002.jpg

Положення

про Раду з питань внутрішньо переміщених осіб Сумської міської територіальної громади

(затверджено розпорядженням міського голови від 13.12.2023 № 387-р)

  1. Рада з питань внутрішньо переміщених осіб Сумської міської територіальної громади (далі – Рада) є консультативно-дорадчим органом, який утворюється на підставі розпорядження міського голови, або особи, що його замінює для участі у реалізації місцевої політики у сфері забезпечення та захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб, сприяння діяльності Сумської міської територіальної громади (далі – Сумська МТГ) у розвитку ефективних механізмів їх адаптації та інтеграції.
  1. Рада у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, указами Президента України, постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, рішеннями Сумської міської ради, виконавчого комітету Сумської міської ради, розпорядженнями міського голови, наказами та розпорядженнями начальника Сумської міської військової адміністрації, Положенням про неї та іншими актами законодавства.
  1. Діяльність Ради ґрунтується на принципах верховенства права, законності, гласності, прозорості, колегіальності, гендерної рівності та інклюзивності.
  1. Основними завданнями Ради є:
  • сприяння Сумській міській раді, виконавчому комітету Сумської міської ради та/або Сумській міській військовій адміністрації в реалізації громадянських і політичних прав внутрішньо переміщених осіб, участь у процесі розроблення нормативних актів та контролю за їх виконанням;
  • сприяння діяльності Сумської міської ради, виконавчого комітету Сумської міської ради та/або Сумської міської військової адміністрації у розвитку ефективних механізмів адаптації та інтеграції внутрішньо переміщених осіб, забезпеченні і захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб з питань соціального захисту, забезпечення житлом та зайнятості, психосоціальної, медичної та правової допомоги та з інших питань;
  • організаційна, методична та консультативна підтримка суб’єктів господарювання, які у зв’язку зі збройною агресією рф проти України в установленому Законом порядку перемістилися на територію Сумської МТГ та перемістили свої виробничі потужності та інші активи;
  • сприяння залученню внутрішньо переміщених осіб до вирішення питань місцевого значення,  зокрема шляхом залучення членів Ради до участі в робочих групах, комісіях, інших консультативно-дорадчих органах з метою розробки місцевих програм у сфері захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб, соціального захисту, зайнятості населення, забезпечення житлових та майнових прав;
  • сприяння залученню вітчизняних та іноземних інвесторів, громадських та міжнародних об’єднань для розвитку інфраструктури та можливостей Сумської МТГ;
  • подання пропозицій та рекомендацій щодо розвитку державно-приватного партнерства для вирішення питань адаптації та інтеграції внутрішньо переміщених осіб в Сумській МТГ;
  • подання пропозицій щодо прийняття нових та внесення змін до діючих нормативно-правових актів у сфері захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб;
  • вивчення стану виконання законів та інших нормативно-правових актів у сфері захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб та подання пропозицій з метою забезпечення їх реалізації;
  • налагодження співпраці з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності, представниками громадських об’єднань, міжнародних і наукових організацій, засобів масової інформації, інших інститутів громадянського суспільства, фізичними та юридичними особами з питань захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб;
  • проведення моніторингу стану виконання органами виконавчої влади Сумської міської ради повноважень у сфері забезпечення та захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб;
  • сприяння в застосуванні принципів гендерної рівності у процесі реалізації заходів для розвитку соціальної згуртованості, зменшення напруги та ризиків виникнення конфліктів між Сумською МТГ та внутрішньо переміщеними особами.
  1. Рада відповідно до покладених на неї завдань:
  • розглядає питання щодо захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб;
  • бере участь у розробці місцевих програм підтримки внутрішньо переміщених осіб та суб’єктів господарювання, які в установленому законодавством порядку перемістили свої виробничі потужності та активи та/або розробляє їх самостійно та пропонує до розгляду Сумській міській раді, виконавчому комітету Сумської міської ради та/або Сумській міській військовій адміністрації;
  • не рідше ніж один раз на рік готує та подає міському голові або особі, що його замінює, виконавчому комітету Сумської міської ради та/або Сумській міській військовій адміністрації, відповідно до меж повноважень останніх, план своєї діяльності, пропозиції та рекомендації у сфері забезпечення та захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб, які оприлюднюються на офіційному веб-сайті Сумської міської ради;
  • проводить аналіз ефективності реалізації місцевої політики у сфері захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб, в тому числі шляхом громадського моніторингу;
  • сприяє правовій поінформованості внутрішньо переміщених осіб та проведенню інформаційних кампаній, спрямованих на роз’яснення ключових питань, пов’язаних з підтримкою внутрішньо переміщених осіб з боку держави та Сумської МТГ;
  • готує та подає відповідним органам для розгляду пропозиції та рекомендації у сфері забезпечення та захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб;
  • інформує громадськість про свою діяльність, ухвалені пропозиції, рекомендації та стан їх виконання;
  • співпрацює з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності, міжнародними та національними об’єднаннями, представництвами в Україні міжнародних гуманітарних організацій, благодійними організаціями, організаціями та установами, що залучають до своєї діяльності волонтерів, волонтерами, фізичними та юридичними особами тощо;
  • сприяє залученню фінансування на виконання програм і заходів, що стосуються питань внутрішньо переміщених осіб;
  • підтримує та організовує заходи, спрямовані на виконання завдань Ради (семінари, конференції, засідання тощо).
  1. Рада має право:
  • отримувати в установленому порядку від місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності інформацію та документи, необхідні для виконання покладених на Раду завдань;
  • залучати представників місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності (за погодженням з їх керівниками), а також незалежних експертів (за згодою) до розгляду питань, що належать до компетенції Ради;
  • розглядати звернення внутрішньо переміщених осіб та пропозиції громадських об’єднань з питань, що належать до її компетенції;
  • співпрацювати з іншими радами з питань внутрішньо переміщених осіб;
  • ініціювати проведення та брати участь у конференціях, семінарах, нарадах з питань захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб;
  • утворювати для виконання покладених на Раду завдань робочі групи, комісії.
  1. Склад Ради формується шляхом його затвердження розпорядженням міського голови або особи, що його замінює з числа осіб, які відповідають вимогам до члена Ради та виявили бажання брати участь у діяльності Ради.

