиля офіційні документи, що видаються органами юстиції та судами, а також документи, що оформляються нотаріусами України, та видають їх з проставленим апостилем;
  • здійснюють звірку відповідності підпису посадової особи та відбитка печатки відділу державної реєстрації актів цивільного стану районного, районного у місті, міського (міста обласного значення), міськрайонного, міжрайонного управління юстиції, проставлених на документах про державну реєстрацію актів цивільного стану, зразкам, наявним у справах, та засвідчують їх для консульської легалізації.

Заява на проставлення формується та реєструється виключно за наявності документа про оплату послуги з проставлення апостиля.

 

Плата за надання послуг з проставленняапостиля:

  • для громадян України, іноземцівтаосіб без громадянства – 3 неоподатковувані мінімуми доходів громадян (51 грн);
  • для юридичних осіб – 5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (85 грн).

У разі відмови у проставленні апостиля плата за надання послуг з проставлення апостиля не повертається.

 

Проставлення апостиля здійснюється за допомогою програмних засобів ведення Електронного реєстру апостилів (далі - Реєстр) в такому порядку:

  1. прийняття документів, формування та реєстрація заяви;
  2. розгляд документів, поданих для проставлення апостиля;
  3. проставлення апостиля, відмова у його проставленні;
  4. видача документів за результатом розгляду заяви.

Процедура підготовки нотаріально оформлених документів для їх консульської легалізації включає:

  1. прийом документів та реєстрацію заяви;
  2. з’ясування, чи підлягає документ консульській легалізації та чи не має підстав для відмови;
  3. звірку відповідності підпису нотаріуса, а також відбитка печатки та/або штампа, проставлених на документі, зразкам, наявним у справах Міністерства юстиції України або витребуваним;
  4. проставлення штампа, який засвідчує справжність попереднього підпису державного або приватного нотаріуса, уповноваженого відповідно до закону вчиняти нотаріальні дії, і справжність відбитка гербової печатки державної нотаріальної контори або приватного нотаріуса, якщо документи відповідають зазначеним у цьому пункті вимогам;
  5. реєстрація документів для їх консульської легалізації.

 

Строк розгляду документів для проставлення апостиля:

Проставлення апостиля, відмова в його проставленні здійснюються у строк до 2 робочих днів;

може бути продовжено до 20 робочих днів - у разі необхідності отримання зразка підпису, відбитка печатки та/або штампа, а також здійснення перевірки документів про державну реєстрацію актів цивільного стану у випадках відсутності відомостей про них у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян та/або виникнення сумніву щодо їх достовірності.

 

Графік прийому документів для проставлення апостиля відділами ДРАЦС Сумської області:

Відділ державної реєстрації актів цивільного стану Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Сумській області з понеділка по п’ятницю;

Районні, міськрайонні відділи ДРАЦС Сумської області, визначені законодавством (7 відділів) –з вівторка по суботу.

З графіками роботи відділів можна ознайомитись на сайті Головного територіального управління юстиції у Сумській області, на мапі Сумської області, за посиланням - http://sumyjust.gov.ua/bilopillya.html