Строк повноважень складу Ради становить два роки з дня затвердження розпорядженням міського голови або особи, що його замінює. Особа може бути призначена членом Ради не більше ніж на два строки повноважень поспіль.

До складу Ради можуть входити представники органів державної влади, виконавчих органів Сумської міської ради, внутрішньо переміщені особи, місцем фактичного проживання яких згідно з довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи є Сумська МТГ, в тому числі які є представниками суб’єктів господарювання, які в установленому законодавством порядку перемістили свої виробничі потужності та активи, представники від громадських об’єднань, в статуті яких визначено, що їх діяльність спрямована на забезпечення та захист прав внутрішньо переміщених осіб і реалізацію проектів у межах Сумської МТГ.

Кількісний склад Ради не може перевищувати 25 осіб.

Департамент соціального захисту населення Сумської міської ради (далі – Департамент) оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті не пізніше ніж за 15 календарних днів до затвердження персонального складу Ради повідомлення про формування складу Ради.

Документи щодо включення осіб до складу Ради подаються до Департаменту, за адресою та у строк, визначені в оголошенні про формування складу Ради.

Відбір членів Ради здійснюється на підставі поданих до Департаменту внутрішньо переміщеними особами та представниками громадських об’єднань документів в електронній, з дотриманням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та паперовій формі, а саме:

  • заяви у довільній формі;
  • документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або відображення в електронній формі інформації, що міститься у документах, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, сформованих засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) або єДокумент;
  • документа про освіту (за наявності);
  • мотиваційного листа кандидата, в якому викладаються обґрунтування для обрання його до складу Ради;
  • відомостей про контактний номер телефону та адресу електронної пошти кандидата (за наявності);
  • довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи або електронної довідки, яка підтверджує факт внутрішнього переміщення і взяття на облік такої особи, на електронному носії, критерії якого підтримують використання мобільного додатка Порталу Дія (Дія) (за наявності технічної можливості), або листа громадського об’єднання щодо включення до складу Ради представника громадського об’єднання.

Обробка персональних даних членів Ради здійснюється у відповідності до вимог Закону України «Про захист персональних даних».

Для затвердження персонального складу Ради уповноважена посадова особа Департаменту приймає та узагальнює подані кандидатами документи, проводить попереднє письмове опитування щодо обрання голови Ради (з числа внутрішньо переміщених осіб), заступника голови Ради, секретаря Ради, готує та подає на затвердження міському голові або особі, що його замінює пропозиції щодо персонального складу Ради.

Основними критеріями відбору кандидатів у члени Ради, є бажання працювати на громадських засадах, активна участь у громадській діяльності, відповідність високим стандартам доброчесності, відсутність конфлікту інтересів, наявність особистих досягнень або реалізованих проектів у сфері захисту внутрішньо переміщених осіб, наявність конкретних пропозицій щодо особистого вкладу в реалізацію мети та завдань Ради.

Чисельність внутрішньо переміщених осіб у складі ради повинно становити не менше, ніж 40% від кількісного складу Ради.

8. Дострокове припинення діяльності Ради здійснюється розпорядженням міського голови або особи, що його замінює в разі:

  • якщо засідання Ради не проводяться протягом двох кварталів поспіль;
  • якщо за підсумками відповідного року діяльності Ради встановлено факт невиконання нею без поважних причин більше 60 відсотків заходів, передбачених річним планом її роботи;
  • ухвалення відповідного рішення на її засіданні;
  • змін у законодавстві щодо порядку функціонування такого колегіального органу.
  1. Раду очолює голова. Голова Ради має заступника.

Повноваження голови Ради припиняються за рішенням Ради у разі подання ним відповідної заяви, припинення його членства у Раді або висловлення йому недовіри Радою у кількості більшості від складу Ради.

У разі припинення повноважень голови Ради до обрання нового голови його обов’язки виконує заступник, якщо інше не передбачено її рішенням.

  1. Голова Ради:
  • організовує діяльність Ради;
  • ініціює проведення засідань Ради, керує їх підготовкою, головує на засіданнях Ради;
  • підписує документи від імені Ради;
  • представляє Раду у відносинах з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, установами, підприємствами, організаціями незалежно від форми власності, медіа тощо;
  • здійснює інші повноваження, що належать до компетенції Ради.
  1. Заступник голови Ради:
  • забезпечує виконання закріплених за ним напрямів роботи Ради;
  • контролює виконання плану роботи Ради в межах повноважень;
  • розглядає за дорученням голови Ради питання, що належать до їхньої компетенції;
  • вносить пропозиції щодо утворення робочих груп та комісій;
  • організовує вивчення та дослідження громадської думки;
  • у разі відсутності голови головує на засіданні Ради;
  • виконує інші повноваження, що належать до компетенції Ради.
  1. Секретар Ради відповідно до покладених на нього завдань:
  • повідомляє всіх членів Ради про скликання засідання Ради.
  • згідно з затвердженим планом роботи забезпечує підготовку порядку денного засідань Ради з урахуванням пропозицій її членів;
  • забезпечує ведення протоколів засідання Ради, підписує їх та у п’ятиденний строк подає їх на підпис голови Ради;
  • забезпечує оприлюднення рішень Ради та направлення їх на адресу Сумської міської ради, виконавчого комітету Сумської міської ради та/або Сумської міської військової адміністрації;
  • забезпечує контроль за виконанням рішень Ради;
  • забезпечує інформування про діяльність Ради, створює умови для доступу громадськості до інформації про діяльність Ради, виконання її рішень;
  • забезпечує ведення діловодства в Раді;
  • забезпечує взаємодію та листування Ради з органами виконавчої влади та місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
  • виконує інші повноваження щодо представництва та організації діяльності Ради.
  1. Члени Ради виконують свої обов’язки на громадських засадах. 

Члени Ради мають право:

  • ознайомлюватися з матеріалами і документами до засідання;
  • ініціювати розгляд питань на чергових та позачергових засіданнях;
  • брати участь у голосуванні;
  • вносити зміни до проектів пропозицій та рекомендацій;
  • брати участь у роботі робочих груп, комісій;

Члени Ради мають право доступу в установленому порядку до приміщень виконавчих органів Сумської міської ради.

  1. Повноваження голови, заступника, секретаря та членів Ради достроково припиняються у порядку, визначеному цим Положенням:
  • у разі їх систематичної відсутності на засіданнях без поважних причин (більше, ніж двічі поспіль) – на підставі рішення Ради, за пропозицією голови Ради або за ініціативою більшості від складу Ради;
  • за письмовою заявою про рішення вийти з її складу – з дня надходження відповідної заяви;
  • надходження від юридичної особи за підписом керівника (якщо інше не передбачено його установчими документами) повідомлення про відкликання свого представника та припинення його членства у Раді – з дня надходження відповідного повідомлення;
  • у разі скасування державної реєстрації громадського об’єднання, яке провадить діяльність у сфері забезпечення та захисту прав внутрішньо переміщених осіб – з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців і громадських формувань відповідного запису;
  • у разі набрання законної сили обвинувальним вироком суду, а також у разі визнання в судовому порядку недієздатним або обмежено дієздатним – із дня набрання законної сили рішенням суду;
  • у разі смерті – з дня смерті, засвідченої свідоцтвом про смерть.

15. Припинення повноважень голови, заступника, секретаря та членів Ради є підставою для внесення змін до складу Ради.

Обрання нового голови, заступника та секретаря Ради проводиться на її засіданні з числа членів Ради, шляхом голосування у кількості більшості від складу Ради.

Обрання членів Ради на заміну тому, який припинив свої повноваження відбувається відповідно до пункту 7 цього Положення.

Зміни до складу Ради вносяться розпорядженням міського голови або особи, що його замінює за поданням голови Ради або за ініціативи більшості від складу Ради.

16. Рада провадить свою діяльність відповідно до затверджених нею планів роботи.

17. Основною формою роботи Ради є засідання. Засідання можуть бути чергові (проводяться не рідше одного разу на квартал) та позачергові (скликаються головою Ради та/або на вимогу не менше однієї третини від загальної кількості членів Ради).

Пропозиції щодо розгляду питань на засіданні вносять голова Ради, заступник голови Ради, секретар та члени Ради.

Повідомлення про скликання засідання Ради, зокрема позачергового, доводяться до відома кожного її члена не пізніше ніж за три робочих дні до початку засідання.

Голова Ради може прийняти рішення про проведення засідання у режимі реального часу з використанням відповідних технічних засобів, зокрема через Інтернет, або про участь члена Ради у засіданні в такому режимі.

За запрошенням голови Ради або за рішенням більшості від складу Ради у засіданнях можуть брати участь інші особи.

Головуючим на засіданні Ради є голова Ради або за його відсутності – заступник голови Ради.

Засідання Ради вважається правомочним, якщо на ньому присутні більш як половина членів її загального складу. Якщо проведення засідання Ради неможливе за причини відсутності кворуму, воно переноситься на іншу дату, про що повідомляються всі члени Ради.

За результатами розгляду рішення, пропозиції та рекомендації можуть бути схвалені Радою. Рішення, пропозиції та рекомендації вважаються схваленими, якщо за них проголосувала більше ніж половина членів Ради, присутніх на її засіданні.

У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.

Член Ради, який не підтримує пропозиції (рекомендації), може викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання.

Рішення, пропозиції та рекомендації Ради ухвалені на засіданні Ради, в п’ятиденний строк оформляються протоколом, який підписують головуючий на засіданні та секретар Ради і не пізніше ніж у десятиденний строк після ухвалення в обов’язковому порядку доводиться до відома членів Ради, громадськості шляхом оприлюднення на офіційному веб-сайті Сумської міської ради та надсилається міському голові або особі, що його замінює, виконавчому комітету Сумської міської ради та/або Сумській міській військовій адміністрації, відповідно до меж повноважень останніх.

18. Рада в обов’язковому порядку інформує міського голову або особу, що його замінює, виконавчий комітет Сумської міської ради та/або Сумську міську військову адміністрацію, відповідно до меж повноважень останніх, та громадськість про свою роботу шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Сумської міської ради та оприлюднення в інший прийнятний спосіб регламенту, плану роботи, протоколів засідань щодо схвалених рішень, пропозицій та рекомендацій, інформації про їх виконання, щорічних звітів про діяльність тощо, а також інформації про керівний склад, склад робочих груп, комісій із зазначенням контактних даних Ради (телефону, адреси для листування, електронної пошти тощо) для комунікації з питань, що належать до її компетенції.

19. Пропозиції та рекомендації Ради можуть бути реалізовані шляхом подання схвалених пропозицій та рекомендацій до міського голови або особи, що його замінює, виконавчого комітету Сумської міської ради та/або Сумської міської військової адміністрації, міністерств, відомств та інших центральних органів виконавчої влади.